Solid Custom Paint R/C bodies!

heb je nieuwe mini-howto' s gelezen, erg interessant.
maar kan je er ook een fotootje bijzetten van het eindresultaat van dat marble-affect?

re

Ben heel benieuwd, dit is mijn beste resultaat met spuitbussen!

347457693.jpg

347457730.jpg

347457715.jpg

Ben echt benieuwd naar de tips en tricks om met spraycans ver te komen!

ik heb vol bewondering alles zitten bekijken en het "how to"gedeelte zorgvuldig gelezen.
ik kan alleen nergens vinden hoe die zwarte lijntjes aan de buiten kant zilver worden.
ik neem aan gewoon over getrokken met een zilvere stift?

ik ben van plan om over een tijdje te beginnen met airbrushen, alleen ik weet niet met wat voor een set ik goed mee kan beginnen. op marktplaats staan mooie setjes aan geboden voor €120-€200, maar in weet neit ofdat dit goeden zijn.
zou u hier over mij meschien een advies kunnen geven?
ik wil voornamelijk body's air brushen en gewoon op papier.

met vriendelijke groet,
sebastiaan.

ik heb vol bewondering alles zitten bekijken en het "how to"gedeelte zorgvuldig gelezen.
ik kan alleen nergens vinden hoe die zwarte lijntjes aan de buiten kant zilver worden.
ik neem aan gewoon over getrokken met een zilvere stift?

ik ben van plan om over een tijdje te beginnen met airbrushen, alleen ik weet niet met wat voor een set ik goed mee kan beginnen. op marktplaats staan mooie setjes aan geboden voor €120-€200, maar in weet neit ofdat dit goeden zijn.
zou u hier over mij meschien een advies kunnen geven?
ik wil voornamelijk body's air brushen en gewoon op papier.

met vriendelijke groet,
sebastiaan.

De lijntjes zijn ook allemaal uitgesneden en zilver gespoten. Ik heb dat net ook even duidelijk erbij gezet in de how-to.

In almere zit een hele goede zaak waar ze je ongetwijfeld kunnen helpen met je keuze (Airbrush Services Almere). Ikzelf heb niet veel ervaring met de vele verschillende merken.

oke, bedankt voor de hulp!
ik woon niet echt dicht bij almere(ik woon op goeree-overflakkee).

ik kijk nog even rond. conrad had ook wel een mooi setje dacht ik.

ik heb een vraag,, ik heb een (gespoten) truggy kap die ik wil overspuiten. ik heb spuitbussen gekocht in gun metal (zwart metallic), brilliant blue en white..
kan ik gewoon over de oude verflaag heen spuiten, of moet ik echt een 'blanke' kap hebben? ik wil een zwarte basis, en een blauwe grafic (denk aan een 'tears' stijl) en daartussen een dunne witte rand.. wat is de beste volgorde om dit te spuiten?
hoop snel wat van je te horen, zo te lezen heb je er wel echt verstand van..
mazzel,
Joost

Kap is aan de binnenkant gespoten. Als je dan in de binnenkant een nieuwe laag spuit zie je dat niet. Als je het aan de buitenkant spuit dan wordt het niet heel mooi. Lexaan verf blijft dan dof/mat.

Ik zou een nieuwe kap kopen en deze aan de binnenkant spuiten.

Even een basic vraagje...
Als je de body aan de binnenkant ontvet... moet je 'm dan eigenlijk niet licht opschuren met een schuursponsje of zo?

Hierzo, dit spul werkt het makkelijkst, ik verbaas me erover dat M7H dit nog niet geadviseerd heeft, want ik meen te weten dat hij echt alle producten van die site thuis heeft.

Even een basic vraagje...
Als je de body aan de binnenkant ontvet... moet je 'm dan eigenlijk niet licht opschuren met een schuursponsje of zo?

In principe is het goed genoeg als je gewoon dunne lagen spuit maar vantevoren een beetje opschuren met wat Scotchbrite (of dat groene laagje op zo'n geel sponsje) kan geen kwaad. Sinds kort schuur ik de body ook een beetje op met dat spul en heb het idee dat de verf wel iets beter hecht. Je ziet er verder niets van. En uiteraard niet de ramen opschuren als je van plan bent deze doorzichtig te laten ;).

Laatst bewerkt:
Ok. Bedankt voor de bevestiging, vond het eigenlijk wel logisch. Dat van de ramen is wel een goeie tip. Je zou er zo maar overheen sponzen :p

Back