Solid Custom Paint R/C bodies!

Twee van de bodies op het chassis geplaatst :)

De blauwe Mazda6 zit op een TA-05 en is voor een Collega van me. Die andere is van me zelf op de Mission 3.

7.jpg

9.jpg

10.jpg

Laatst bewerkt:
Nice Pasqual!

Hier nog 1 van de bodies van afgelopen week:

CIMG5964.png

CIMG5957.png

CIMG5954.png

Kleuren: Fluor orange, Red, Pearl blue, White, Chrome (satin), Pearl charcoal, Black

Laatst bewerkt:
ja dat is FASKROME (Satin) - #40300 maar let op, das meer een satijn zilver dan echt chrome als bv de alcad chrome bevoorbeeld.

Alclad2 is het merk. Ze hebben ook een website. Hun chrome is zeer goed, en kan onverdund door de airbrush gespoten worden. Zorg wel voor een schone ondergrond en spuit veel lagen (ik spuit meestal zo'n 8 lagen) met lage druk (ongeveer 15 psi) voor een mooier spiegeleffect. Als het goed droog is ken je er zwart achter spuiten (van Faskolor bijvoorbeeld).

SpazStix heeft ook een zelfde soort chrome en werkt ook erg goed.

Laatst bewerkt:
Hoe zet ik mijn foto's van nieuwe Mugen Mrx 4 in dit topic ?

Hoor het graag.

Groet,

Jeroen

Bodies zijn inderdaad door Maarten gespoten.

Krijg het niet zo snel voor elkaar.

Wat bedoel je met tags ?

mugenkappenmrx4rjeroen2dt9.190449cece.jpg

Dit zijn de bodies die Maarten gespoten heeft voor me , en moet zeggen dat ik erg blij ben met het resultaat.

Super gedaan !

Vraagje: hoe krijg je de achterflappen (die hoge zijwanden) van zo'n 1/8ste body netjes gespoten? Deze zijn tamelijk smal en diep om netjes te spuiten. Werden deze ook met een airbrush gespoten?

De zijkanten van de body kun je iets buigen zodat je meer ruimte hebt om binnenin die flappen te spuiten. Het beste is ook om meerdere lagen te spuiten zodat je geen druipers maakt. Ook werkt het beter om bij elke laag verf eerst de flappen te spuiten en daarna de rest van de body.

Hier weer wat nieuwe foto's:

CIMG6043.png

CIMG6036.png

CIMG6024.png

CIMG6022.png

Waluu/Japie22, momenteel doe ik geen van beide ;). Ik neem geen opdrachten aan nu (ik spuit alleen nog wat bodies voor een aantal coureurs).

Verder heb ik eindelijk een paar nieuwe how-to's afgemaakt, deze wordt z.s.m. toegevoegd aan de beginpost.

Hey maarten je hebt ooit al een 1/10 kap voor me gespoten. maar nu zou ik 1/8 kap door jou willen laten spuiten met de zelfde details en kleuren.

l_665efc68182ac1e043acf8ddd3f37ec8.jpg

l_9e92568c44d43607bd7d219385a4eaf0.jpg

l_6e35bd2c21e3e93bbf4e7478ddc68d27.jpg

BoemeN, bekend kappie inderdaad, tijdje geleden alweer :). Helaas neem ik geen opdrachten meer aan en spuit ik alleen voor een paar racers.

Hier wat nieuw spul:

CIMG6077.jpg

CIMG6123.png

CIMG6135.png

CIMG6139.png

CIMG6144.png

Ook ben ik begonnen met het oefenen van vuur (komt ook een how-to van als ik het onder de knie heb):

CIMG6117.png

Laatst bewerkt:
Back