Solid Custom Paint R/C bodies!

Het carbon-fiber ongeveer volgens de tweede link van Mrfunny (ik gebruik de kleuren Pearl charcoal en zwart van Faskolor).

Het blauwe marble effect is bijna net zo makkelijk. Eerst heb ik een dunne laag parelmoer blauw gespoten (hoe transparanter gespoten, hoe duidelijker zichtbaar het effect uiteindelijk). Als het blauw goed droog is, 1 DIKKE laag zilver eroverheen. Gelijk nadat het zilver is gespoten (en dus nog helemaal nat is) met een stuk verfrommeld huishoudfolie op het zilver deppen zodat er stukjes blauw zichtbaar worden (kan je naar eigen wens doen, ligt eraan hoe grof/fijn je het effect wilt hebben). Daarna goed laten drogen (föhn werkt het best) en als laatste een paar laagjes zwart eroverheen totdat het goed dekkend is.

Deze effecten leg ik nog duidelijk uit in een how-to die er z.s.m. aankomt.

Laatst bewerkt:
Hier een foto van mijn eerste gespoten body:
cimg3175sa9.jpg

Zoals je ziet ben ik redelijk ongeduldig geweest:P
maarja voor de eerste keer en in 1.5 uur tijd vind ik hem lang zo slecht nog niet...

Heb je hem aan de binnenkant gespoten? Het lijkt namelijk alsof de verf aan de buitenkant zit! En geduld is een schone zaak ;) maar voor de eerste body niet slecht!

Banana, je hebt hem geplaatst in 2 verschillende topics.
Ik zat te kijken of ik toevallig in het verkeerde topic geantwoord had aangezien de antwoorden van Dirk Jan en mij bijna hetzelfde zijn.

René

Laatst bewerkt door een moderator:
Jah dat klopt;)
De body was al gespoten, het is namelijk een 1:14 body van een nikko wagentje.Dus heb ik hem maar van buiten gespoten.

Hier weer één van de bodies van deze week. Deze gaat richting Griekenland:

CIMG5795.png

CIMG5790.png

Kleuren: White, Black, Pearl black, Pearl charcoal, Fluor blue, Sky blue, Blue, Escent purple, Red, Chrome (satin)

De zijkanten behoren tot het vaste ontwerp van de eigenaar.

Laatst bewerkt:
Wat een mooie kappen weer zeg !

Nog even en dan komen er nog echt twee mooie kappen bij...

Hahaha

mooi hoor :)

en als ik vragen mag, wat doe je nou eigenijk met al die bodies? houd je die? dan moet je inmiddels al een hele zolder of kelder vol hebben volgen mij :p

Volgends mij zijn het groot en deels opdrachten:P

Mooie bodies, ik wou dat ik dat kon:D

Back