springer Tug

Turns vergeet ik nu ja. Eigenlijk is deze romp te hoog. En daarom had ik toen veel lood gebruikt. Is 300 gram ongeveer (lood) is dat veel voor een boot?
 
*Zucht*

Nog één keer; de kans dat je regelaar is doorgebrand, omdat je boot te zwaar is, is minuscuul.
De kans dat hij doorgebrand is, omdat bijvoorbeeld:
- Je motor te zwaar is (te veel Ampères trekt).
- Je schroef te groot is.
- Je aandrijving te zwaar loopt.
is vele malen groter.

Als je dit probleem op wilt lossen, zul je écht moeite moeten doen. Uitrekenen hoevel Ampères je motor maximaal kan trekken en meten hoeveel Ampères je motor bij normaal gebruik vraagt, bijvoorbeeld. Je zult dus de linkjes ed. die hier gegeven zijn moeten lezen en zelf aan de slag moeten om uit te zoeken waar het probleem zit. Doe je dit niet, dan blijft het bij luchtfietserij en ga je er nooit uit komen (en waarschijnlijk nog veel meer electronica en evt. ook andere onderdelen slopen)
 
... Is 300 gram ongeveer (lood) is dat veel voor een boot?

NEEEEEEEEEE. Het gewicht van de boot speelt wel een rol maar daar is je regelaar niet van doorgebrand. Het belangrijkste probleem is dat de motor een "te zware belasting" vormt voor de regelaar! Daarom is je regelaar doorgebrand en nergens anders door!

Was dit niet duidelijk genoeg?
Je moet zo veel ballast (lood) gebruiken als nodig is om de boot diep genoeg in het water te krijgen. Je hebt er te veel in liggen als de boot te diep ligt en te weinig als hij niet diep genoeg ligt.
Was die 300gr nodig om de boot op de juiste diepte te krijgen?
Ja, dan is het prima, houden zo.
Nee, de boot ligt te diep. Dan is het te veel!
Nee, de boot ligt niet diep genoeg. Dan is het te weinig!
Veel duidelijker kunnen we toch echt niet maken! Waarom toch zo vreselijk moeilijk denken en doen? De oorzaak dat je regelaar is doorgebrand is je nu al meerdere keren verteld. Waarom ga je toch iedere keer weer naar dingen kijken die er weinig of niets mee te maken hebben? Dat is je ook al meerdere keren uitgelegd.
 
Jemig wat een geduld hebben jullie met dat stuk e*g*n*ij*.

904 berichten verder en er vaart nog niets.
 
Laatst bewerkt:
Ernst: het is minder moeite om een stukje lood weg te halen/ te verplaatsen. Als je het topic doorleest, zie je dat TS altijd de weg van de minste weerstand probeert te zoeken. Dat dat uiteindelijk altijd meer werk / een minder resultaat oplevert schijnt volledig aan hem voorbij te gaan. Het is een probleem van de huidige tijd.
 
Turns vergeet ik nu ja. Eigenlijk is deze romp te hoog. En daarom had ik toen veel lood gebruikt. Is 300 gram ongeveer (lood) is dat veel voor een boot?

Thijs, we gaan een oefeningetje doen met letters.
Als je je boot te veel bAllast, zinkt hij.
Als je je motor te veel bElast, fikt hij door.
Als je regelaar te licht is voor je motor raakt hij overbElast (en dus niet overbAllast) en fikt hij dus door.
Als je je aandrijving een regelaar goed kiest, blijft alles werken en vaart je boot.
Als je je boot flink bAllast, vaart je boot nog steeds maar gewoon langzamer dan als je je boot "leeg" vaart.
je bAllast heeft weinig tot NIETS te maken met je bElasting.
 
ga nooit meer een bouwverslag plaatsen. is toch maar kritiek. kritiek, kritiek.

wel leuk zeker mensen van het forum laten verdwijnen.

staf.. dat jullie het niet merken! enige waar ze hier aardig zijn is de speedboot hoek, en de zeilschepen... zou me niks verbazen dat het schepen gedeelte (weer) verdwijnt
 
Thijs, ik snap je volkomen, er word nogal overdreven gereageerd door bepaalde personen, maar ze hebben ergens ook wel gelijk, je vraagt vaak vragen die eerder in je topic al eens zijn beantwoord(en ook gesteld) en vaak lijkt het of je niet leest wat er word geadviseerd, ga je toch je eigen weg(wat niet perse slecht hoeft te zijn) en dan blijkt het later weer dat de lui hier toch gelijk hadden.. ;) wellicht een puntje om te veranderen thijs:rolleyes:

maar, er mag wel wat minder overdreven gereageerd worden tegen thijs.

moest ik even kwijt ;)
Gt. Sam
 
Er zijn 2 soorten kritiek, opbouwende en afkrakende.

Opbouwende kritiek word er hier vooral gegeven, met af en toe een vleugje afkrakende kritiek omdat men zich gedisrespecteerd voelt omdat je 0,niks van hun info aantrekt.

Zoals alles in het leven is heeft iedere actie een gelijke en tegenovergestelde reactie!

Doe dus wat met de info die hier gegeven word, lees het keer op keer totdat je begrijpt wat er bedoeld word.
Als je het niet begrijpt stel daar dan een directe vraag over in plaats van gelijk naar een ander onderwerp springen.
 
(Weer) verdwijnt? Is het schepen-gedeelte er ooit niet geweest dan?
Man, jij krijgt het voor elkaar om de meest die-hard hulpverleners van de schepenhoek tegen je in het harnas te jagen met je gedrag. En dan nu de gebeten hond uithangen? Je moest je schamen!
 
ga nooit meer een bouwverslag plaatsen. is toch maar kritiek. kritiek, kritiek.

wel leuk zeker mensen van het forum laten verdwijnen.

staf.. dat jullie het niet merken! enige waar ze hier aardig zijn is de speedboot hoek, en de zeilschepen... zou me niks verbazen dat het schepen gedeelte (weer) verdwijnt


Thijs, adem even diep in, uit, en nog een paar keer. Als je in de speedbotenhoek net zo met de gegeven adviezen om zou gaan, zou het daar net zo gaan. Als er een paar keer wordt gezegd dat wat gewicht meer of minder niet veel uitmaakt voor de belasting van de motor, en je vraagt toch of je niet teveel gewicht hebt gebruikt, dan is het net alsof je de eerder gegeven info of niet leest, of niet begrijpt. Het eerste is niet slim, dan krijgen mensen snel het idee dat het voor niets is om antwoord op je vragen te geven, en raken ze geïrriteerd. Het tweede is op zich niet erg, als je dan maar vraagt om een toelichting, ipv stug door te gaan of dezelfde vraag nog een keer te stellen.

Desnoods geef je even een samenvatting van "dus als ik het goed begrijp dan..."

Dat komt heel anders over dan weer een andere vraag te stellen, terwijl die in principe al beantwoord is.


Maar even heel wat anders, ik dacht dat je boot inmiddels goed voer, met de kleinere schroef en zonder de vertraging? Of is dat inmiddels anders?
 
Er zijn 2 soorten kritiek, opbouwende en afkrakende.

Opbouwende kritiek word er hier vooral gegeven, met af en toe een vleugje afkrakende kritiek omdat men zich gedisrespecteerd voelt omdat je 0,niks van hun info aantrekt.

Zoals alles in het leven is heeft iedere actie een gelijke en tegenovergestelde reactie!

Doe dus wat met de info die hier gegeven word, lees het keer op keer totdat je begrijpt wat er bedoeld word.
Als je het niet begrijpt stel daar dan een directe vraag over in plaats van gelijk naar een ander onderwerp springen.

vragen ja. en nog meer kritiek krijgen" omdat ik het nog niet snap" moet zeggen dat ik het toch vaker afkrakende kritiek.. kan net zo goed van het forum af gaan en zelf op zoek gaan (wat ik altijd al doe) maarja jullie zien natuurlijk niet dat ik m'n best doe
 
Als je voortaan dan eens een link plaatst van hetgene wat je gelezen hebt veranderd al een hele hoop ;)
Vervolgens een directe vraag stellen over hetgene wat je (nog) niet begrijpt, en door blijven vragen tot je het WEL begrijpt.

Pas als je het begrijpt doorgaan naar de volgende stap ;)

Vergeet niet, je bent nog jong en er is nog heeeeeel veel te leren op jouw leeftijd ;)

@ indoorvlieger:
Stroom zonder vertraging niet gemeten -> motor trekt ongemerkt teveel stroom -> regelaar uitgefikt.
 
indoor vlieger.

ik had meer aan bijv: 400 gram lood is toch wel de limiet in een rc boot
"niet te veel lood" heb ik(bijna) niets aan. maar daarom vraag ik of 300 gram dan wel goed is

ik doe toch niks goed wat het forum betreft
 
ik had meer aan bijv: 400 gram lood is toch wel de limiet in een rc boot
"niet te veel lood" heb ik(bijna) niets aan. maar daarom vraag ik of 300 gram dan wel goed is

Gaan we weer ;)

Lees dit nu eens, zo is het en niet anders:

Je moet zo veel ballast (lood) gebruiken als nodig is om de boot diep genoeg in het water te krijgen. Je hebt er te veel in liggen als de boot te diep ligt en te weinig als hij niet diep genoeg ligt.
Was die 300gr nodig om de boot op de juiste diepte te krijgen?
Ja, dan is het prima, houden zo.
Nee, de boot ligt te diep. Dan is het te veel!
Nee, de boot ligt niet diep genoeg. Dan is het te weinig!
Veel duidelijker kunnen we toch echt niet maken!
 
Dat kan alleen jij bepalen ;)

Als jij je boot dieper in het water wil gooi je er meer lood bij,
wil je hem ondieper, haal je wat lood weg,
Of je laat het zo als je tevreden bent.
 
Back
Top