Luitjes,
weer een hoop info, waar ik wat mee kan maar erdoor eigenlijk ook een beetje de bomen in het bos niet meer geheel in beeld heb

.
@Frederik: wat voor een Myford heb jij? Ik zie ML, een 7, een super7 en een 10 speed voorbij komen.
- Wat is het verschil?
- is zo'n draaibank niet een enorme 'overkill' voor een beginneling zoals ik?
@Baggeraar: Waar moet je dan op letten om een 'echte' van een kloon te onderscheiden? is dat in een enkel woord aan te geven?
Of is alles wat 'chinees' is, kloon? van iets?
Of maakt het allemaal geen drol uit en is het "zijn allemaal gelijk, alleen de ene is wat meer gelijk d(aan de andere) dan de andere"?
Maar hoe komt het dan bij Barry dat er zand(?) uitkomt?
Alvorens ik mijn dure uro's uit ga geven - en er geen verstand van heb om zo'n machine af te regelen, laat staan uit elkaar te halen - begrijp je dat ik er niet op zit te wachten om er zand uit te zien komen?
Op een Wabeco kan geen 4 klauw, zoals ik het zie, maar ik zal nog eens goed kijken.
Mijn "eisen" die ik tot dusverre voor mijzelf heb geformuleerd zijn:
- hoef er geen draad mee te kunnen draaien
- de dingen die ik van plan ben om te (gaan) maken, zijn zo klein dat een langs-voeding ook niet echt nodig is 9zit nu eigenlijk op alle machines)
- mag max 125 kg wegen omdat het machine naar zolder moet
- met 4 klauw (of moet erop kunnen) i.v.m. vierkante stukken in te spannen, omdat ik (nog) geen frees heb.