Jan Walpot
verslagschrijvers
Ik ben nu bijna 20 jaar actief in de modelbouw en heb 2 jaar terug dit forum voor het eerst bekeken. In 1996 ben ik tijdens de vestingdagen in Hellevoetsluis meegevaren met de Maarten. Ik hoorde dat daar ook een modelbouw tekening van was en heb deze besteld.
In 1996 heb ik het casco, schaal 1:20, gebouwd. Dit is van hout en de buitenkant is versterkt met polyester en glasvezel. De binnenkant is behandeld met kunsthars. In de 6 volgende winterseizoenen heb ik de machine gebouwd. Het is een 3 cilinder met Hackworth omkeerbeweging naar eigen ontwerp. Nadat het dek en de verschansing gereed waren heb ik in 2007 de ankerlier gemaakt. De laatste winters ben ik bezig met de rest van de opbouw.
De Maarten zoals deze in maart 2009 was.
Hierbij een link naar een video van de machine.
Groeten, Jan.
In 1996 heb ik het casco, schaal 1:20, gebouwd. Dit is van hout en de buitenkant is versterkt met polyester en glasvezel. De binnenkant is behandeld met kunsthars. In de 6 volgende winterseizoenen heb ik de machine gebouwd. Het is een 3 cilinder met Hackworth omkeerbeweging naar eigen ontwerp. Nadat het dek en de verschansing gereed waren heb ik in 2007 de ankerlier gemaakt. De laatste winters ben ik bezig met de rest van de opbouw.
De Maarten zoals deze in maart 2009 was.
Hierbij een link naar een video van de machine.
Groeten, Jan.
Laatst bewerkt: