Tamiya Cup technische vragen en advies topic.

Een vast diff schijnt niet zo goed te zijn voor je asjes heb ik gelezen, daarom heb ik mijn diff met 500k diff olie vol gegooid en dat loopt heerlijk.

En er staat zoiets in de regelementen dat het aanpassen van onderdelen niet is toegestaan.
Je diff vastlijmen is volgens mij aanpassen. Nu rij ik geen Tamiya cup, maar toch.....;).

Misschien iets voor de organisatie :confused:

gr. rene

En er staat zoiets in de regelementen dat het aanpassen van onderdelen niet is toegestaan.
Je diff vastlijmen is volgens mij aanpassen. Nu rij ik geen Tamiya cup, maar toch.....;).

Misschien iets voor de organisatie :confused:

gr. rene

Je mag je diff vullen met ieder materiaal voor de gewenste werking. Lijmen is er daar 1 van.....

Slijtage aan de Assen valt aanzich mee dat ligt ook aan je vinger
Je kan namelijk doseren met je gas je hoeft hem niet te gebruiken als
Aan uit schakelaar!

Ik weet dat het barst van de ouwe lullen op dit forum (ik ben er zelf één van..) maar om de 6 weken een ouwe discussie weer van voren af aan te beginnen.... dat noemen we een voorstadium van dementie...

Intressant al die regeltjes!! Als ik alles zo lees over de tamiya cup hoor ik verschillende regels over wat wel en niet mag, word er niet echt meer wijs uit . 1 ding weet ik zeker dat 1 van mijn tt02's niet mee mag doen die is iets te blauw. Nou had ik zoveel onderdelen over dat ik een 2de kon bouwen deze is redelijk stock gebouwd. Kan iemand me vertellen wat echt een must is om te vervangen en wat toegestaan is voor de cup. Zou op zich ook eel eens willen racen al is het maar voor de lol.

Kan iemand me vertellen wat echt een must is om te vervangen en wat toegestaan is voor de cup. Zou op zich ook eel eens willen racen al is het maar voor de lol.

Kijk eens in mijn handtekening en dan in de eerste post (niet 100% up-to-date), daar staat een overzicht van alle parts die ik heb gebruikt en die mogen. En die van mij is ook redelijk blauw ;-)

Als je hem redelijk stock wilt houden zou ik sowieso de aandrijfasjes voor vervangen (de standaard dogbones vliegen er nog wel eens uit), de centrale aandrijfas en de stuurinrichting. Dan kom je al een heel eind denk ik.

Intressant al die regeltjes!! Als ik alles zo lees over de tamiya cup hoor ik verschillende regels over wat wel en niet mag, word er niet echt meer wijs uit .

Het is eigenlijk heel simpel. Wat er letterlijk geschreven staat is waar jij je aan moet houden, wat niet omschreven staat mag. OK, dat kan vaak een punt tot discussie zijn maar mag nooit ter plekke afgekeurd worden.

Ok zal het eens doornemen!! Ik heb alle onderdelen van de yr conversion set erop zitten. Zijn die onderdelen toegestaan of moet het echt van tamiya zijn??

Het moet echt Tamiya zijn maar 1 of 2 parts word wel door de vingers gezien. Ik heb zelf ook de YR stuurinrichting er op zitten.

Staat gewoon duidelijk in de reglementen
Hop-Ups Voor de TT01 en TT02 chassis bestemde opties van Tamiya zijn toegestaan. Dit houd in de opties bedoeld voor de TT chassis in PRO / E / of R versies. Hierop zijn de volgende uitzonderingen: - De TT02-S versie met draagarmen van een TRF auto. Dit zal niet worden toegelaten! Ook de opties specifiek van de TT02-S zijn niet toegestaan. - Alle carbon opties zijn niet toegestaan. Deze passen niet in deze klasse.
Kogellagers, servo savers, dempers / veren, schroefjes en pinion mogen van een ander merk zijn. De organisatie doet niet moeilijk over 1 of 2 optie parts van een ander merk. Als deze opties maar een zelfde functie en vorm hebben van een vergelijkend Tamiya optie. Dit is geen vrijbrief om de hele auto uit te voeren met optie parts van andere merken. Wij hopen dat dit in de “geest” van het reglement begrepen wordt. Houd het dus bij 1 of 2!
Opmerking: Bedenk wel dat er op de Europese finale alleen oorspronkelijke Tamiya onderdelen zijn toegestaan.

Met andere woorden: als je de reglementen had gelezen hoefde je de vraag niet te stellen.....

Het is eigenlijk heel simpel. Wat er letterlijk geschreven staat is waar jij je aan moet houden, wat niet omschreven staat mag. OK, dat kan vaak een punt tot discussie zijn maar mag nooit ter plekke afgekeurd worden.

1) je kan en wil niet alles omschrijven in de reglementen, anders wordt het een boekwerk formaat telefoongids!! 2) bij twijfel of discussie of de winst van doorslaggevende aard is, dit bij oordeel van de technische controle commissie (wat rijders er van vinden is niet belangrijk), dan volgde meestal in het verleden een waarschuwing, plus dat het bijv bij de volgende wedstrijd aangepast moest worden!! 3) is de aanpassing van dien aard dat het de competitie verstoord/vervalst (aanzienlijke winst) ga er dan maar vanuit dat jouw uitspraak geen stand gaat houden, je vergeet nl 1 ding…het is een funcompetitie…meer vrijheid tazv een coulance-regeling wbt de rijders, maar daar tegenoverstaat ook meer vrijheid van de technische commissie om het in U nadeel uit te laten pakken, indien het als ernstig verstorend wordt ervaren!!!

Ik denk dat mijn uiteenzetting uiteindelijk beter stand gaat houden dan de Uwe!!!

Back