Tamiyacup Nederland 2016

Hey Mike....

Apeldoorn 2004....

tam-euro27.jpg

Ik begin de smaak van het body's maken te pakken te krijgen :D. Ik merk dat je echt rustig de tijd moet nemen en de Ferrari heb ik dan ook een week over gedaan :D.

Nog bedankt voor de tips Joost, ik heb de gaten inmiddels helemaal passend op de TRF!

Ferrari 458 Challenge voor op de TT-02 voor aankomend seizoen (heb er nog een Audi body extra naast)
Ferrari_458_Challenge.JPG

Raybrig NSX Concept-GT voor op de TRF418 (hier ben ik net aan begonnen). Deze body ga ik morgen uitknippen en dan voorbereiden op de kleurcombinatie. Deze kleuren worden anders dan het origineel en ik hoop dat het lukt.
Raybrig_NSX_Concept-GT.JPG

Het is niet zo moeilijk Leo, zeker niet in 1 kleur. Rustig de rijd nemen is de sleutel en ik had dat geduld nooit. Ik doe nu iedere avond een klein beetje en zo word ik steeds enthousiaster. En voor het spuiten de gaatjes aan de buitenkant afplakken en binnenin de randjes van de ramen ed. goed nawrijven met een droge/zachte doek. En het spuiten in dunne laagjes doen en regelmatig tegen het licht houden om te comtroleren of alles gedekt is.

Ja en hoe vaker je het doet hoe beter het zal gaan. Vooral op de afdeling geduld valt er bij mij nog wel iets te verbeteren :D.

Ik ga eerst:
- gaatjes maken
- body knippen (snijden en pellen durf ik niet aan voor het geval ik uitschiet)
- body inwendig wassen en droogwrijven
- gaatjes afplakken
- in dunne laagjes spuiten totdat er voldoende verf op zit
- stickeren

ik ga altijd als volgt te werk.

- Pak een body en verf
- Haal iets van Grolsch
- Rij naar het altijd gezellig losser
- Dan rij de body aan stront op een tam cup wedstrijd.

Wat zijn goede spurs voor op een TRF418? Ik heb er 3 van Kimbrough maar die passen niet (gaatjes kloppen niet) en 2 Panaracer 73T en 77T en die passen wel maar daar is de verkrijgbaarheid weer wat minder.

Hoi Ali.

Ja ik leef nog :)

Ik hoop dat je vragen inmiddels zijn beantwoord.
Anders hoor ik het wel.

Voor vragen kan je het beste facebook of Tamiyacup@outlook.com gebruiken.
Daar ik dit forum niet heel intensief volg.

PS bedankt dat je met behulp van de foto's hebt aangetoond dat ik oud wordt :)

Grt,
Michael

Wat zijn goede spurs voor op een TRF418? Ik heb er 3 van Kimbrough maar die passen niet (gaatjes kloppen niet) en 2 Panaracer 73T en 77T en die passen wel maar daar is de verkrijgbaarheid weer wat minder.

Hoi Roy,

Das wel vreemd.
Nu heb ik alleen de 417 maar daar heb ik wel kimborough op gehad.
Het kan zijn dat er tegenwoordig specifieke tourwagen spurs en speciefieke 1:12 spurs zijn.
Vroeger paste het gewoon.

Hoi Michael, ik was ook van mening dat ze zouden moeten passen maar zoals je kunt zien in de afbeelding staan de gaatjes niet haaks op elkaar en past (drive pully) het niet.

Bijlagen

• m65_S7ZBezndqNUJh-hjBYA.jpg
    m65_S7ZBezndqNUJh-hjBYA.jpg
    18,8 KB · Weergaven: 191
Laatst bewerkt:
Kan je niet gewoon 2 gaten erin boren. Het tandwiel hoeft geen ondersteuning er van te hebben dus mag wel wat ruimer, op 2 pennen zit dat tandwiel al goed genoeg.

Zou wel kunnen maar doe ik liever niet. Spurs kosten de kop nu ook weer niet en ik heb al een adresje voor Panaracer Spurs gevonden maar die hebben niet alle maten.

Ik had deze post meer geplaatst om een antwoord te krijgen; ik gebruik dit merk of je kunt eens kijken naar deze spurs.

Ik heb er nu een 48dp 77T Panaracer in zitten en een 30T pinion (FDR 4.75), dus voorlopig red ik me wel. De 10.5T is onderweg en volgens mij moet het wel goed komen dan met deze combi.

Back