hehe, vond het ff leuk om te teasen. Idd een RC8 ombouw. Het is eigenlijk geen vergelijk met de echte SC10 4x4 die nog uit moet komen. Niet alleen is de techniek natuurlijk compleet anders maar ik verwacht ook niet dat de rijeigenschappen erg overeen komen.
Ik heb inmiddels een paar keer gereden met de RC8SC (noem ik 'm dan maar) en hij is enorm stabiel, retesnel en heel controleerbaar. Alleen is ie niet licht en agiel. Het rijklaar gewicht met 450 gram 5S Lipo is 4,2 kilo. Dat zit een stukje hoger dan het gewicht dat AE opgeeft over de SC104x4. Wat ik dus lees van b.v. een van de testrijders van AE is dat de SC10 superstil is en heel licht en controleerbaar (ook een beetje verkooppraat natuurlijk) De SC104x4 zal dan ook beter geschikt zijn voor kleine technische tracks. Mijn RC8SC zal, net als de gewone RC8e, beter tot z'n recht komen op grotere snelle circuits of om gewoon lekker te bashen.
De specs:
Neu 1515 1YF/H dus met ingebouwde fan (2200Kv)
MambaMonsterMax
7955TG servo
Hobbywing Ubec
Team upgrades
HPI Trepador belted tires, geen ballooning!
Ik heb dus de standaard shock towers gebruikt (en niet de SC8 zoals ander ombouwsels) body posts zijn van de slash met aanpassingen.
De snelheid op 4S is hoog en op 5S... hoger

.
Hij neigt iets naar oversturen in de bochten wat ik persoonlijk erg fijn vind. Hij is daardoor met zowel stuur als gas goed door de bocht te krijgen. De echte 1:1 Short Course trucks hebben dat ook (ook de Pro4 klasse)
De Slash 4x4 was juist ondersturend (mede door zijn relatief hoge gewicht met de MMM set) en dat vond ik vervelend rijden.
De banden zijn HPI Blitz banden maar dan met verstevigd loopvlak waardoor ze niet meer balloonen. Je hoeft ze dus niet meer te tapen. Geweldige banden dit. Zowel asfalt als gemixed offroad erg goede grip. Beter dan alles wat ik heb geprobeerd.
Gearing is nu 19/44. Ik kan dit nog varieren met 15t of 22t pinion maar voorlopig voelt dit erg goed. De auto heeft meer dan genoeg acceleratie vermogen. Misschien dat ik nog een lichtere motor probeer (Neu 1512) om het gewicht nog iets omlaag te brengen
De motor is na 15 minuten bashen handwarm (35 graden)