Team Associated SC10 4X4

ook de slipper plaaten zijn mooi bedacht.
aan bijde kanten van de spur zitten normaal 2 plaaten, hier dus ook.
alleen is de eene kant (plaat) voor de achter wielen en de andere (plaat)voor de voorwielen.
er zit veel techniek in de auto dat is zeker.

:-) Dat is een gepikt idee: 15/16 jaar oud!
Team Losi XX4 Review - oOple.com
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat er iets mis mee is.

Begrijp me niet verkeerd: De XX4 is nog steeds mijn favoriete auto waar ik tot op de dag van vandaag nog steeds mee rijd. Die was loaded met techniek en het werkt ook nog allemaal!

Ik zou het meer een Associated XX4-SC noemen :-) Kopen dus!

ps: http://cgi.ebay.com/LOSI-HEAVY-META...rol_Vehicles&hash=item230c746949#ht_500wt_922
 
:-) Dat is een gepikt idee: 15/16 jaar oud!
Team Losi XX4 Review - oOple.com
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat er iets mis mee is.

Begrijp me niet verkeerd: De XX4 is nog steeds mijn favoriete auto waar ik tot op de dag van vandaag nog steeds mee rijd. Die was loaded met techniek en het werkt ook nog allemaal!

Ik zou het meer een Associated XX4-SC noemen :-) Kopen dus!

ps: LOSI HEAVY METAL BODY fits xxx-4 xx-4 b44 lazer 501x - eBay (item 150532811081 end time Feb-09-11 11:08:45 PST)
idd het systeem is al best oud, wat ik nu weer zo raar vind is dat deze techniek niet in alle auto's zit.
oke er zijn modellen waar het niet hoeft (2WD;))
maar voor 4WD :confused:.
ik kon het systeem nog niet (nu wel) juist omdat het al zo lang bestaad vind ik het dus raar dat het niet toegepast wordt.

misschien heeft het bij buggy's niet zo'n invloed en bij de SC wel.

iig mooi systeem.

zit er trouwens een ball diff in of gewoon tandwielen??? (in de sc4x4)

gr Sander.
 
Ik begrijp de discussie over passende motoren niet helemaal.
De motor op deze foto is de nieuwe 550 van LRP en volgens mij kun je nog makkelijk 3 vingers tussen motor en wiel steken.
Of mis ik nu iets?
.

De novak HV 550 ( voorloper balistic 550 ) en de novak balistic 550 zijn langer dan de specificaties die ROAR heeft opgelegd aan de 550 maatvoering.

Asso houd zich netjes aan de ROAR specs. dus de novak 550's vallen buiten de boot.
Wil je een novak 550 passend hebben in je asso 4x4, dient er een klein stukje in het chassis weg gedremeld te worden..
 
De novak HV 550 ( voorloper balistic 550 ) en de novak balistic 550 zijn langer dan de specificaties die ROAR heeft opgelegd aan de 550 maatvoering.

Asso houd zich netjes aan de ROAR specs. dus de novak 550's vallen buiten de boot.
Wil je een novak 550 passend hebben in je asso 4x4, dient er een klein stukje in het chassis weg gedremeld te worden..

Duidelijk, thanks!
 

Ik hoor dat de tekin motoren passen en de nieuwe LRP X12L

Toch vraag ik me af hoe ik een koelertje passend moet maken op de motor? ziet eruit alsof het aardig dicht is gebouwd en dat er geen koeler+fan op past.

een koeler+fan zou handig kunnen zijn met een wedstrijd mid zomer en +35 graden buiten..

alhoewel, die LRP motoren mogen best met 90 graden van de baan afgehaald worden na een heat..
die LRP's kunnen wel wat hogere temperatuur verdragen als andere merken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch vraag ik me af hoe ik een koelertje passend moet maken op de motor? ziet eruit alsof het aardig dicht is gebouwd en dat er geen koeler+fan op past.

een koeler+fan zou handig kunnen zijn met een wedstrijd mid zomer en +35 graden buiten..

alhoewel, die LRP motoren mogen best met 90 graden van de baan afgehaald worden na een heat..
die LRP's kunnen wel wat hogere temperatuur verdragen als andere merken

Die engineer kan aardig ouwehoeren! :lol:

Ik denk inderdaad dat door de plaatsing van de motor een koeler/fan moeilijk te plaatsen zal zijn.
De vraag is natuurlijk of het nodig is. Als ze zelf getest hebben met 540 motoren zonder dat de temperaturen uit de hand liepen moet het met een 550 toch geen probleem zijn.
 
zo deze auto is egt vernieuwend, zelfs de kap is vernieuwend, dit moet wel de eerste short course zijn met een hazelip, iig is die sticker voorop veel te lomp
 
zo deze auto is egt vernieuwend, zelfs de kap is vernieuwend, dit moet wel de eerste short course zijn met een hazelip, iig is die sticker voorop veel te lomp

Vernieuwend? Volgens mij is dit dezelfde kap als de SC10, die al een heel tijdje bestaat, dus niet echt vernieuwend!
 
Als je goed naar de chassis kijkt van de Losi en de AE valt op dat bij de Losi al het gewicht aan de vookant zit (Lipo naar voren, motor in het midden) Bij de AE zit de motor achterin en de Lipo in het midden. Een conclusie zou kunnen zijn dat de Losi zich oversturend gedraagt en de AE ondersturend. Dus ik zit zo eens naar die filmpjes te kijken en voor wat je er van kan maken met dit beetje materiaal lijkt het daar wel een beetje op he? De AE lijkt wel wat lichtvoetigersoepeler dan de Losi als ie over hobbeltje gaat. Als de AE echter die lange bocht in acceleert is ie alle grip op de voorwielen kwijt, dat zie ik niet bij de Losi. Misschien iets om over na te denken....


Rijden met de Losi


AE:



Als je dat dan vergelikt met een SC10 4x4 conversie dan vind ik die in de bochten toch beter gebalaceerd overkomen:




Mag ik er jullie ff op wijzen dat de Losi SCT een afkooksel is van de Losi 8ight (buggy 1/8) en dat de AE echt wel een nieuwe wagen is op schaal 1/10e !!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb mijn SC10 4x4 staan hoor....:cool:
dsc5846m.jpg
 
Nice! Die mudflaps waar de makers zo trots op waren hebben wel iets.

Wielmoeren zien er anders uit, net alsof ze er maar half opzitten.
 
Is ook niet de orginele SC10 4x4 die moet nog uitkomen maar wel een hele mooie wagen!! Is ie ook echt 4wd fotootje onder de kap?????




Nice! Die mudflaps waar de makers zo trots op waren hebben wel iets.

Wielmoeren zien er anders uit, net alsof ze er maar half opzitten.
 
hehe, vond het ff leuk om te teasen. Idd een RC8 ombouw. Het is eigenlijk geen vergelijk met de echte SC10 4x4 die nog uit moet komen. Niet alleen is de techniek natuurlijk compleet anders maar ik verwacht ook niet dat de rijeigenschappen erg overeen komen.
Ik heb inmiddels een paar keer gereden met de RC8SC (noem ik 'm dan maar) en hij is enorm stabiel, retesnel en heel controleerbaar. Alleen is ie niet licht en agiel. Het rijklaar gewicht met 450 gram 5S Lipo is 4,2 kilo. Dat zit een stukje hoger dan het gewicht dat AE opgeeft over de SC104x4. Wat ik dus lees van b.v. een van de testrijders van AE is dat de SC10 superstil is en heel licht en controleerbaar (ook een beetje verkooppraat natuurlijk) De SC104x4 zal dan ook beter geschikt zijn voor kleine technische tracks. Mijn RC8SC zal, net als de gewone RC8e, beter tot z'n recht komen op grotere snelle circuits of om gewoon lekker te bashen.


De specs:

Neu 1515 1YF/H dus met ingebouwde fan (2200Kv)
MambaMonsterMax
7955TG servo
Hobbywing Ubec
Team upgrades
HPI Trepador belted tires, geen ballooning!

Ik heb dus de standaard shock towers gebruikt (en niet de SC8 zoals ander ombouwsels) body posts zijn van de slash met aanpassingen.

De snelheid op 4S is hoog en op 5S... hoger :cool:.
Hij neigt iets naar oversturen in de bochten wat ik persoonlijk erg fijn vind. Hij is daardoor met zowel stuur als gas goed door de bocht te krijgen. De echte 1:1 Short Course trucks hebben dat ook (ook de Pro4 klasse)
De Slash 4x4 was juist ondersturend (mede door zijn relatief hoge gewicht met de MMM set) en dat vond ik vervelend rijden.

De banden zijn HPI Blitz banden maar dan met verstevigd loopvlak waardoor ze niet meer balloonen. Je hoeft ze dus niet meer te tapen. Geweldige banden dit. Zowel asfalt als gemixed offroad erg goede grip. Beter dan alles wat ik heb geprobeerd.

Gearing is nu 19/44. Ik kan dit nog varieren met 15t of 22t pinion maar voorlopig voelt dit erg goed. De auto heeft meer dan genoeg acceleratie vermogen. Misschien dat ik nog een lichtere motor probeer (Neu 1512) om het gewicht nog iets omlaag te brengen
De motor is na 15 minuten bashen handwarm (35 graden)
 
Back
Top