TF P51

Hallo iedereen, ik heb even een vraagje: ik ga (moet) een draadtapsetje aanschaffen, mijn vraag is wie weet een goed merk en een winkel of site waar dat kan? Ik had gegoogled en kwam eigenlijk alleen bij Conrad uit maar ik weet niet of die kwalitatief wel goed is.. Het blijft Conrad. Vind het niet erg om iets meer uit te geven hieraan, als het maar van goede kwalititeit is en niet dat als ik een beetje hard staal wil tappen het gereedschap gaat afbrokkelen..
Ow en is het handig om vanaf M2 te nemen of is M3 zo gangbaar dat M2 eigenlijk nooit wordt gebruikt?

Wellicht dat iemand ff op Marktplaats kan kijken en als zoekterm "tap snij" invult, daar zijn er een aantal aanbieders, misschien is een van die aangeboden setjes ook goed?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie Frank maar ik wil ook gelijk snijplaten en de houder daarvan.. Ik wil meteen een complete set met verschillende maten tappen en snijplaten aanschaffen..
Meer suggesties zijn welkom!

Weet iemand een draadje ofzo waar ik kan zien hoe een pull-pull systeem werkt en hoort te worden geinstalleerd?

Dit project is (muur)vast gelopen..

Is er iemand die op dit moment zelf niet aan het bouwen is (maar wel ervaring heeft ;-) ) die mij er verder mee wilt helpen?

Ik moet een pull-pull systeem instaleren, het landingsgestel goed en werkend instaleren en goede wielkasten maken...

wingproblem2.jpg

wingproblem1.jpg

Laatst bewerkt:
Met permissie: dit helpt niet veel . . . :nooo:

Geef per deelprobleem
1. een beschrijving van wat het probleem is,
2. hoe het er uit ziet (foto's), en
3. wat je al geprobeerd hebt.

Dan denk ik dat er velen klaar staan om je te adviseren. :yes:

Mocht alles door elkaar gaan lopen; kun je altijd nog verschillende draadjes (één
per deelprobleem) openen . . . ;)

jan.

Laatst bewerkt:
Is het goed zoals ik dit doe:
Draad door de bus
Door het oog
Terug door de bus
En dan nog een keer buiten de bus om door de bus (snap je het nog)?
Dan een krimpkous eroverheen en dan vastbranden?

P1010022.jpg

P1010023.jpg

Is het aan te raden om de kwiklinks te gebruiken of kan het draad ook direct op de servostuurarm worden vastgemaakt? Als mijn staartwiel neer is maakt het een hele scherpe hoek, dat kan die kwiklink echt niet maken.

En voor wie deze kist kent: de servo voor richtingsroer en dus staartwiel zit aan de zijkant: is dat een probleem voor pull-pull? 1 draad wordt dus iets langer dan de andere.

Voordat je het krimpkousje erom heen doet, eerst het busje inknijpen. Het liefst op 2 plaatsen. Dan zit het draad vast. Ik heb zo;n tang daarvoor, die knipt niet, maar maakt alleen smalle deuken zeg maar. Daarna inderdaad krimpkous eromheen en even laten krimpen.

Over direct door de stuurhevel. Ik heb het in 1 vliegtuig gedaan, een 1,5m Yak. Op rudder en elevator. Ik heb echter nog niet genoeg gevlogen om te kunnen kijken of het extra slijtage opleverd.

Een klein beetje lengte verschil is niet zo erg. Zolang het geen tientalle centimeters zijn.

Helpt dit?

Oke..
Heeft iemand meer ervaring met het zonder kwiklink aanbrengen van het pull-pull systeem? Neem aan dat alles dan permanent vast komt te zitten maja als het zo werkt..

Hee Gary,

ik had aan bij mijn P51 en de P40 ook gewoon het draadje door de stuurarm van de retract heen.

Had dat trouwens ook op mijn Formost en zo heb ik het nu ook op mijn F15 zitten.

Aan de servokant een kwiklink en bij de retract er gewoon doorheen.

En voor wie deze kist kent: de servo voor richtingsroer en dus staartwiel zit aan de zijkant: is dat een probleem voor pull-pull? 1 draad wordt dus iets langer dan de andere.

Als de servo recht in de kist zit (parallel aan het kielvlak / langslijn door de romp), zullen beide kabels even lang zijn. :teacher:

Let op dat beide kabels op de servo even ver uit elkaar zitten als aan het richtingroer (anders krijg je een trapezium ipv. een parallellogram)!

jan.

Back