Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Er zal hooguit een acccustekker op gesoldeerd moeten worden.
Aan de motorkant zullen al bullet connectors zitten denk ik.
Ik zou voor 60a gaan, dan heb je wat over, en kan je hem later eventueel in een andere auto gebruiken.

Let trouwens wel op dat het gedoe met hele turns een kleinere motor is, alleen bij Ezrun en sommige HK motoren voor komt!
Er zijn ook motoren die een "heel getal" turns hebben die gewoon volledig 540 size zijn.
Je kan de kleinere motoren herkennen aan de hele diepe koelvinnen.
Bij echte 540 motoren zijn die maar een millimeter of 2 diep, hooguit.
 
Die motor en programmeerkaart heb ik dus liggen :) de motor is gewoon plug en play, de esc wordt dubbelzijdige tape ofzo. Of stukje dremelen zodat de esc lager komt te liggen in het batterij vak.
60A is altijd beter mocht je ooit deze willen gebruiken in een andere/grotere auto.

Edit: jullie waren me al voor, niet gezien sorry :)
 
Nog geen set besteld, mijn neefje vind hem nogal leuk en speelt er ook veel mee. Ben bang dat brushless veel te hard gaat.

Nu heb ik wel wat aanpassingen gedaan, andere veren en andere wielen (1/10 onroad).

Nu wilde ik de pinion vervangen(31t) maar krijg deze met geen mogelijkheid los. De standaard traxxas tools willen hem niet pakken. Weet iemand toevallig wat voor tool ik nodig heb om het schroefje van de pinion los te krijgen?

bvd
 
Hallo allemaal. Ik ben hier nieuw en gelijk heb ik probleem.
Vorige week nieuwe modell gekocht via marktplaats, e-revo 1/16 met TQ 2.4 zender zonder antenne.
Gisteren voor de eerste keer buiten gereden (was droog ) en tegenvalletje -berijk van max 50-60 meter maximaal. Hier voor heb ik Carson E-Crasher gaat en berijk was 4 keer beter met oude Acoms Hayabusa zender. Kan ik its doen om langer berijk te krijgen, eventueel stellen of is gewoon deze zender/ontvanger stuck?
Antenne ziet er goed op ze plek er ik weet ook dat je moet je zender richting auto doen tijdens rijden.
Ik hoor graag wat tips,ideeën.
Gr.Tommy
 
Als er geen antenne aan je zender of ontvanger zit dan is dat vast het probleem,anders eens kijken of je zender accu's nog goed zijn.
 
Nieuwe batterijen of hk gt2 zender ;)
Als hij kapot is, dan raad ik die aan. Is 25 euro in huis, en een zender die niet kapot gaat en prima instellingen heeft :)
 
Oei, dan is het een kapotte zender. Misschien dat hij daarom te koop stond...
Maar zoals ik net al zei, is de gt2 een goede optie.
Op conrad te verkrijgen voor 30 euro, en op hobbyking voor wat minder:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/..._174_GT_2_2_4Ghz_2Ch_Tx_Rx_EU_Warehouse_.html
Als je een tijdje op die pagina blijft staan, komt er een prijsverlaging in beeld. Dat is de prijs van een Platinummember. Dat scheelt weer een paar dollar ;)
Misschien dat het niet werkt. Maar het is t proberen waard
 
OK dankje.Ik ga nog een keer voor de zekerheid proberen met splinternieuwe baterijen,als dat niet helpt dan maar nieuwe zender koopen.
 
Update vanuit mijn kant, heb wederom via hier een slash 1/10 kunnen kopen (inc 3500kv en de bijbehorende esc).

Wellicht nog een keertje de velineon in de slash 1/16 proberen, maar vraag me af of de kleine 1/16 nog te besturen is met die motor.
 
Kan het zijn dat de mini e revo vooraan meer suspension travel heeft dan achteraan? Heb eentje 2dehands gekocht en voorste armen kunnen dieper zakken. Of heeft de vorige eigenaar de shocks verkeerd gemonteerd? Of vooraan een begrenzing uit de shocks gehaald?Lijkt mij dat deze zowel voor als achter even veel zouden moeten zakken?
 
Het gaat mij niet om hoe ver ze doorzakken in stilstand maar hoe ver ze maximaal kunnen uitveren als de wagen bijvoorbeeld in de lucht hangt.
Achteraan Lijkt het alsof er stoppers op zitten (zoals bijvoorbeeld een stukje benzine darm ofzo) terwijl vooraan dit niet is en de veren dus meer uitslag hebben.
 
Ik zal sevves in deze post foto's toevoegen.

Edit:

ixywp5.jpg


j9orde.jpg


Zoals je ziet gaan de voorste armen veel verder naar beneden dan de achterste. Mijn vraag is dus of dit zo hoort of dat er ergens wat met de shocks geknoeid is?
 
Laatst bewerkt:
Back
Top