Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

De lagers gaan roesten, het kan verder wel.
Ik heb mijn Rustler wel eens in een sloot geparkeerd.
De Rustler bleef wel drijven ,heb hem toen droog gemaakt met een doekje en gewoon verder gereden.

Dat scheef trekken van een Rustler tijdens het remmen is normaal als je met full speed de rem erop gooit.
Je kunt het gedeeltelijk oplossen door een gyro tussen de stuurservo te zetten.
Mocht de achterkant tijdens het remmen scheef gaan dan probeert de gyro je wagen weer recht te krijgen.
Ik heb de yellowrc YEL17101 Gyro in mijn Rustler zitten, en werkt perfect.
Ook bij speedruns blijft de Rustler perfect recht doorgaan door de yellowrc YEL17101 Gyro
DE gyro zit vast met een stukje dubbelzijdig tape.

Laatst bewerkt:
Ja, dat is precies het probleem.
Lastig. Kan veel verschillende oorzaken hebben.
Ik zou in ieder geval het stuur gedeelte goed nakijken (controleer op speling en begin bij je servosaver).
Daarnaast zou ik toch ook de servo even openmaken en checken op missende tandjes.

Ik heb dit probleem wel eens met een 1/16 traxxas servo gehad. Tanden waren ook goed, uiteindelijk niet meer verder naar gekeken en andere servo erin gedaan. Ik dacht altijd dat de potmeter vuil was, kan je kuisen met een oorstokje en ontvetter denk ik. Slechtste geval is hij toch al stuk dus je kan het maar proberen.Heb je een andere servo ter beschikking? Als je die dan plaatst kan je wel de servo uitsluiten.

Ik denk dat ik 't gevonden heb!
Steering Block - TRX3736 heeft aan de ene zijkant een perfect rond gaatje en aan de andere kant een ovaal gaatje. Ik vermoed dat daar de speling vandaan komt.

Ik denk dat ik 't gevonden heb!
Steering Block - TRX3736 heeft aan de ene zijkant een perfect rond gaatje en aan de andere kant een ovaal gaatje. Ik vermoed dat daar de speling vandaan komt.
Dat klinkt als een oplossing. Het kan op veel verschillende plaatsen zitten.
Je kunt overwegen om dat onderdeel te upgraden naar aluminium. Dan heb je minder snel last van slijtage.

Euhhh ik heb een vrouw :)

Die vindt nu al dat ik VEEL te veel geld uitgeef aan al die onderdelen. Ik had mijn auto tweedehands gekocht en er waren al een hoop upgrades gedaan met RPM, maar mijn zoontje van 3 pakte mijn afstandsbediening een keertje en joeg 'm vol gas tegen een hoge stoeprand aan op een grote parkeerplaats. Onder de kap was bijna alles afgebroken wat kon breken. Dus dat werd een erg duur geintje. En nu nog kom ik steeds weer nieuwe dingetjes tegen, zoals dat sturen....
En helaas is dit niet de enige hobby die ik heb, mijn andere hobby's kosten ook al een bak geld :)

Ach, ik kom steeds weer nieuwe dingen tegen. Nu vond ik dat hij wat rauw reed, dus ik bekeek de boel eens goed van binnen. Blijkt het differentieel gevuld te zijn met gewoon smeervet. Droge delen en klonten erin, niet normaal. De andere tandwielen in het huis waren ook kurkdroog, die dus ook maar even meegepakt.
Alles een kwartiertje in een bakje met Dasty (HET WONDERMIDDEL!!!) en daarna afpoetsen met een oude tandenborstel. Diff gevuld met diff oil en de andere tandwielen gesmeerd met lithium grease.
Net even wezen rijden en het rauwe is compleet verdwenen :) Alleen na 5 minuten was het krijsen geblazen in de auto, was ik zo stom geweest om de motor niet vast te draaien. Spur gear compleet kaal :) Dom dom dom.

of je stopt de stekker erin hahaha .
Tja klinkt mij bekend in de oren...
Ik mag het afkloppen ik rij nog steeds met de stock spur gear.. 1 jaar nu bijna.
Heb er wel een paar als reserve liggen .
De yellowrc wagens heb ik er wel een paar moeten vervangen.
Maar sinds daar nu een slipper clutch in zit gaat het ook prima.

Laatst bewerkt:
Heeft hier nog iemand problemen gehad met zijn versnellingsbak? Vorige week een tandwieltje in de bak een paar tanden af . ( was wel snel gemaakt) Vandaag even rijden en het tandwiel , met de 2 asjes naar de wielen , ook al een paar tandjes af . We rijden wel elke dag 2 of 3 lipo's leeg .

Binnekort de eigenaar van een Traxxas Rustler VXL Brushless. Maar nog een nieuweling in de auto rc hobby. Iemand nog goede beginnertips kwa onderhoud en afstellingen?

Heeft hier nog iemand problemen gehad met zijn versnellingsbak? Vorige week een tandwieltje in de bak een paar tanden af . ( was wel snel gemaakt) Vandaag even rijden en het tandwiel , met de 2 asjes naar de wielen , ook al een paar tandjes af . We rijden wel elke dag 2 of 3 lipo's leeg .

Zijn de lagers in de transmissie nog wel goed?
Want dit klinkt al te veel speling?

@ StefanH : Niet te veel door water rijden, en na elke keer rijden even alle schroefjes natrekken.
En als je niet rijd de auto op bokjes zodat de banden van de grond zijn, om vlakke kanten te voorkomen.

Back