Traxxas SLASH topic

Okay je slash shocks hoef je niet te vervangen want ze zijn PRIMA...

voor 2-3 tientjes kan je ze omtunen tot alles wat je er van kan verwachten, Alu shock caps zijn zoizo aan te raden, net als losi lineare veren... Je wil 2" voor in zilver of groen, em 2.5" achter in groen of blauw met iets van 50wt olie... Sommige mensen gaan voor 40wt voor 50 achter of 50 voor 60 achter maar ik deed het altijd lekker gewoon met groen rondom en HPI 50wt olie... Nou als je het echt goed wil doen zijn de traxxas TiN (titanium nitride) coated shafts helemaal geweldig, die zijn gemaakt van gehad staal dus die verbuig je nooit meer... Als je STRC caps neemt dan ben je voor een tientje daar mee klaar en dan ben je nog een tientje of 1.5 kwijt aan olie en veren...

Natuurlijk kan je dit nemen voor wat je wil gezien ik op mijn slash de schokdempers van de losi 8ight-B 2.0 heb zitten... Maar dat was omdat ik die ultra cheap kon krijgen en ik geen goedkope rebuild kits/shafts kon vinden, en gezien mijn slash zoizo idiote overkill is dacht ik "well WTF laten we het gewoon doen!"

EDIT: Nog een paar videos die mij veel hebben geholpen,

[media=youtube]aQykao20ifw[/media] Van hem heb ik mijn suspention afgekeken en ik was er altijd erg te vreden mee...

[media=youtube]tUQ1xWaNf9g[/media] en van hem heb ik gewoon alles afgekeken wat ik niet uit eigen ervaring heb geleerd... Deze is een onderdeel van een guide die ALLES uitlegt over hoe je je RC moet instellen voor max performance...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Okay je slash shocks hoef je niet te vervangen want ze zijn PRIMA...

voor 2-3 tientjes kan je ze omtunen tot alles wat je er van kan verwachten, Alu shock caps zijn zoizo aan te raden, net als losi lineare veren... Je wil 2" voor in zilver of groen, em 2.5" achter in groen of blauw met iets van 50wt olie... Sommige mensen gaan voor 40wt voor 50 achter of 50 voor 60 achter maar ik deed het altijd lekker gewoon met groen rondom en HPI 50wt olie... Nou als je het echt goed wil doen zijn de traxxas TiN (titanium nitride) coated shafts helemaal geweldig, die zijn gemaakt van gehad staal dus die verbuig je nooit meer... Als je STRC caps neemt dan ben je voor een tientje daar mee klaar en dan ben je nog een tientje of 1.5 kwijt aan olie en veren...

Natuurlijk kan je dit nemen voor wat je wil gezien ik op mijn slash de schokdempers van de losi 8ight-B 2.0 heb zitten... Maar dat was omdat ik die ultra cheap kon krijgen en ik geen goedkope rebuild kits/shafts kon vinden, en gezien mijn slash zoizo idiote overkill is dacht ik "well WTF laten we het gewoon doen!"

EDIT: Nog een paar videos die mij veel hebben geholpen,

aQykao20ifw[/media] Suspension 101 pt. 1: Intro to shocks & springs - YouTube Van hem heb ik mijn suspention afgekeken en ik was er altijd erg te vreden mee...

tUQ1xWaNf9g[/media] Setup Guide; Camber Vid 1 of 21 - YouTube en van hem heb ik gewoon alles afgekeken wat ik niet uit eigen ervaring heb geleerd... Deze is een onderdeel van een guide die ALLES uitlegt over hoe je je RC moet instellen voor max performance...

zeer erg bedankt; maar ik ga eerst proberen de spare parts erop te zetten

MVG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mijn Slash is bij deze geen zeepkist meer!
ik kreeg vandaag de STRC LCG-kit binnen, en man, wat een strak rijdende kar is het nu zeg :D
 
Hier mijn STRC LCG-conversion voor de Slash, een echte aanrader voor iedereen die ook een Slash 2wd heeft.

De Slash zoals hij nu is (LCG)
P1050126.jpg


Verleng ALU boven
P1050124.jpg


Verleng ALU onder
P1050125.jpg


En met de Standaard chassis Slash van m'n vader
P1050129.jpg


P1050131.jpg
 
Dat is wel kapot handig.. mischien ook maar een setje aanschaffen.

Gisteren op het bmx park in Ridderkerk gereden met de slash, nu is hij zo ontzettend vies, ik heb 'm al gedeeltelijk schoongemaakt. Alleen er is een probleem, de motor maakt een gruwelijk geluid.. ik kan niet ontdekken wat het is... maar ach, ik ben toch aan een nieuwe toe.
 
hallo, ik heb vorige week een slash vxl roller gekocht , ik heb er een 3300kv motor ingedaan en een hobbywing 60a esc. Ik gebruik een 23t pinion en ik heb nog niets aan de slipper verandert( aan de moer is nog niet gedraait ofzo) daarnet hoorde ik iets doorslieren zo een klikje ik denk in de diff. Wat moet ik nu doen ?
 
ja... Shock socks zijn speciaal daar voor... (en ja zo heten die dingen echt:P)

- Waar haal je deze ?
- Even ter zijde, is er een onderdeel bv van RPM om bij een slash 4x4 de voorkant toe te maken waar de aandrijf as begint, daar ik lees dat er langs daar veel vuil en gruis in de spur geraakt. heb het topic al wat door gelezen maar 400 pagina's is net iets te veel ;)
 
Laatst bewerkt:
( zie mijn vorig bericht ) Het is de diff, want als ik mijn 2 achterste wielen vasthou en ik heef gas dan kraakt er iets dan sliert het door. ik denk dat het op te lossen valt door de slipper clutch wat harder aan te spannen klopt dat ?
 
( zie mijn vorig bericht ) Het is de diff, want als ik mijn 2 achterste wielen vasthou en ik heef gas dan kraakt er iets dan sliert het door. ik denk dat het op te lossen valt door de slipper clutch wat harder aan te spannen klopt dat ?

Je kan de slipperclutch helemaal dichtdraaien en dan één slag open.
Dan moet je probleem opgelost zijn. ;)
Hopelijk helpt het!
 
@vxl traxxas, slijtage ?? Maak ik slijtage aan mijn slash door hem op te spannen ?

@ Nicky center diff ? Ik heb een slash 2wd vxl

Oke, sorry ging even van een 4x4 uit. Mijn fout, ik weet niet of ze die ook voor een 2wd hebben. Maar als je je koppeling bij stelt, moet het goed komen. Hoever open staat hij nu?
 
Oke, sorry ging even van een 4x4 uit. Mijn fout, ik weet niet of ze die ook voor een 2wd hebben. Maar als je je koppeling bij stelt, moet het goed komen. Hoever open staat hij nu?

Hoever hij nu staat weet ik niet, maar hij staat zover of als ik hem kocht, want ik heb er nog niet aan gedraaid, hoever moet ik hem nu toedraaien ? want ik ga er vanuit dat je dacht dat het een 4x4 is

MVG
 
Back
Top