Traxxas Stampede 4x4 topic!

oke, heb zelf niet de originele banden, zijn die trenchers echt veel groter?

Had even met mijn straatbanden gereden (G-Locs van Jconcepts) en toen werd het zo'n 70 graden.

Denk dat het een combi is van te zware vertanding en wellicht een kwalitatief gezien te zwakke motor.

Morgen komt er een ventilator binnen. Maar ga zowieso even kijken naar bijv. 9t. iemand daar ervaring mee.

Er zit nu de standaard vertanding op, dus wat denken jullie, gewoon pinion aanpassen, lijkt mij het makkelijkste. Dus bijv. 9t want er zit nu 11t op.

Hallo allemaal,

Ik heb de setup van mijn Stampede 4x4 wat aangepast sinds afgelopen weekend. De shock positions voor van 2 naar 3, achter van 3 naar 4. Hierdoor zou de Stampede 4x4 beter geschikt zijn voor het rijden op harde ondergrond.

Inderdaad komt de auto niet meer met de voorwielen omhoog. Dat zie ik als winst (als het gaat om rijden, verlies als het om "stunten" gaat).

De wegligging is ook een stuk beter en de auto blijft beter in de bochten. (breekt minder uit). Wel heb ik het idee dat de voorwielen meer spinnen en dat hij zijn "vermogen" niet zo goed kwijt kan op de ondergrond. Vervolgens ook wat kleinere spacers gemonteerd om de shock positions wat te compenseren maar dat helpt niet echt.

Dus: Sturen is verbeterd. Snelheid en optrekken gaat volgens mij langzamer. Hebben jullie een advies voor verdere optimalisatie/verbetering.

Ik heb afgelopen weekend ook de knoop doorgehakt en een stampede gekocht.
Na gewoon wat in standaard setup te hebben gereden heb ik ook wat aanpassingen gedaan. Shocks verlaagt boven en onder in de zo ver mogelijke posities. De A armen staan nu bijna horizontaal. Ik heb juist de grootste spacers (die er standaard op zitten) er weer opgezet nadat ik ze er eerst ui had gehaald en wat verschillende dingen had geprobeerd. De stijvere vering zorgt bij mij voor een stabielere ligging, ik kan nu vrij hard door de bochten zonder dat hij omrolt. Op mijn Lipo 2S 4000mAh trek ik af en toe nog wheelies op het asfalt (weining grip) en makkelijk nog op het gras en klinkers.
Ik denk dat je juist stijvere shocks wil (banden op het asfalt duwen moet ie), maar het zijn natuurlijk wel offroad banden, als je echt grip wil op asfalt moet je denk ik iets met minder profiel. Ik vind het juist wel lekker dat ie beetje door de bocht glijdt. Ik heb ook echt wat tijd besteed aan het goed "uitlijnen" van de servo/voorbanden en de toe-in van de banden. Daarmee verbeterde de handling ook stukken ten opzichte van hoe hij uit de doos kwam.

Maar goed ik heb nu dus pas 4 dagen m'n stampede en m'n uberhaupt m'n RC hobby, er zijn vast mensen die je er meer over kunnen vertellen :)

Maar wat een leuke kar is dit, ben er erg blij mee!

-Johan

@stampie heb zelf achter assen van MIP, voor standaard, heb geen kapotte assen meer, rijd zowel 2s als 3s Als er bij mijn Stampede iets stuk gaat is het meestal door een erge botsing met een paaltje oid. Maar als je met je gewone auto met 40km op een boom rijd dan zit hij ook goed in elkaar.
Heb btw nog een set MIP achterassen liggen voor een liefhebber.

Wat vraag je voor die assen? Ik zoek nog een setje voor mijn slash 4x4 :)

Zijn er mensen hier die met een MMP/2650 rijden en een Savöx 1258TG? Mijn auto houdt af en toe in als ik optrek na een bocht en ik vraag me af of de servo dit veroorzaakt.

nee sorry, ik kan je daar geen antwoord op geven.
ik rijd nog helemaal standaard en dat bevalt tot nu toe

Zijn er mensen hier die met een MMP/2650 rijden en een Savöx 1258TG? Mijn auto houdt af en toe in als ik optrek na een bocht en ik vraag me af of de servo dit veroorzaakt.

Een savox trekt veel stroom, en vaak is de ingebouwde BEC in je regelaar dan niet voldoende. Vermoedelijk trekt de Savox servo iets te veel stroom in de bocht, waardoor hij de stroom van je regelaar wegneemt.
Dit is op te lossen door een externe BEC te installeren..

Hoi,

In een iets te enthousiaste bui tegen de stoep geslipt precies onder een hoek dat het achterwiel niet veel mee kon geven. Resultaat gebroken rear stub axle.
trx6853x.jpg

Nou lees ik vaker dat de achter drive shaft van de stampede niet altijd stevig genoeg is maar ik dacht dat dat meer ging over de shaft zelf en de plastic koppelingen e.d. Is de standaard stub axle ook een "probleem" en zijn er behalve stock parts betere en stevigere oplossingen?

Thanks,
-Johan

Een savox trekt veel stroom, en vaak is de ingebouwde BEC in je regelaar dan niet voldoende. Vermoedelijk trekt de Savox servo iets te veel stroom in de bocht, waardoor hij de stroom van je regelaar wegneemt.
Dit is op te lossen door een externe BEC te installeren..

of zo'n bec boost dingetje wat je in je ontvanger/batterypoort steekt, werkt ook goed (althans wel bij mijn hpi vorza).

Werkt dat goed trouwens die combi MMP en rijd je op 2s ?

Hoi,

In een iets te enthousiaste bui tegen de stoep geslipt precies onder een hoek dat het achterwiel niet veel mee kon geven. Resultaat gebroken rear stub axle.
trx6853x.jpg

Nou lees ik vaker dat de achter drive shaft van de stampede niet altijd stevig genoeg is maar ik dacht dat dat meer ging over de shaft zelf en de plastic koppelingen e.d. Is de standaard stub axle ook een "probleem" en zijn er behalve stock parts betere en stevigere oplossingen?

Thanks,
-Johan

Er is zat voor te krijgen, lees dit forum eens door en je zal zien dat er veel verschillende oplossingen zijn

Dank voor de reacties. Ik heb inmiddels een BEC onderweg.
De MMP/2650 bevalt uitstekend. Ik rijd er op 3S en 4S mee. Echt een beest.

Voor de aandrijfassen zijn er verschillende oplossingen: Tekno, MIP of FLM. MIP schijnt kort geleden het ontwerp te hebben aangepast. Voordeel van de Tekno's zijn de dikkere assen.
Qua ontwerp vind ik zelf de FLMs top.

Dank voor de aanwijzingen, ik had de hele thread al eens doorgelezen, maar toen was ik niet zo bezig met drive shaft, meer met de aankoop van een stampede :)
Enihoe, ik heb toch voor nu maar stock asjes gekocht (goedkoop), dan kan ik iig rijden en ga ik me verder verdiepen in de driveshafts. Ik rijd voorlopig toch nog met 2S. Heb nu ~10 packs gereden en slijtage verder valt erg mee, maar ben nog geen grote sprongen een het maken.

Ik heb geprobeerd de verschillende driveshafts op een rijtje te zetten, klopt het dat het onderstaande items zijn?

FLM : Electric Arm CVD Kit, FastLane Machine Parts, flm26515
MIP : MIP X-Duty CVD™ Kit Rear, Traxxas Stampede 4x4 VXL
Tekno : Tekno RC M6 Driveshafts and Hub Carriers (Slash 2WD, Nitro Rustler/Stampede, rear) | Tekno RC – Excellence in RC Design

Thanks!
-Johan

Dank voor de aanwijzingen, ik had de hele thread al eens doorgelezen, maar toen was ik niet zo bezig met drive shaft, meer met de aankoop van een stampede :)
Enihoe, ik heb toch voor nu maar stock asjes gekocht (goedkoop), dan kan ik iig rijden en ga ik me verder verdiepen in de driveshafts. Ik rijd voorlopig toch nog met 2S. Heb nu ~10 packs gereden en slijtage verder valt erg mee, maar ben nog geen grote sprongen een het maken.

Ik heb geprobeerd de verschillende driveshafts op een rijtje te zetten, klopt het dat het onderstaande items zijn?

FLM : Electric Arm CVD Kit, FastLane Machine Parts, flm26515
MIP : MIP X-Duty CVD™ Kit Rear, Traxxas Stampede 4x4 VXL
Tekno : Tekno RC M6 Driveshafts and Hub Carriers (Slash 2WD, Nitro Rustler/Stampede, rear) | Tekno RC – Excellence in RC Design

Thanks!
-Johan
Dat ligt eraan of je een 2WD of een 4x4 hebt.

Ik heb deze FLMs. Aan de voorkant moet je een kleine inkeping in de asdrager vijlen om het pennetje erin te krijgen. Achter kun je dezelfde gebruiken.

Ik snap niet waarom MIP verschil maakt tussen de Stampede en de Slash omdat op de 4x4 dat deel volledig uitwisselbaar is. Het valt me op dat de Slash versie vaak goedkoper wordt aangeboden. Ik heb deze achter.

De Tekno's die jij aangeeft zijn voor de 2WD. Voor de 4x4 heb je deze achter en deze voor de voorkant nodig.

Goeie info! Thanks.
En stalen assen van GPM? Zijn die aan te bevelen?
Http://m.marktplaats.nl/a/hobby-en-...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ik rij 4x4 op 2S dus. Vanavond weer een achter asje kapot gereden, nu puur door de kracht van de motor stuk gedraaid. Ik had de ophanging lekker hoog gezet omdat ik.door het gras wilde gaan, geen gekke dingen gedaan, vinger behoorlijk in bedwang gehouden, maar toch stuk gedraaid... Had nog een asje liggen, maar wel meteen de ophanging een stuk verlaagd, ik zag dat de assen achter al krom beginnen te trekken, hoog op z'n poten op ruw terrein dat kan hij niet zo goed hebben dus.

Toch maar eens nadenken over andere assen dus, dit blijft nooit lang meer heel...

Wat nogal scheelt is de hoek waaronder de assen moeten werken. Hoe groter de hoek, hoe sneller je een as breekt. Je link werkt niet, maar als je die dikke chroomkleurige GPM assen bedoelt, dan is het simpel: niet doen. Ik heb ze gehad en ze waren binnen een week aan prut.
MIPs zijn goed, maar hebben vaak gedoe met schroefjes die loskomen. FLM zijn geen direct fit, maar lijken me toch een tikkie beter dan de MIPs. Tekno heb ik zelf geen ervaring mee, maar daar hoor ik hele goeie dingen over. FLM is in NL voor een redelijke prijs te vinden. De rest wat lastiger, maar die zijn op ebay goed te vinden.

Als je met de VXL motor op 2S rijdt, dan is het al knap dat je een standaard as aan gort draait.

Gisteren overigens de Castle BEC binnen gekregen. Aangesloten en getest: probleem opgelost.

Back