Traxxas Stampede 4x4 topic!

@Synasthesia
In de MIP's zit aan beide zijde bij de asbevestiging schoefdraad. Daar gebruik je er met de Screw Pins in feite maar één van. Aan de andere zijde houd je dan wat ruimte over. Dat geeft bij jou ook geen problemen?

Ik gebruik zelf HPI screw pins en deze hebben een perfecte passing, zit geen speling op.

Gebruikt iemand ook een andere servo dan stock. Ik had laatst dat ie 1 kant soepel en 1 kant moeilijk ging. De servo uit elkaar gehaald en helemaal schoongemaakt/gesmeerd en weer in elkaar gezet. Hij is weer een stuk beter, hoewel ik niet echt iets heb kunnen vinden. Maar ik heb het gevoel dat hij niet heel lang meer meegaat. Verder vind ik hem ook niet krachtig genoeg, op hogere snelheden merk ik dat niet zomaar de bocht omwil. Dus ik was benieuwd of er goede alternatieven zijn voor de stampede. Ik zie veel die savox'en voorbij komen. Benieuwd naar ervaringen van anderen.

-Johan

Gebruikt iemand ook een andere servo dan stock. Ik had laatst dat ie 1 kant soepel en 1 kant moeilijk ging. De servo uit elkaar gehaald en helemaal schoongemaakt/gesmeerd en weer in elkaar gezet. Hij is weer een stuk beter, hoewel ik niet echt iets heb kunnen vinden. Maar ik heb het gevoel dat hij niet heel lang meer meegaat. Verder vind ik hem ook niet krachtig genoeg, op hogere snelheden merk ik dat niet zomaar de bocht omwil. Dus ik was benieuwd of er goede alternatieven zijn voor de stampede. Ik zie veel die savox'en voorbij komen. Benieuwd naar ervaringen van anderen.

-Johan

Ik gebruik al een tijd de Savöx 1258TG. Hele goeie servo, sneller en sterker dan de standaard, maar vraagt wel wat meer energie.

Thanks, ik lees op verschillende plekken dat het bij die variant verstandig is er een BEC bij te gebruiken, heb jij dat ook? Ik heb electrisch gezien een complete stock setup en die savox schijnt wel aardig wat stroom te trekken.

Ik heb inderdaad een externe BEC (zo'n Castle 10A ding... werkt goed), omdat ik zonder af en toe last heb van haperingen.
Om de body te verlagen kun je gewoon de standaard posts korter afzagen of ergens anders vandaan gebruiken.

Is een stampede moeilijk om om te bouwen naar Truggy, hoeveel gaat dat ongeveer kosten?

Zoals sommige weten kan ik mijn Hpi hotbodie cyclone D4 inruilen, ik hoop voor een MERV maar als dat niet kan een Stampede !

Bedankt alvast !

Grtz Mathijs

Een Stampede zal nooit een E-Revo worden, omdat de ophanging anders in elkaar zit. Je kan er een Rustler-achtige body op zetten.

Nee, ik bedoel op de eerste plek zou ik als inruil keuze een MERV willen.
Maar als Coenraad die niet heeft wil ik een Stampede, ik heb gehoort en gezien dat het mogelijk is om een Stampede om te bouwen is tot Truggy !
Dat is mijn vraag hoe het moet en hoe duur het ongeveer is..

Ik vind de mijne al aardig laag. Als je dan nog verder gaat, trek je naar mijn mening het model van de auto uit zijn verband.
DSC00566.JPG

Tis een monstertruck en geen buggy, maar das mijn mening.
Als je een lagere auto wil moet je niet voor deze kiezen.
Ik ben juist blij dat ie hoog staat.

Maar als Coenraad die niet heeft wil ik een Stampede, ik heb gehoort en gezien dat het mogelijk is om een Stampede om te bouwen is tot Truggy !

Ombouwen is leuk als je spullen hebt liggen, maar het is niet echt kosten effectief als je alles (nieuw) moet aanschaffen - ook niet in onderdelen. Dit geldt helemaal als je een beperkt budget hebt.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar het is wel een leuke oefening om wat sommetjes naast elkaar te zetten. Alles wat je moet weten is online te vinden en het uitzoeken is juist een deel van het ombouwen.

Nogmaals - goedkoper dan RTR is ombouwen zelden of nooit.

Als ik me niet vergis staat er in dit forum ook al ergens iemand die dit heeft gedaan, daar staat ook precies in wat ie heeft veranderd

Toemen verkoopt complete rollers zonder electronica ed. Is wellicht goedkoper.

Dit is wel goedkoper dan een RTR ombouwen, mits je zelf de elektra wil bepalen, maar verder zijn RTR prijzen nauwelijks te kloppen. Ten minste als je een beetje naar de goede prijzen zoekt.

Zelf alles samenstellen voor een conversie komt tegen premium. Heb je een beperkt budget en nog weinig los spul dan moet je alles los kopen, ook de kleine dingetjes, en dat tikt snel aan.

Kijk dan naar RTR en ARTR modellen en mi merk je dan snel dat die meer waar bieden voor het geld.

Ik heb deze weg twee a drie keer zelf bewandeld en achteraf gezien waren in deze gevallen een goede (A)RTR goedkoper of meer waar voor het geld geweest. Wat ik dan niet meetel is plezier dat je kan beleven aan het hele proces van aanpassen.

Maar ok, dat is mijn mening en ik zal die niet door ieders strot rammen :rolleyes:

wat ik heb gedaan:

€ 7,00
bodymounts, 2 stalen aan de voorkant en de achterkant van de standaard bodyposts gebruikt,

losi veren uit amerika laten komen, € geen idee meer...

hyper 10T body van ebay ongeveer € 60,-

vleugel en bevestiging, was ongeveer voor € 30,-

17mm hex adapter, € 30 (pkracing)

en van conrad een goedkoop 1/8 buggy wiel setje van € 15,00

en voor de rest heb ik het chassis zwart gemaakt,

rpm armen, shocktowers,
big bore shocks,
allu drive hubs, casterblocks, en steering blocks.

das een beetje wat ik er nu op heb zitten. 8O

als ik wil, kan ik hem zo terugbouwen naar een standaard stampede, en dat vind ik ook wel leuk.

en dan ziet hij er zo uit:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back