Heb je de kap nog ergens mee verstevigd of alleen het witte randje op geschilderd?
Met trimline kan je eenvoudig een mooie witte rand op de canopy zetten!
Succes met deze mooie kist Justus, t.z.t zie ik haar graag vliegen!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Heb je de kap nog ergens mee verstevigd of alleen het witte randje op geschilderd?
1. maak je cockpitraam op maat
2. behandel je romp in de buurt van de cockpitramen met lossingsmiddel (PVA, bruine verpakkingstape,...)
3. plak evt. 5 à 10 mm van de rand op de binnenkant van het raam zodat je later (bij punt-5) het raam niet vuil maakt aan de binnenkant.
4. leg 1 cockpitraam op zijn plek, en fixeer met tape aan de romp (buiten plakken.
5. neem glasrovings impregneren met epoxy (evt. met kleurstof ingekleurd) en (via het andere raam) in de hoek tussen romp en kap leggen
6. uit laten harden
7. volgende dag raam incl. frame verwijderen, en raam twee doen ...
Jij hebt het makkelijk met je cockpitkap, want je hebt er twee!
1. maak je cockpitraam op maat
2. behandel je romp in de buurt van de cockpitramen met lossingsmiddel (PVA, bruine verpakkingstape,...)
3. plak evt. 5 à 10 mm van de rand op de binnenkant van het raam zodat je later (bij punt-5) het raam niet vuil maakt aan de binnenkant.
4. leg 1 cockpitraam op zijn plek, en fixeer met tape aan de romp (buiten plakken.
5. neem glasrovings impregneren met epoxy (evt. met kleurstof ingekleurd) en (via het andere raam) in de hoek tussen romp en kap leggen
6. uit laten harden
7. volgende dag raam incl. frame verwijderen, en raam twee doen ...
Pfieuw!!...blij dat er zo'n forum is. Mijn waterige timmermansoog had het juist, volgens de kartonnetjes had ik 10mm op moeten vullen en zou ik uitkomen op 4,8 graden.
Na alles uitmeten op 1,5 graden kom op 4 mm opvullen. Dat lijkt mij wel te doen!
![]()
![]()
zoals je ziet kan je het bijna niet per ongeluk verkeerd om doen.