Upgrades Losi Desert Buggy XL

Zag dat de servo arm gebarsten is,na 5 minuten inrijden al..
Anders niet zo'n probleem,maar 18 tands servoarm kan ik nergens vinden,voor de Spektrum servo...
 
Das zuur ja. Zijn wel alu versies te krijgen. Freeprawnracing heeft er eentje speciaal voor de Spektrum servo. De standaard versie zal pitstopshop ook wel hebben liggen. Ik heb een savox erop gebouwd. 10x beter met de 7.4v lipo
 
Goed gevonden man!
Was van plan om niets te doen aan deze auto,maar dat is nogal moeilijk!
Ik hoop dat Harry de stuurarm opgestuurd heeft,zou die vrijdag gedaan hebben.
Dan maar eerst gaan rijden,heb pas 5 minuten erop zitten,en met de Samba nog 0 minuten:cool:
Die site in Engeland vraagt 11 pond verzenden,als je ook wat nodig hebt,kunnen wel samen bestellen?
Gr Mike
 
Voorlopig niet. Ik heb alles klaar, wacht op beter weer en dan kijk ik verder. Thx anyway. Zij hebben t DDM spul wat je sneller in huis hebt. En komen ook regelmatig nieuwe spullen bij. Ik wacht op tandwiel upgrades die eraan zitten te komen.
 
Iemand anders nog een 18 tands hevel over?
Besteed voor meer dan €1000 aan rc meuk,maar door een defect armpje kan ik er niets mee..
 
Hoezo wazig?!

Een bmw 5 serie is toch groter dan een fiat panda en dus meer materiaal?! Dus dat die duurder is dan een panda, is te begrijpen toch?!
Beter gebouwd heb ik niet over meer of dikkere/betere materiaal, maar over de pas vorm van onderdelen. In een Losi 5ive zit gewoon minder speling op de wielen dan bij een dbxl.
Maar goed, hoeveel mensen zie jij nog met een stock motor rond rijden?
Het ligt maar net aan wat je van je auto verwacht. Hoe dan ook, die losis zijn stock een stuk beter dan die bajas. Zowel in rij gedrag als in robustheid.

Met wazig bedoel ik dat het erg algemeen is qua opmerking.
Meer materiaal is niet de reden waarom iets duurder is.
Ik ken 8th scale rc auto's die stock duurder zijn dan de 5ive-T.

Om jouw vergelijking te gebruiken, een BMW heeft meer materiaal dan een panda en is daarom duurder?
Een fiat Panda zal rond de 950 kilo wegen een Joop Donkervoort D8 ongeveer 700 kg.
Toch hoef ik je niet te vertellen welke een (stukje) duurder is :rolleyes:

Meer materiaal is niet relevant.
Welk materiaal, daar gaat het om en hoe het ding gebouwd is.

Wie ik met stock motor zie rondrijden, ik zou het niet weten?
Dit vind ik eerlijk gezegd ook een beetje een wazige insteek ;-)
Maar ik ken 2 mensen die dit naast mij ook doen, wat de rest doet is me om het even, ik hoef niet harder dan anderen.
Dit doe ik met de 5SC

Ik begrijp de relevantie niet.
Ik heb de DBXL en de 5ive.
Beiden zijn gewoon genoeg voor waar ze voor dienen.
Maar als je echt los wil gaan, dan moet je er een zwaarder blok in leggen, dat klopt.
Maar ik ben geen racer (met de dbxl)...gewoon een zondagsrijder.
Wat ik zeg is dat je met de stock 23 cc een geweldige middag kunt hebben.
Het is maar waar je tevreden mee bent.
Als je met andere rijders gaat racen die 26cc's (of meer) hebben, dan moet je uiteraard je motor vervangen voor een zwaarder exemplaar maar ik hoef niet perse anderen te volgen om lol te hebben hahaha ;-)


Dus nogmaals, ik begrijp je opmerking niet.
 
Als Losi hun naam eraan hangt,mag mister Bean de auto van mij part tekenen..
Als het gebruikte materiaal,en onderdeelvoorziening maar goed is.
 
Das pas informatie,maar vertel,hoe zit dat dan?

Ik ben ook nog aan het zoeken naar hoe het nou precies zit.
Er zijn andere fora die hier ook over melden....

Als ik het goed begrepen heb heeft Losi de DBXL van Yikong gekocht.
Himoto & RCMK waren schijnbaar in de running maar haakte af.
De 5ive is van voor tot achter ontworpen door Losi, de DBXL is dit niet.
En daar zit wat mij betreft het verschil....al is het maar gevoelsmatig.

Er is niet veel bekend over de exacte gang van zaken en uiteraard zal Losi niet zomaar zijn naam verbinden aan "iets".
Toch moet je eerlijk zijn en beseffen dat deze DBXL niet voor niets een stuk goedkoper is terwijl hij RTR geleverd wordt met een DX2E zender.
Pitstop shop biedt hem aan voor 799 euro incl. deze zender.

De losi 5ive is zonder zender een kleine 400 á 500 euro duurder.
Dit moet natuurlijk ergens in zitten.(veel verschil zit er ook niet qua prijs tussen de 23cc en 26cc blokken)

Tot nu toe heb ik geen nare ervaringen met de DBXL op het los trillen van enkele schroeven na, met name de wielmoeren.
Uiteraard maakt de stock 23 cc het geheel wat tammer wat ook positief tot uiting komt in de levensduur van de onderdelen.

Binnenkort gaat de (nieuwe) 26cc van mijn 5ive op de DBXL, een paar cc-tjes meer maar voor een auto van zijn gewicht wel een flinke stap vooruit.
We zullen zien hoe hij zich dan houdt.

Tot nu toe is het wat mij betreft een super fijne RC voor weinig geld.
 
Eerder op mijn baja maakte de cc's weinig verschil uit, wel deed de uitlaat veel
Op de mijne blijft dan ook gewoon het orgineel staan( bij kapot lopen, kan ik dan wel kijken naar een ander( groter?) blokje..
Een 4 Bouts heeft dan wel voorkeur.
Ik heb nu een nieuwe gas/rem hevel binnen, dus binnenkort ff kijken hoe het gaat met de db4c zender,killer bee,en de aluminium hop-up's..
Op Aspen benzine gaat iig wel goed, en stinkt ook niet
Gr Mike
 
Een grotere inhoud van de motor maakt wel degelijk verschil.
De motor pakt onderin veel beter op met een zwaardere auto.
Je ziet gewoon dat de kleinere motoren moeite hebben om vanuit een bocht weer op vol vermogen te komen.
Daarbij blijft de koppeling net iets langer in zijn slip/aangrijp moment draaien.
Dit zorgt voor extra warmte en slijtage van de koppeling.

Daarom heb ik een motor gebouwd met een CY F-270 4-bolt als basis.
Deze motor heeft 3mm grotere spoelkanalen dan een Zenoah 4-bolt motor.
Op deze motor komt dan een door mijzelf aangepaste Zenoah G290RC cilinderkit.
In de F-270 motor zit standaard een +2mm stroker krukas.
Dit samen met een aangepaste cilinderkit zit je dan op 30,5cc.
Dit blok met dus grotere spoelkanalen zorgt voor heel veel power onderin.
Het aantrekken van deze motoren vraagt wel enige gewenning!
Veel compressie,,,,,,
De ervaring is dat met deze motor veel makelijker te rijden valt.
 
Uitlaat is inderdaat ook een belangrijke factor voor meer vermogen maar het aantal cc ook.
Ik had eerst een 27cc met vrc en nu al weer 2 jaar een 30,5cc met vrc en er zit wel degelijk verschil in de beide motoren.
Veel meer vermogen:D
 
Botenfirma lijkt het..
Maar goed,meneer (Kim?) Losi zou ook wel personeel hebben,en niet alle modellen zelf bedenken, het is ook een opgeblazen buggy achtig onderstel,niets spannends aan
 
Back
Top