vakantievliegtuig?

hallo mensen,

ik ben op zoek naar een leuk vakantievliegtuig van een niet al te grote span
iets in de 30~40cm span dat aardig sterk is
zo kwam ik ook een sbach tegen van e flite en dat vond ik een leuk model maar is het degelijk en vliegt het goed?
er werd mij aangeraden om gewoon een shocky te bouwen maar dat krijgen we niet zonder schade naar de plek van bestemming dus wil ik aan jullie vragen:

wat is een goed vakantievliegtuig van ongeveer 100 euro dat ook stevig is en aardig kan stunten?

groeten Robert

Acroflyer 90

Is EPP dus kan tegen een stootje.

Of een V-trainer , ook EPP

Mvg Johan

die 2 vliegtuigen zijn erg leuk alleen vallen ze niet in die 30 tot 40 cm
ik heb expres voor die maat gekozen zodat ze ook in erg kleine veldjes kunnen werden gevlogen maar ze zijn wel in de klasse waar ik ze zoek

@ph-tvs: toch een tikkeltje aan de grote kant maar is er ook een Europese kloon van? ik bestel toch liever uit Europa ivp douane ;)

@wilbert.v/d.berg: in elkaar zetten ter plaatse is een goed idee ja! maar dan is het wel een tijdelijk modelletje maar ik zal eens gaan kijken of ik dat kan doen ja

het duurt nog wel een tijdje voor ik iets ga kopen maar ik denk ik laat me maar van tevoren informeren dus dan is het in elk geval geen last minute stres ;)

over een week zit ik al op de camping :)
ik denk dat ik mij mini f-18 mee neem en mischien de yak, maar dan moet er wel een mooi stripje in de buurt zijn.
ik ben van plan ook eens naar een club te gaan die op een half uur rijden ongeveer weg ligt.

een stripje ja maar dan licht het er ook nog eens aan of de club open is en daarom zoek ik naar iets dat zo klein is en niet te snel vliegt zodat ik er niets en niemand lastig mee val ;)

Is er niet al eens een piepschuimpje bedacht voor de vakantie, Hollyday !
Lekker snel en wendbaar, wel een beetje met transport opletten.

Fijne vakantie !

Een piepschuimpje met een span die je noemt voor ca 100 euro? Bij ons op de club zijn een aantal mensen wild van een hacker skyfighter. Ik heb er zelf ook net eentje in elkaar gezet, en ga morgen voor zijn maiden.
Deze gaat zeker mee op vakantie. Leuk met goed weer, maar door een geoefend vlieger zeker met windkracht 4 of meer nog te vliegen. Heb laatst nog geprobeerd 2 clubleden in een dogfight tijdens behoorlijke wind te filmen. Big fun
Stevig? Ik heb ze al een paar keer van 40 meter recht de grond in zien gaan. Geen probleem.
Limbovliegen onder de afzetting van ons voormalige voetbalveld: fun gegarandeerd

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een zo goed als nieuwe Nine eagles sky eagle te koop staan. Valt in jouw categorie qua grote en is helemaal compleet met lipos en al. Indien interesse graag pb ;)

Is er niet al eens een piepschuimpje bedacht voor de vakantie, Hollyday !
Lekker snel en wendbaar, wel een beetje met transport opletten.

Fijne vakantie !

ik heb zelf een make my day (kleinere versie van holiday)
toch i dat niet een geschikte kist omdat ik dan wel een zeer groot veld met een fatsoenlijke landingsplek nodig heb en hij toch wel zeer snel is en echt te snel
ik vloog hem dan op 2s op een 3x2 en een 5800kv motor maar dat is echt te veel van het goede:rolleyes:

Een piepschuimpje met een span die je noemt voor ca 100 euro? Bij ons op de club zijn een aantal mensen wild van een hacker skyfighter. Ik heb er zelf ook net eentje in elkaar gezet, en ga morgen voor zijn maiden.
Deze gaat zeker mee op vakantie. Leuk met goed weer, maar door een geoefend vlieger zeker met windkracht 4 of meer nog te vliegen. Heb laatst nog geprobeerd 2 clubleden in een dogfight tijdens behoorlijke wind te filmen. Big fun
Stevig? Ik heb ze al een paar keer van 40 meter recht de grond in zien gaan. Geen probleem.
Limbovliegen onder de afzetting van ons voormalige voetbalveld: fun gegarandeerd

goed idee van zo'n skyfighter mee op vakantie maar wat voor setup? ik dacht aan een hacker e10 inrunner is altijd mooier dan outrunner ;)
E10-36L | Hacker E10 | Motoren

het enige waar ik nu tussen zit te twijfelen is de skyfighter en een shoky die mini swift is me toch te veel een zwever

ik zal er nog wel een tijdje over na denken maar als ik mijn keuze heb gemaakt dan laat ik dat zeker weten :)

Ik ben net terug van het veld. Ik heb nu na 2 dagen vliegervaring hiermee al een hoop lol gehad. Ik gebruik de motor en regelaar die in de complete set wordt bjgeleverd. Het toestel is los te krijgen, maar ook als set met regelaar, motor en prop. Met 2 nanotech 2s 460mAh accus die op 5c te laden zijn, kom je een aardig eind. Rustig vliegend haal ik bijna 10 minuten limbo, rondjes draaien op 1 m boven het veld, en af en toe in combat met een medepiloot. Het is geen snelheidsmonster, maar wel vreselijk wendbaar. Echt lachen als afwisseling na het leren vliegen met een easyglider.

zekers maar vergelijk er eens een met een hacker a10 die weegt 15 gram ;)

ik denk dat het een skyfighter word met 2 dymond d90 mischien wel de digi :cool:
en verder houd ik het bij hyperion accu's omdat die gewoon veel beter zijn als de nano tecs zelfs en met zo'n klein pakketje dan is hij bij rc-tehnics goedkoper

toch zit ik nog wel te twijfelen met de motoren welke zeggen jullie:
A10-12S | Hacker A10 | Motoren

op de standaard propeller

of deze:
E10-26L | Hacker E10 | Motoren

op een cam speed 4X3

bijden op 2s wat zeggen jullie?

je vindt de swift te groot, maar die is goed wendbaar hoor, zeker als je hem ligt houd, ik vlieg hem op een veldje van 25 bij 25 meter zo nu en dan.

Wil je toch kleiner, dan zou de MScomposit mini swift een uitkomst zijn

ik ben zelf in het bezit van een zagi dus een swift heb ik niet nodig wel neem ik liever een sky fighter van hacker omdat die goedkoper is dan de swift mini alleen zit ik nog te twijfelen tussen de combo en de inrunner ;)

ik denk toch dat ik mijn geld maar binnen houd en in de vakantie geniet van het weer omdat in een hele mooie sebart angel s30 heb aangeboden gekregen.

Back