Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb nog de voorvleugels liggen inclusief achterstuk. Is gratis op te halen, krijg het niet over mijn hart om ze weg te gooien.
Ik heb nog een handleiding liggen. Ik kan de relevante nederlandse pagina's (de rest van het boekje vertelt hetzelfde in 3 andere talen) inscannen. Als je me even je e-mailadres stuurt via een PB dan kan ik stuur ik de pagina's naar je op.
Ik heb heel veel vluchten gemaakt met de Varta-Fly, zo'n 15 jaar geleden. Het is een fijne kist om te vliegen, maar het zwakke punt is de vleugelbevestiging. De vleugel zit met 2 breekbouten bevestigd op een kunststof frame dat op de romp vastzit. De breekbouten sneuvelden regelmatig (ook bij normale landingen) en uiteindelijk begon het kunststof frame te scheuren. Dit is lastig te repareren, hij bleef steeds op de oude breuk scheuren.
Ik vloog hem indertijd wel met een speed 600 motor van 200 gram en een 7 cellen NICAD-accu. Totale vlieggewicht kwam op circa 1700 gram (ja,... toen had je nog geen brushless motoren en lipo's). Misschien als je hem een lichtere setup meegeeft dat dat frame wat langer meegaat.
Paul
Ik heb nog een handleiding liggen. Ik kan de relevante nederlandse pagina's (de rest van het boekje vertelt hetzelfde in 3 andere talen) inscannen. Als je me even je e-mailadres stuurt via een PB dan kan ik stuur ik de pagina's naar je op.
Ik heb heel veel vluchten gemaakt met de Varta-Fly, zo'n 15 jaar geleden. Het is een fijne kist om te vliegen, maar het zwakke punt is de vleugelbevestiging. De vleugel zit met 2 breekbouten bevestigd op een kunststof frame dat op de romp vastzit. De breekbouten sneuvelden regelmatig (ook bij normale landingen) en uiteindelijk begon het kunststof frame te scheuren. Dit is lastig te repareren, hij bleef steeds op de oude breuk scheuren.
Ik vloog hem indertijd wel met een speed 600 motor van 200 gram en een 7 cellen NICAD-accu. Totale vlieggewicht kwam op circa 1700 gram (ja,... toen had je nog geen brushless motoren en lipo's). Misschien als je hem een lichtere setup meegeeft dat dat frame wat langer meegaat.
Paul
Het zwaartepunt komt nogal nauwkeurig bij een VartaFly, de mijne heeft z'n eerste vlucht daarom niet overleefd
Wees er zuinig op, er zijn er niet veel meer van volgens mij.
Zonde van je Varta-Fly Svelzen, is hij nog te repareren?
Ja daar ben ik inmiddels achter, dus zijn de plannen iets gewijzigd.
De Varta-Fly ben ik momenteel aan het bouwen, als deze klaar is laat ik deze door een ervaren vlieger en testen, daarna gaat hij mooi de kast in samen met de orginele doos enz.
In de tussentijd wil ik natuurlijk wel leren vliegen/zweven dus ben ik op advies opzoek gegaan naar een Multiplex Easyglide pro:wink:
De Varta-Fly na bouwen in de kast ???
Het was mijn eerste kist en ik heb hier mee leren vliegen. Wel laten invliegen door een ervaren vlieger uiteraard. Maar met deze kist kun je het prima leren, is goedmoedig en stabiliseert zichzelf als je de sticks loslaat.
Dus gewoon lekker gaan vliegen met dat ding.
Paul