Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als je nog een servo hebt kan je hiermee een schakelaar bedienen die het licht aan- en uit schakeld.
In de modelbouwhandel zijn speciale schakelprintjes te koop (kanaalschakelaar). Deze bevatten wat electronica en een relais. Aangesloten op de ontvanger kan je met het relais de verlichting schakelen.
Uitgangspunt van alles is dat je nog een vrij kanaal op je zender/ontvanger hebt. Op de zender liefst met een schakelaar.
zal der is hene zienDat is een twee-kanaal module. Weet het niet helemaal zeker, maar denk dat je een één-kanaal module nodig hebt.
Ik heb een stukje software geschreven voor een Atmel Microcontrollertje Attiny25, deze sluit je aan zoals een servo..
Heeft 3 uitgangen, stick laag, stick midden, stick hoog.
Ik moet alleen nog even een klein printje maken.
ja mar ik gebruik een schakelaar met maar 2 standen hé
of een transistor is mss ook een optie?
hallo
wat heb je met die relais gedaan ?????
als je die rechtstreeks in je ontvanger steekt dan bestaat de kans dat je ontvanger naar de eeuwige jacht velden gaat
koop een van de voorgestelde schakelaars
als je geen jota van elektronica af weet
groetjes raf
weet er wel iet van ma we hemme nog niks over relais gezien
en ik vond het interessant om daar 'ns mee te werken
mar ik heb maar een simulatie gedaan hé en niet in het echt en nog een geluk ook percies
marja ga het schema van pd5dj 'ns testen
trouwens, die signal is dan je ontvanger hé
mar welke klemmen zijn het dan met die output als ik maar 2 standen heb
weet er wel iet van ma we hemme nog niks over relais gezien
en ik vond het interessant om daar 'ns mee te werken
mar ik heb maar een simulatie gedaan hé en niet in het echt en nog een geluk ook percies
marja ga het schema van pd5dj 'ns testen
trouwens, die signal is dan je ontvanger hé
mar welke klemmen zijn het dan met die output als ik maar 2 standen heb
en is die processor ne avr
Output 1 en 3 en GND
En het is inderdaad een Atmel ATTiny25 AVR familie
Een goede raad: Koop iets in de modelbouwhandel. Dan weet je zeker dat het werkt. Denk dat je kennis van de benodigde techniek nog lang niet voldoende is. Op zich is dat niet erg. Je bent jong en moet nog veel leren. Pas die kennis met kleine stapjes toe. Zo krijg je ervaring.