Vervanger voor spacescooter

BadBert

Forum veteraan
Mensen,

al een hele tijd vlieg ik met HEEL veel plezier met mijn space scooter van multiplex.
Met dit toestel heb ik leren vliegen, en dit is gewoon mijn ragbak.

Hij is voorzien van 1750 kv fietsbel, 30 a regelaar, 3 servo's etc. (vliegt op 2150 mah 3s accu's, met een 7x5 apc prop)

De scoot heeft al enkele malen de grond wat harder gekust dan hij aan kon, en door alle epoxy en reparaties word hij er niet lichter/rechter op...

Ik ben dus op zoek naar een waardige vervanger voor deze kist.

LIEFST waar de genoemde setup in kan.

Toestel moet uiteraard lekker mee te raggen zijn, en tegen een stootje kunnen...

Wie weet er iets wat de moeite waard is om naar te kijken?

Laatst bewerkt:
dat ligt eraan, wat is je ervaring?
wat wil je? kunstvlucht of snelheid? en moet et weer piep zijn of mag het ook hout?
wat is je budget?
wil je bij elektro blijven of is brandstof ook een optie.
wat ik bedoel te zeggen is: het is moeilijk om zo ff een leuke vervanger te verzinnen, daarvoor moet je ff wat meer info geven.
MVG jesse

Heej Jesse,

een aantal van je vragen worden al beantwoord door de startpost, en mijn sig ;)
Maar goed, ik zal ze even zo beantwoorden:

dat ligt eraan, wat is je ervaring?
Heb met heel wat soorten kisten gevlogen, van microjet tot warbirds tot edfs :)

wat wil je? kunstvlucht of snelheid? en moet et weer piep zijn of mag het ook hout?
Je moet er hetzelfde mee kunnen als de spacescooter :) En het liefst iets van epp, het moet namelijk tegen een stootje kunnen....
wat is je budget?
Nog niet over gedacht, ligt ook aan het soort toestel (materiaal/formaat etc)

wil je bij elektro blijven of is brandstof ook een optie.
Zoals in mijn startpost te lezen, wil ik de setup van de scoot gebruiken, dus electro ;) (als het kan die setup he)

ooja hahah..
heb niet helemaal goed opgelet:P
zit hier toch wel met een zeer ervaren vlieger te praten hahahahah
heb even filmpje op gezocht van de space scooter, en ziet eruit alsof et niet echt een rete snelle jongen is..
mssn is een spree sport van kyosho wat voor je..
is alleen wel balsa, ma wel goed ermee denk ik..
hbe die van mij ook talloze keren gecrashed, ma hijs pas na 100 lijmbeurten de kliko in gegaan haha:P

Mwah, de scoot die ik heb is voor een scoot redelijk vlot ;) Maar super snel is hij niet nee. Iets snellers mag dus wel, maar een sneller profiel met dezelfde setup is al sneller (mijn me109 vliegt ook met ongeveer die setup (iets minder kv), en die is redelijk snel: yVNm290rz3k[/media] - Gws Me109 with BL )

Die spree sport is niet helemaal wat ik zoek kwa toestel... kan niet goed uitleggen waarom nie (sorry ) maar dat toestel trekt me niet ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
4 servos Piet? ;)

En Jesse, de scoot met stock motor trekt op geen meter idd, maar met fietsbelletje is het al een leuke sjees bak.
Het is ook mijn lievelings model, al mijn andere kisten kunnen kapot zijn maar dat beest blijft het doen.
Erg jammer dat multiplex hier geen modern antwoordt op heeft.

Hoi,

is een leuke Swift 2 van MSComposit niks ?

IMG_3993.jpg

Kan je met de juiste setup een leuk ragbakkie van maken hoor :)

EDIT: :oops: niet goed gelezen, moet dezelfde setup in kunnen ... gaat 'm niet worden met een Swift 2

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
@Sven: oeps... tiepvaudtje :P hihi :)
idd, de scoot van freak is echt wel snel... (zal hem wel eens filmen) is stukkie sneller als mijn scoot ;)

Waar sven ook HEEL erg gelijk in heeft, ERG jammer dat multiplex niet een opvolger voor de scoot in zijn programma heeft... dan had ik die direct aangeschaft ;)

Een vleugel heb ik ook al aan zitten denken... Maar wil liever iets normaals gevleugelds, want zoals het er nu naar uit ziet, komt er ook al een picojet bij (delta), mits freak hem niet crasht met zijn 2.4ghz test :P wahahha

Owja, zwevers hoeft ook niet, want dat is niets voor mij, en daar heb ik er nog 4 van te koop liggen....

Laatst bewerkt:
Hmm..Wat echt heel erg leuk vliegt is een Felix 80. dit is een EPP zwevertje, maar word veel gebruikt als ragbak wanneer de tipjes gewoon recht worden gemaakt, of de spw iets word verkleind..
Hier en daar wat liggertjes erin, en gaan met de banaan.

4lp0ts.jpg

Doet mij met rechte tipjes erg veel denken aan een rasantje:
jr2z2c.jpg

Voor een prijs van 17 euro hoef je het ook niet te laten :mrgreen: Ik heb de felix 60, zeker geen slechte kwaliteit, en niet te dik profieletje.

Felix model gliders for kids

En het is nog best origineel ook:)
Het resultaat even posten;)

Laatst bewerkt:
heb de felix zwevertjes vast gehad op de modelbouwbeurs in dortmund. Zoek toch echt wel iets meer "vliegtuig".

Ik weet het, ik zeur... :P hahahah

Dat vond ik ook Pieter, zijn ze vaak ook nog in een "niesbui" print, met 5 verschillende kleurtjes door elkaar.
Het zal wel lekker vliegen maar het is persoonlijk ook niet mijn smaak. ;)

Funjet ? ;)

@ramsus42
hij kent die al denk :p
ik heb er zo eentje ;)
met een bl outrunnerke, is wreed funflyerke voor savonds.

Laatst bewerkt:
Die wings zijn idd rete leuk, alleen dan zou ik niet van die peperdure merken nemen. ;)
Gewoon lekker een frutseltje van EPPshop.nl en zelf met een carbon spar,
fillament en kleuren tape, 2 latjes balsa, en een dot goedkoop hobbyking spul iets brouwen.
Ik wilde dat gaan doen om eens lekker te combatten ofzo.
Lekker goedkoop, taaie LiFe cellen erin, en butsen maar.
Gat erin? Afplakken die zooi en doorvliegen.

Maar ikzelf zou het niet als een spacescooter vervanger beschouwen hoor. ;)

Als ik een andere suggestie mag doen.. neem een minimag, maar haal bij het bouwen de V-stelling uit de vleugel. Dan heb je een heel leuk kistje, wat er ook nog goed uitziet, en hetzelfde kan als je spacescooter kon, meer zelfs.

Prijs is ook goed te doen, een lege minimag zal je een keer 70 euro kosten.

Ik vind het onvoorstelbaar dat Multiplex de Spacescooter uit het gamma heeft gehaald, maar geen vervanger ervoor heeft. Bij ons vliegt nog 1 iemand met een spacescooter, en die is er helemaal gek van.. en zo lees/hoor ik meer verhalen, de spacescooter zou goed verkocht worden als ze 'm nu weer uit zouden brengen..

Lekker conventioneel model, die minimag. ;)
Heeft wieltjes waar ook (water)ski's op gaan, dat heeft op zichzelf al een leuke potentie.
Gewoon een open ruggetje, hoek eruit snijden en een carbon ligger erin. Is tedoen.

Maar voor lekker raggen is mischien een midwing model iets beter?
Die scooter was net tussen top en midwing in, dat merkte je ook wel bij het rollen. ;)

Mischien als die scoot echt op is, toch maar aan de flying wings met zn allen, Pieter?
mijn 120cm wing was er net iets tezwaar voor, maar een 90cm model kan best op een fietsbel.
De regelaar van je scoot werkt nog best, accu en servos kun je ook gewoon gebruiken.
Alles behalve de accu zou je zo in de wing in kunnen snijden zodat et toch nog een beetje netjes ziet.
De accu kun je er zover mogenlijk insnijden en met een flinke steep klitteband in plakken,
steekt ie nog een kleine centimeter uit, geen ramp volgens mij. ;)
Desnoods een kleine kap van depron puzzelen, 4 nyodim magneetjes, zelfde kleur tape eroverheen, prachtig.
Tape kun je vast ook wel in fluor krijgen. ;)

En als je motor echt gaar is (dat zei je pas nog volgens mij), dan kopen we gewoon allebij dezelfde motor, mischien een tandje sterker, kan makkenlijk.
Die fietsbellen zuipen maar 9A, die 2200mAh packs van ons kunnen met gemak het dubbele aan.

Minimag zonder v-stelling is een heel behoorlijk acrokistje. Maar een middendekker zou nog beter zijn, maar ja, ze maken de spacescooter niet meer..

Gelukkig zijn er meer die het zeeeeeeeeeeer jammer vinden dat de SC niet meer gemaakt wordt :( zelfs een opvolger is er niet.

Minimag is idd nog een optie, maar die vleugel ligt veel hoger (zoals freak al zegt).

Freak: mijn motor is eind vorig seizoen vervangen door de ECHTE 1750 kv fietsbel, weet je nog dat ik die TOCH nog gevonden had? :P

scoot vliegt gewoon ZOOOO lekker... je kunt er ALLES mee :P

we blijven zoeken ;) (minimag staat op dit moment bovenaan)

Ik heb ook een SpaceScooter en maakt daar ook mijn meeste vlieguren mee. Ook fietsbel erin met klapprop erop. Ding vlieg ik ook bij wat meer wind en is super.
Gaat snel en kan alles. Is nog steeds een van mijn favorieten.
Is de funjet niks voor je? Heb ik ook en vliegt superstrak en je kan hem zo snel maken als je wil.

Back