Ik haak af.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Geen idee heb deze onlangs gekocht, het lijkt mij geen compleet bouwpakket wellicht is er iets foutgegaan bij de productie? kan helaas het gehele richtingsroer ook niet vinden op de stukslijst. Heb het idee dat de stukslijst niet overeenkomt met de gelaserde balsaplankjes.Is dit wel de laatste versie van de RCE Tomboy kit?
Beste Bouwers!
Ik ben begonnen aan het avontuur van zelf bouwen met de TFA Tomboy laserkit.
De eerste spantjes zijn vandaag aan elkaar gelijmd, gelijk de eerste obstakels gehad van ontbrekende onderdelen maar gelukkig door wat balsa van een oud bouwpakket te gebruiken op kunnen lossen.
Toch mist er nog wat in de kit was dit bij jullie ook het geval?
Wat ik tot nog toe kan zien mist het gehele richtingsroer s0tms10 in de kit en de ts1,tt1 die kon ik gelukkig nog van wat latjes zelf 'namaken'
View media item 258159View media item 258158View media item 258157View media item 258156View media item 258155
Wat vervelend wat ontbrak er bij jou allemaal? wellicht dat het bij mij ook ontbreekt. Ik mis bijv ook 1 stuurstang en 1 ronde houten staaf tbv elastieken vleugel bevestiging. Maar dat is eenvoudig vast wel ergens aan te schaffen.Bij mij ontbrak ook nogal wat. Ik heb alles gemeld. Helaas lijkt het er op dat mijn opmerkingen niet verwerkt zijn. Jammer.
Je zou de stuurstang die er bij zit kunnen gebruiken voor het hoogteroer (als je meer kanaals gaat vliegen) en voor het richtingsroer met twee rek-vrije lijntjes een pull-pull aansturing toe te passen. Werkt heel precies en is veel lichter dan de stuurstangen die in de kit zitten. 3 mm rond beuken dowels voor de elastieken kan je ook maken van satéprikkers van de juiste dikte...Wat vervelend wat ontbrak er bij jou allemaal? wellicht dat het bij mij ook ontbreekt. Ik mis bijv ook 1 stuurstang en 1 ronde houten staaf tbv elastieken vleugel bevestiging. Maar dat is eenvoudig vast wel ergens aan te schaffen.
Hallo Ryan! Ik heb vorige week zaterdag de Tomboy kit gewonnen in de verloting tijdens de Dutch Old Warden op het OHA veld van de TFA te Zwolle. (eigenlijk won mijn zus de kit die hem weer kreeg via ene Henk..b.. nou ja; ze komt bij mij gezellig houtjes zitten plakken zeg maar...)
Zag vanavond jouw posts en heb gelijk de kit er even bij gepakt, zat nog maagdelijk in de doos.
Je hebt het o.a. over het richtingsroer waarbij op jouw foto van dat stukje van de tekening alle delen aangeduid zijn met S0 t/m S10. Op de stuklijst staat bij Sheet 2 (balsa 2 mm) alle delen genoemd met F0 t/m F10.
Dit plankje (Sheet 2) zit bij mij netjes in de doos met alle richtingsroer delen er in.
Bij mij zitten er dus 7 plankjes , 5 keer balsa en 2 keer triplex in de doos, dit lijkt netjes compleet.
Kijk dus even of je je niet vergist hebt met S delen en F delen.
Het lijkt er dus op dat de kit die ik vorige week uit handen van Henk v H keurig compleet is.
Na de laatste paar pagina's van het Tomboy topic met mooie plaatjes van o.a. Frans z'n kit met spanvlies erop gelezen te hebben, krijg ik steeds meer zin om met mijn zus aan de slag te gaan![]()
Sheet 8 ontbrak, het ruitje voor de cockpit ontbrak en er zaten 2 stuks 3mm staal in ipv stuurkabel.Wat vervelend wat ontbrak er bij jou allemaal? wellicht dat het bij mij ook ontbreekt. Ik mis bijv ook 1 stuurstang en 1 ronde houten staaf tbv elastieken vleugel bevestiging. Maar dat is eenvoudig vast wel ergens aan te schaffen.
Zal het dan misgaan bij het inpakken/ controle? Ik ben net begonnen met het bouwen van het stabilo het is mij 1ste keer bouwen dus heb nog geen idee of er nog meer onderdelen missen. Het viel mij ook op dat op de tekening niet alle spantjes bijv r2 afgebeeld staan en benamingen zoals s1 worden f1 genoemd op de stukslijst?Sheet 8 ontbrak, het ruitje voor de cockpit ontbrak en er zaten 2 stuks 3mm staal in ipv stuurkabel.
Ja..F9 is een klein spantje
![]()
Zie hier:
https://www.modelbouwforum.nl/threads/vic-smeed-tomboy.273842/page-14#post-4125367
Verschil tussen v1 en V2 kan je niet omschrijven als minimaal.Verschil tussen V1 en V2 is minimaal...paar kleine aanpassingen in het hout en een andere indeling van de stuklijst.
Ryan en pa Harm gaan op mijn verzoek gedetailleerd in kaart brengen wat er in de versie 2 nog aan onvolkomenheden zit...Ze zullen..niet gehinderd door enige kennis...alles benoemen.