vreemd gedrag lader, deze stopt voordat lipo vol is.

Zodat het extra duidelijk is wanneer de accu (te) ver ontladen is!

En denk je, tenzij het en 140dBa buzzer is, dat TS dit hoort als hij ergens ver weg aan het varen is?
No offence, ik begrijp je denkwijze zeer zeker, maar i.m.h.o. is basiskennis van de gebruiker belangrijker dan allemaal extra dingetjes eromheen bedenken om iets monkey proof te maken.
Het is beter en op den duur goedkoper om te begrijpen waar je mee bezig bent dan alleen maar truukjes te kennen.

Anders is het een beetje hetzelfde als het gebruiken van de airbags in je auto omdat je niet weet dat er ook remmen op zitten? :confused:
 
De esc is ingesteld op cutoff 3.6 volt. Dat merk je direct aan de boot en stop dan ook. Als ik dan de accu aan de lader hang zit er ongeveer nog 3.6 volt in,dat is opzich toch prima.
 
ik heb ook een aantal 1800 accu's waar zo'n 2000 ingaan bij het laden. zijn dan tot 3,6v per cel ontladen vond dit ook al een vreemd verschijnsel en kende dit alleen bij nihm en nicad.
 
Ook LiPo accu's hebben net zo min 100% laadrendement als NiMH accu's. Ernst heeft die getallen nog niet zo lang geleden hier neergepend.
 
ik denk dat dat wel mee valt de accu's zijn van turnigy.en de lader is een ipower 680 van 65 euro.
geen topkwaliteit denk ik zo.
mijn broer heeft precies de zelfde lader en accu,s.en zit met hetzelfde probleem.
dus 8 accu,s doen het op deze manier.
toen ze nog nieuw waren hadden ze dit probleem niet,pas na een x of 3.
 
Ik had het ook over de spullen van Dutchy ;)

Weet je zeker dat je lipo afslag op 3,6 volt staat? Want als je accu's belast onder de 3,6 komen dan zouden ze onbelast een stukje hoger uit moeten komen!!
 
nee net even nagekeken staat op high voltage 3,0 volt per cel.(cutoff)
maar als ik hem dan aan de lader hang zit er nog 3,6 volt in per cel soms ook een beetje meer 3,7 3,8
sorry was even in de war met wat op de lader stond.
kan hem ook op low voltage zetten stopt hij bij 2,7 volt.
maar denk niet dat dat de bedoelijk is.:p
 
Kijk, daar komt de aap uit de mauw!

Tijd om je afslag een stapje hoger te zetten, op 3,2 of 3,4 ofzo!
Even proberen bij welke stand je ongeveer 80% van de capaciteit terug in je accu's laadt!
Als je zo doorgaat zullen je lipo's geen lang leven hebben!

Groeten
 
Nee 2.7 is een beetje te laag.

Ik heb 3200mah accu's waar ook gewoon 3200 mah in gaat met laden.
Deze accu's zijn in 2005 gekocht en ik vlieg er nog steeds mee.
Mijn advies niet naar alles luisteren wat hier beweerd/gezegd wordt, hehe.;)
 
Als je mij bedoeld powerhouse.
Ik laad ze wel altijd maar met max 1,5 amp.
Maar vlieg wel altijd tot hij leeg is tenminste volgens de regelaar.
Ze beginnen nu minder te worden.
 
Mijn advies niet naar alles luisteren wat hier beweerd/gezegd wordt, hehe.;)
+1, de theorieën hier op MBF zijn heel mooi en regelmatig ook heel waardevol, maar soms gaat het gewoon niet op met de praktijk (tenminste, niet met de praktijk die ik hier zie). Heb hier 6 2S 5000mAh Turnigy's liggen. De hardcases zijn bijna allemaal gebarsten doordat ze gigantisch veel gebruikt zijn (en ze zijn van flinterdun plastic ;)). Ik laad ze altijd helemaal op tot de laders afslaan. Alle accu's gaat dan tussen de 5050 en 5100mAh in. De laders zijn een T2M (Hyperion) en een goedkoop Hobbyking apparaat. De Cut-off's van de ESC's staan op 3.2V
 
Wat dat aan gaat zou telemetrie ideaal zijn.
Maar als je gelijk stopt als de regelaar stopt, loopt hij gelijk weer wat op.
Hij meet het belast al hangt het er wel van af of je volgas vaart of heeel zachtjes.
 
je voelt direct aan de boot als de accus leeg zijn,ik stop dan ook direct maar je moet natuurlijk nog wel naar de kant varen,anders moet je zwemmen.
maar dan praat je over enkele sec.
 
Ik laad ze wel altijd maar met max 1,5 amp.
Ik bedoelde jou idd!
Maar vanwaar maar met 1,5A laden?

Heb zelf iig de ervaring dat sinds ik de accu's 80% ontlaad de packs naar mijn idee net wat langer de spanning hoog houden, dit merkte ik vooral bij mn Wiesel (speedbootje)!
Ik kan het echter iet bevestigen via berekeningen ofzo...

Groeten
 
Back
Top