Daar ga je dus volledig de mist in. Het heeft geen zin om in deze discussie te gaan schermen met termen als goed-beter-best, aangezien we hier niet kwalitatief zaken aan 't vergelijken zijn.
Het kernwoord in deze wet- en regelgeving is 'veiligheid' en de waarborg daarvan. De wet- en regelgeving laat zien dat men op meerdere punten deze veiligheid ABSOLUUT niet kan waarborgen omdat b.v. zelfs de eis een model manueel te kunnen besturen er niet in voorkomt.
De modelbouwer, maar ook de kritische UAS vlieger, is dus met reden bevreesd voor ongelukken die juist zullen resulteren uit deze hiaten in de wet- en regelgeving. Men stuurt dan eerder aan op een totaalverbod, dan een versoepeling, want zo werkt 't normaliter in Nederland als blijkt dat er toch ongelukken gebeuren.
Uiteraard zal men als ministerie, of betrokken ambtenaren, nimmer de verantwoordelijkheid nemen voor niet passende, of falende, wet- en regelgeving, daar men op dat moment aansprakelijk gesteld kan worden en door middel van een civiele procedure voor 't gerecht gedaagd kan worden.
Misschien is het handig dat je je dat realiseert voordat je klakkeloos termen als 'goed wilt doen' hanteert.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen.