Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

2x 6s 5000 45c natotech turnigy lipo's plus nog 1 65c 5000 nanotech.

Die 65c wil ik tesamen met een 65c gaan gebruiken voor de 700. Echter die ik heb liggen heeft wel al ca 20 vluchten gemaakt op een 550. De interne weerstand is zeer laag, ca 1,5mohm per cel. Ik neem aan dat ik de nieuwe gewoon met deze kan gebruiken als 12s in mijn 700???

- now Free

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Marcel,

vlieg je de Logo met 12s of met 14s

en .. is het zo van belang, dat de tweede 6s-pak van @pizmo75:
precies de zelfde , zeg maar "leeftijd" heeft ?

Ik kijk bij mijn 700er niet zo precies, welk pakje bij elkaar hoord (ik vlieg 2 x 6s)

groetjes van Uwe

KBDD Extreme Edition Lime dempers
6843512.jpg

KBDD 72,5mm Neon Orange Extreme Edition
12615107.jpg

Beide voor m'n atom 500. Dempers zijn volgens mij wel aan vervanging toe en ik ben benieuwd wat het verschil is. Zulke staartbladen heb ik er nu ook op maar onlangs beschadigd door een kiezelsteen. Er is nog wel mee te vliegen maar leg ze wel weg als reserve een set nieuwe op de heli.

Hoi Marcel,

vlieg je de Logo met 12s of met 14s

en .. is het zo van belang, dat de tweede 6s-pak van @pizmo75:
precies de zelfde , zeg maar "leeftijd" heeft ?

Ik kijk bij mijn 700er niet zo precies, welk pakje bij elkaar hoord (ik vlieg 2 x 6s)

groetjes van Uwe

ik vloog de logo op 14s, maar die is sinds zaterdag ook de deur uit, dus ik ben heli-loos op dit moment... en twijfel of ik wel weer een heli koop....

Net een trex 450L dominator besteld met edge 353 bladen op 6s plus 4 35c nanotech lipos. Schijnt erg snel te zijn. Ben benieuwd!!

4

Net een trex 450L dominator besteld met edge 353 bladen op 6s plus 4 35c nanotech lipos. Schijnt erg snel te zijn. Ben benieuwd!!

4

Nice, houdt hem heel he ;)

Geen helikopter maar een speeltje voor de winter besteld, kan ik mijn handen in de zak houden als het vriest.

20130912114700_15076.jpg

20130911201849_77132.jpg

...........................................

Zoooo @Schiksie: dat is een mooi speeltuigje, vind ik ook leuk voor mij, ha ha !!

...........................................

Nouw, wat een verschil @pizmo75:
die 450 is nog sneller dan die 500 .... phh, maar zeker goed voor oefenen

............................................

oh, dat is jammer Marcel,
wat ga je dan doen, vliegtuig ??

ik begrijp, dat de Logo wel wat duur is,
maar serieus, een Align 600 of 700 is ook goed,
en je krijg ze alle beide met nitro-motor ook,
(da komt die weer die brandstof-vlieger)

en als het toch elektro moet zijn,
vlieg je ook goed met een Rex 550 met 1 pak 6s..

............................................

@chrisdv: met de hek-bladen zou ik echt niet sparen,
die draaien heel snel en je krijgt snel stomme vibraties,
en bovendien zijn ze niet duur,
ik zelf ga de volgende keer
witte Align bladen met zwaarte streep kopen voor de 500er

.............................................

groetjes van Heli-Uwe

oh, dat is jammer Marcel,
wat ga je dan doen, vliegtuig ??

ik begrijp, dat de Logo wel wat duur is,
maar serieus, een Align 600 of 700 is ook goed,
en je krijg ze alle beide met nitro-motor ook,
(da komt die weer die brandstof-vlieger)

en als het toch elektro moet zijn,
vlieg je ook goed met een Rex 550 met 1 pak 6s..

groetjes van Heli-Uwe

Ik weet het nog niet, waarschijnlijk geen van hierboven, die heb ik allemaal al gehad..:-) logo is duur maar dat was niet de reden om te verkopen... immers als je ze al hebt kost het niks extra meer...

ik ben even klaar met heli vliegen... rc paragliden lijkt mij wel gaaf, en dan misschien zelfs fpv.... maar dat zie ik nog wel even.

gr. Marcel

Ha ha das een leuk ding :D. Het moet alleen niet waaien lijkt mij want dan heb je echt een probleem :P mijn 3,5 m Kite sleurt mij dwars over het weiland met een beetje wind.....denk niet dat je dat ding ooit terug ziet als de wind opsteekt.

Align Trex700e F3C+ TT Agusta 109 Schaalromp

Zo de kogel is door de kerk en Jeroen heeft er weer een winterproject(je) bij...

Heb een Trex700E F3C met TT Agusta 109 romp overgenomen
voor een leer project voor een eventuele latere aan te schaffen Schaal heli.

De nu nog in ruwbouw fase zijnde set gaat helemaal uit elkaar en word grondig nagekeken en de romp word verder weer afgebouwd.

in eerste instantie gaat het mechaniek eerst zelfstandig vliegen en word dan als deze helemaal lekker loopt en afgesteld is weer terug in de romp die dan klaar is.
Voorlopig ga ik nog met de 2 blads F3C kop vliegen maar tzt komt hier ook nog een 4 blads kop op met de BlueLine Full Vstabi die ik hier nog heb liggen
De standaard regelaar word vervangen door een Kontronik 80 HV (thanks Marcel) en de motor word herwikkeld tzt bij PowerDekker.....

Al met al een leuk projectje voor de aankomende winter en zal er veel tijd aan spenderen om een leuk en mooi schaal rompje te krijgen incl verlichting intrekbaar landingsgestel e.d.

Hier wat foto's hoe ie er nu bij staat.

Foto-OK8X7SAO-D.jpg

Foto-ZPDWD34C-D.jpg

Foto-VHUIHRRI-D.jpg

Foto-WCBVYHGL-D.jpg

Ik zal er tzt wel wat foto's van maken met het afbouwen van deze romp.

Greetz
Jeroen

Back