Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

Ha ha jazeker Uwe, een quad is leuk maar wordt veel te snel zaai he. Vind het ook wel leuk om wat opnames te maken van de omgeving :D

Futaba bls251, nieuwe 700e pro dfc anti rotation bracket, nieuwe swash voir de 700.

4

Laatst bewerkt door een moderator:
Zat teveel speling op.

4
Zo'n antwoord had ik al verwacht en vandaar ook mijn vraag ;-) Om die reden heb/had ik er een Goblin swash op zitten
full

100% spelingsvrij en past perfect.

koppeling met one-way-bearing voor de T Rex 600
deze was gebroken

full

Groet, Uwe

Hallo,

Ik ben al lang op zoek naar een volgende stap ik heb alleen maar met die blade 120 sr gevlogen en het lukt heel goed maar wat zou een goede keuze zijn van heli ????

Met de McpX kun je het cp vliegen goed onder de knie krijgen. Is toch weer wat anders dan de 120 sr die je nu vliegt. Als je boven gras vliegt zijn de eventuele crash kosten met de McpX te verwaarlozen.
Negen van de tien keer is het de heli weer recht op zetten en verder gaan zonder schade. Ook kan de McpX de nodige wind verdragen (verbaast mij iedere keer weer)
Maar goed als geld geen probleem is kun je ook voor een 450 size CP heli gaan. Alleen brengt dit wel weer wat meer gevaar met zich mee door zijn grootte.
Succes met het maken van jou keuze.

mvg. Freddie

@Michiel: Mocht je een 450 overwegen dan zou ik ook naar bijvoorbeeld een T-rex 500 kijken. Net een tikkie volwassener en het schroeft vele malen makkelijker. Ook als je snel vooruit gaat in je vaardigheden kan je er nog heel lang met veel plezier mee vliegen.

Een T-rex 500 met voldoende head speed vlieg praktisch hetzelfde als een 600 maar met een deel van de kosten.

Mijn meest recente aanschaf:
EDGE-flybarless-carbon-rotorblades-713mm-04362_b_0.JPG

Met dank aan HeliHenk 2 set bladen voor de Logo 700. Kunnen we weer even vooruit ;-)

Hallo Joop,

jou tip aan @michiel: is goed, allen zou ik als beginner even met iemand met ervaring de eersten vluchten doen,

en even een ervaring van mij,
ik heb die T Rex 450 met paddel gevlogen,
gaat ook bij wind, en is veel makkelijker te vliegen als een fbl
met de juiste ( soft ) instelling.

Met deze heli heb ik de basis van rc-heli vliegen geleerd
en hoe alles werkt en hoe gesleuteld woord met een kleine Walkera (4G6),
en natuurlijk is mijn thuis oefen heli een mCPX,
mijn buiten oefen-heli inderdaad een 500er

Groet, Uwe

Ik zou zelf zeker voor fbl gaan. Veel strakker/ stabiel stabieler en naar mening niet moeilijker dan fb. Zeker qua afstellen niet.

Maar mocht je nog een fb trex 500e zoeken.. ik heb er wel een die ik voor 400 wegdoe, alles nieuw aan de heli plus veel onderdelen.

Hexagon screw driver set,
goede kwaliteit:
1,5 mm 2 mm 2,5 mm 3 mm
passen echt super, geen knoeien met de schroeven

Groet, Uwe

full

Dat is inderdaad een fijn setje Uwe. Bitjes zijn echt verschrikkelijk hard en passen prima. Ik heb allen bij 2 handvaten de M3 inbus vervangen door een M4 formaat. Als je wat meet kracht gaat zetten komen de M3 inbusschroeven los.

Verder prima setje!

- Master CP Tail motor
- Master CP Main motor
- Master CP tail gears
- Master CP bearing set

- Super CP diverse spare parts voor een voorraadje ( servo's / gears / frame / swash / head / shaft )

En weet iemand waar ik hier in NL nog leuke bit-setjes o.i.d. kan vinden met sizes zoals inbus 0.7mm ?
Dus echt inieminie formaatje zeg maar..

Laatst bewerkt:
Hoezo maak je niet een draadje :

Wat word jouw volgende RC helikopter gerelateerde aanschaf?

Dat is beter voor de economie.

Back