wd-40 als afterrun?

Ik heb me laten vertellen dat je net zo goed wd-40 als afterrun-olie kan gebruiken in een nitromotor. Wat denken jullie hiervan?
 
Is een eeuwig terugkerende discussie met als uitslag:

WD-40 op korte termijn..(weken) geen probleem
WD-40 op langere termijn (enkele maanden) Groot probleem

Na een 3 maanden gaat WD-40 vocht juist aantrekken met alle gevolgen van dien. Dus bij opslag in je kast dien je echte afterrun te gebruiken maar als je volgende week weer gaat rijden kan je er gerust WD-40 in sprayen.
 
Over dat vocht aantrekken, is dikke bull@

Wd 40 is vochtverdrijvend (water dividend, en is de 40ste poging van het goedje dat GOED resultaat had)

Traxxas adviseeret het al jaaaaaaaaaaren als "afterrun"


Conclusie:

Ja het is een prima vervanger voor Afterrun, en mijn persoonlijke ervaring is dat het beter start, dan een hele vlot afterrun.

Wd ruikt ook lekker als het verbrand ;)
 
WD40 is echt niet goed op termijn.

WD40 en EPDM rubber zijn geen goede vrienden. Tast op (korte)termijn deze rubber aan. Nu, alle o-ringen in een motor (karburator) zijn EPDM.
 
Ach wil je zekerheid pak je toch afterrun, kost geen drol......
Met een flesje doe je een jaar, en dan ben ik echt niet zuinig.. druppen, vervang ik door straaltjes!

Start wat vervelend in het begin, maar goed, dat weegt niet op tegen de eventuele kosten als ik te weinig gebruik.
 
Zelfs op WD-40 produkt pagina staat vermeld dat het na enige tijd zijn vocht werende werking verliest. ;)

MAar deze discussie zijn we nu al tien keer doorgelopen.. ja nee ja nee.. dan komen de linkjes en dan is het weer duidelijk. Er is iemand met specifieke chemische kennis over dit onderwerp die het tot in de puntjes uit de doeken doet hier op het forum. Ik ga het niet opzoeken iig. :cool:
 
Krijg je aanslag van die vlokken???Teflon verbrand wel mee in de ontbranding,wat zal er dus kunnen gebeuren?

Teflon verbrand misschien wel mee maar komt ook in de carb terecht die kan verstopt raken door die teflonvlokken. Slecht idee dus en zeker niet doen.

Stevo
 
@ Emil: Hoeveel WD-40 doe jij per keer in je motor? Want ik heb de laatste keer voor mijn gevoel de hele motor volgespoten (ik kon zeker een seconde of 3 spuiten voor ik het schuim zag opborrelen in de carb) En de volgende keer rijden had ik zeker wel startproblemen...
 
Ik hoor toch wel steeds meer over teflon toevoegingen in de brandstoffen dus er zullen zeker wel soorten zijn die niet vlokken.....

WD40 zou ook de siliconen proppen in de krukas aantasten, vandaag de dag zie ik nog steeds mensen WD40 op hun wedstrijdmotoren gebruiken dus ik vrees dat het eerder verkoop praat is.

Maar er zijn genoeg brandstoffen die geen afterrun behandeling nodig maakt en met de paar brandstoffen die het wel nodig maakt zal iedere olie de mogelijke schade beperken.
 
Goede gewoonte is idd om de motor mooi in te spuiten,Vooraf dat ik ga rijden, pak ik de starterbox, draai de plug eruit, houd hem op zijn kop, volgas, en even lekker laten draaien, voor een seconde of 5 6, dan is alles er zoveel mogelijk uit, dan pas de tywrap van het luchtfilter vast zetten, en naar de rijplek toegaan.

Dit doe ik dus boven de gootsteen,en niet buiten, waarom op de kop?, ondanks dat mijn wagens heel schoon zijn, neem ik het risico niet, op de kop, komt er never nooit wat in mijn motor, ook geen verdwaalde zandkorrel welke mijn schoonmaak kunsten en comporessor ontglipt zijn.
 
En spuiten jullie de wd40 gewoon in de carbreteur en strart je hem daarna of wat???
 
Plug eruit, luchtfilter eraf, dan een dikke straal in plug gat, en dan in de carb, dan borrelt het vanzelf overal uit ;)

Even langzaam draaien, dat alles mooi verspreid, klaar is klara
 
sorry voor mn vraagje tussendoor, maar hoe doen jullie het met afterrun?? Ook door de carb en gat van de plug? of alleen door de carb?

daniel
 
Daar is echt al heel veel over geschreven...

Alleen door het carb gat en paar keer ronddraaien alleen voor je lagers en je krukas te beschermen..de rest roest niet echt...
 
en wat bedoelen jullie met ronddraaien gewoon aan de trekstarter trekken ??????
 
Back
Top