Ik blijf bij mijn mening (na ruim 50 jaar ervaring in deze hobby, met 2- en 4 takt motoren), dat het heel goed mogelijk is om met een 6,5 cc. motor te leren vliegen, met een model zoals de Taxi, Charter of Westerly. Wel moet dit onder goede begeleiding gebeuren. "Motor management", bij electro vliegen al vrij goed ingeburgerd, is hierbij een noodzaak en volgens mij ook een essentieel onderdeel van de training. Er zijn diverse mogelijkheden (ook afhankelijk van de mogelijkheden vam de gebruikte zender), om het leren vliegen in de beginfase te vergemakkelijken door het motorvermogen te temmen (tijdelijk). Ik denk hierbij aan: het gebruik van "dual rate" of de gasschuif zo af te stellen dat deze niet geheel opent, het "rijk"afstellen van de motor (ook goed bij gebruik van een nieuwe motor) en/of het gebruik van een propeller met kleine spoed. Ook het (tijdelijk) omdraaien van de propeller (bolle kant naar achteren) is een effectieve vermogens-killer. Naarmate de ervaring van de leerling toeneemt en "motor management" technieken beheerst worden, kunnen bovengenoemde maatregelen geleidelijk worden afgeschaft. Omhet zwaartepunt bij gebruik van een grotere motor tecompenseren, is het van belang om het inbouwen van servo's, aansturingen,accu'en ontvanger uit te stellen tot de bouw van het model, inclusief bekleden en afwerken, gereed is. Zo kan het zwaartepunt worden afgesteld zonder met dood gewicht, zoals lood, te moeten werken.