Winter/sneeuw vliegen.

mm, rot sneeuw, daar gaat m`n ijs... maargoed, wel even een tip, bij de action hebben ze van die handwarmers, dat zijn kleine zakjes met een gel erin en een metalen plaatje, als je het plaatje klikt dan vormen er zich een zoort kristallen die heerlijk warm zijn! , 2 stuks voor €0.89 cent! :D , je hebt ongeveer een half uur warmte per zakje.

Vandaag een paar rondjes op de randmeren bij Bunschoten-spakenburg gevlogen. :D

Aan het eind van het filmpje zat er 1 wiel in een niet dichtgevroren scheur, daarna wilde de motor niet meer, dus maar 1 filmpje ;)

http://nl.youtube.com/watch?v=jbdQPKB0xDs (kan ik het filmpje ook invoegen ? lukt niet met de Youtube methode)

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Weer niet gevlogen

Vandaag weer opgewekt naar het veld.:) Helaas is het weer niet gelukt om de zwaartekracht te overwinnen. :(
Ondanks de grotere en bredere skies zakt vooral de voorste skie nog weg in de sneeuw. Deze moet dus even groot zijn als de hoofd skies.
Op de foto kun je zien dat de hoofdskies nu een redelijk draagvlak hebben.
52974964f6e4c6fd2.jpg

Dan maar een startbaan gemaakt.
52974964f6e4947dc.jpg

Het probleem nu was dat het moeilijk was om op de skies mooi recht te blijven. Na een aantal keren in de sneeuw te zijn gestrand heb ik de moed maar opgegeven. Ook was ik niet zeker wat de kist na de landing zou gaan doen, over de kop o.i.d.

NIEUWE SKIES!!!
52974964f6e52080e.jpg

Even een plaatje Hobby-triplex bij de Gamma gehaald en nu extra grote skies op stapel gezet.

8,5 cm breed en 41 cm lang en dat voor alle drie de skies.
Ook een flinke ronding aan de voorkant.
Ook het zwaartepunt wat naar achteren gebracht.

52974964f6f470b22.jpg

Helaas wordt het pas maandag als ik ze kan uit proberen op het vliegveld.
Wel kan ik ze op het grasveldje voor mijn huis even uit proberen of ik het toestel dan kan laten glijden op de sneeuw.

Hier nog een update.

529749650aa95c894.jpg

Even proefpassen.

Oef dat worden wel flinke (f)lappen zo.
Ik ben ook erg benieuwd hoe dat vliegt, bijna een dubbeldekker of heet dat dan "onderdubbeldekker"":D

ook even in de gaten houden dat de prop de skie niet kan raken.

Ik bedacht dat met een kielvlakje de koersvastheid ook wel beter zou worden.
529749650aa9d3550.jpg

Tot zover een derde poging om straks te gaan sneeuwvliegen. Eigenlijk is het "sneeuwlanden" want dat is het spannenste.

Jij hebt wel weinig mazzel met zo'n mooi besneeuwd veld!

Hier ook maar een beetje gemiezer en +6 ! ! !

@Garfield1971, erg leuk filmpje, vooral dat commentaar van die kinderen :)

Helaas wordt het pas maandag als ik ze kan uit proberen op het vliegveld.
Wel kan ik ze op het grasveldje voor mijn huis even uit proberen of ik het toestel dan kan laten glijden op de sneeuw.

Meer foto's volgen.

Hoi Arnold,

Goed bezig, volgende ronde doet ie het gewoon (aanhouder wint en drie maal recht... :yes:)
Zeker even testen voor je huis, denk dat je 'm niet eens hoeft te starten.

Ben benieuwd!

Mooi filmpje Garfield! Ook zonder drijvers/skies ofzo winterpret!
Naam... parrot? Vanwege de kleuren... :rainbow1:
Trok je veel bekijks? Behoorlijk wat volk op de been, zo te zien heb je een rustig plekje gezocht?

Heb nog wat filmbeelden van vliegen met drijvers, zal die eens even knippen en plakken en later uploaden :p

Hoi Rob,

Ja, je moet toch iets als gepensioneerde.

En die bredere vensterbank maak ik toch niet want dan zet mijn liefje er geraniums op......en moet ik er achter gaan zitten om naar de sneeuw te kijken.:D:D:D

Maar ik ben zelf ook benieuwd.

Haha, beter dan die brede vensterbank :yes:
Maar blijkbaar nog genoeg te doen, anders had je morgen weer op het veld gestaan ;)

Heb filmpje geupload :cool:
Volgens de cameravrouw was het te koud ( -8˚C) om te zoomen :hammer:

Heb de beelden dichtbij maar aan elkaar geplakt, veel starts en landingen dus :mrgreen:

O ja, op youtube site is ie in iets hogere kwaliteit te bekijken ([URL="
naar filmpje[/URL]).

Alleen het geluid is verdwenen ::evil::evil::evil: Copyrights... :murder:

knakkers van Youtube zei:
Video Disabled A copyright owner has claimed it owns some or all of the audio content in your video klik hier). Eens kijken of Travis er geen moeite mee heeft dat men hun muziek hoort :D

En met
:

Hey Arnold ik denk dat je de ski's net voor het zwaartepunt moet vastzetten en de voorste zeker zodat de punt omhoog wijst.

Hey Arnold ik denk dat je de ski's net voor het zwaartepunt moet vastzetten en de voorste zeker zodat de punt omhoog wijst.

Hoi Erick, we gaan het allemaal uit proberen. Ik ga verschillende bevestigingspunten maken.
Helaas maandag pas tijd voor het uit te testen op het veld.

Maar het blijft nog koud dus de sneeuw ligt er nog wel even.

Gr. Arnold

Mooie beelden op weg naar het veld:
full

Dikke rijp:
full

Panorama van het veld:
EMCR-PanoramaWinter2009.jpg

Parkmaster meegnomen, nog steeds geen skies nodig hier:
full

En met het zachte windje was de zon nog warmend ook :D
Ik hoop dat het morgen ook zo lekker is.

Back