Winter/sneeuw vliegen.

Moooooie plaatjes Bas,
Helaas vandaag andere verplichtingen,(en zaterdag en zondag ook :() uitgerekend op zulke mooie vliegdagen.

Maar goed, vanmiddag toch even de skies afgemaakt en een "glijproefje" gedaan in de tuin.

529749679abe03f1f.jpg

Dat ziet er hoopgevend uit. De voorste skie gedwongen in een iets opgerichte stand en het moet goed komen.

529749679abdbd766.jpg

529749679abb9db73.jpg

3 skies van elk 8,5 x 35 cm grond oppervlak. Dat is ruim boven de eerder aangegeven maten.
Ik denk wel, dat als er maar een dun laagje sneeuw ligt de skies kleiner mogen zijn.

PS Bas,
Ik zie dat jullie ook een aantal mollen op het veld hebben. Hoe gaan jullie die te lijf??
Bij ons is het momenteel een plaag. :(

Laatst bewerkt door een moderator:
@Alexzzz: Ja, ik moest die stickers van de kyosho toch ergens op plakken :D
Nog een prima veld hier in de buurt ontdekt om met dat ding te spelen.. bevalt prima!

@Arnold: Voorlopig blijven ze bij ons alleen in die hoek, maar vorige week met een bevroren veld wist toch iemand z'n zwever op een bevroren molshoop stil te zetten. Wellicht heeft ons bestuur de mollen gevraagd in die hoek te blijven? Anders weet ik eigenlijk niet wat ze er tegen doen.

Ben benieuwd naar wat nieuwe actie foto's!

Laatst bewerkt:
net ook weer met mijn parkmaster op het ijs gevlogen:D. Eindelijk hebben mijn ouders ook eens gekeken, en die willen morgen ook foto's en video's gaan maken:)

Toch weer anders, vliegen op een vijver met de nachtverlichting aan.

@alexzz,
heb jij al aan "nachtvliegen op ijs" gedaan?

Fabian,

Ik zal het vannacht ook eens proberen, (in mijn slaap) ;)

Grapje.... maar ik wel benieuwd naar de foto's, video.

Gelukkig houden we nog even Koning Winter in ons midden.

Laatst bewerkt:
morgenochtend ga ik in ieder geval vliegen. Ik moet 's avonds vanaf 1800 uur werken, dus een avondvideo zal moeten wachten tot zondag. Foto's komen er in ieder geval zsm aan:)

@Arnold,

Ook ík heb mijn Calmato gisteren voorzien van ski's, maar die zijn ongeveer de helft van hetgene wat ik op jouw plaatjes zie.

Ik heb het helemaal anders gedaan en een grote plastic opbergdoos gehaald en die geheel verknipt met mooie oprollende tips. De 2 buitenste staan vast maar buigen wel gemakkelijk mee, alleen de neus-ski moet ik nog iets op verzinnen dat deze ook in een bepaalde positie blijft staan. Ik heb het nog niet helemaal af en heb ook nog geen test kunnen doen in de tuin maar ik ben benieuwd of het enigszins werkt:confused:.

Foto's zal ik er ook even van maken, ben ik helemaal vergeten. Het beloofd een mooie (vrijwel windstille) dag te worden en ben eens benieuwd wat andere clubgenoten verzonnen hebben want er waren meerdere mee bezig.

Marc

Hoi Marc.

Ook hier ben ik weer erg benieuwd naar jouw bevindingen cq resultaten. Foto's doen het altijd erg goed.

Succ6

Ik ben net terug van het veld en gelachen dat we hebben.....het werkte prima:p!. Foto's wordt waarschijnlijk morgen want ik heb uiteraard het kabeltje weer eens niet bij me:rolleyes:.

In eerste instantie had de calmato wat moeite om door de stuifsneeuw te ploegen. We hebben toen met een paar man een stripje gemaakt en toen ging het wel. Na de eerste testvlucht (moest toch wel wat bijtrimmen) de voorste ski aangepast zodat die wel door de sneeuw kon ploegen. Daarna een paar vluchten gemaakt. Helaas door de kou had de (het was -5 op het veld) motor er wel moeite mee en bij de laatste vlucht vlak na het opstijgen hield de motor er plots mee op. We konden hem nog redelijk opvangen maar kwam net wat te hard neer waardoor de plastic ski's braken. Verder geen schade op een gebroken quicklinkje na gelukkig.

Prachtig weer vandaag in Sittard, windstil, lekker zonnetje maar morgen gaat het waaien en dan zie je me er echt niet meer......echt te koud:(

Marc

Het was koud, vooral later in de middag met het aantrekkende windje.. zal morgen inderdaad bikkelen zijn. :(
Naast 1.2 vluchtjes van klein electrisch spul niemand in de lucht gezien. Wel lekker rustig natuurlijk en binnen hadden ze tijd zat om warme worst en koffie te maken. :D
Toch nog acht vluchten gemaakt vandaag.

he bas ik heb toch ook nog een poging gedaan en zeker 10 sec in de lucht gezeten (10 cm van de grond )

:cool:

ps. nieuwe prob zit er al weer op

@Alexzzz: is goed hoor, zolang je 'm maar niet doormidden snapt.

he bas ik heb toch ook nog een poging gedaan en zeker 10 sec in de lucht gezeten (10 cm van de grond )

:cool:

Hehe vandaar de 0.2 van 1.2 vluchten ;)
Nog bedankt voor het schieten van de foto's; filmpje is helaas niet gelukt.

Lekker gevlogen in Bladel al 2 dagen met lekker veel sneeuw en niet koud en veeeeeeeeeeeel zon

full

De foto's van gistermiddag in Sittard:

Foto-D64JVVAM.jpg

Veld en clubgebouw in het zonnetje.......10 tot 15 cm sneeuw:cool:

Foto-VRQNVVJU.jpg

Mijn Calmato met sneeuwschoenen.

Foto-CBXIPLL3.jpg

Beetje fine-tunen, allemaal erg licht en hij vloog er prima mee;).

Foto-CRRDGVZ3.jpg

Starten die handel, alhoewel dat met de kou niet van een leien dakje ging.

Foto-464D4ZVO.jpg

Mooi luchtshot

Foto-4DD8CMCK.jpg

Strakke landing op de sneeuw:cool:

Foto-A6OFTEQ8.jpg

En een blij persoon (mezelf) dat het toch werkte!

Foto-WYJSFFBR.jpg

Piper cub van een mede clublid die het weer op zijn eigen manier had gemaakt wat overigens ook prima werkte.
Foto-ECHOI6OG.jpg

Met dank aan Hans H. die een aantal erg mooie foto's maakte.

Voor mij vandaag geen sneeuwvliegen meer, de ski's hebben het gisteren helaas niet overleefd en geen tijd om nieuwe te maken. Volgens de weerberichten heeft het zowiezo weinig zin meer want de dooi komt er aan als ik het goed heb.

Marc

Laatst bewerkt:
Nog 1 filmpje van het ijsvliegen dan ;)
Gisteren nog even het randmeer op geweest met z'n 2en.

Back