Stephan Kertész
Forum veteraan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dankjewel Patrick voor je bezoek en compliment. Blij dat het interessant is om te volgen. Het is ook erg leerzaam om te doen. Ik had me al heel erg in de tuigage verdiept, maar de bouw van de romp bleef een mysterieus geheel voor mij. En daar is nu een hele verandering ingekomen.Mooi gedaanen interessant om te volgen
Inderdaad. Dit was een erg zwaar beroep wat ze deden. En geen elektrische zaag of boormachine. Alles met de handzaag, bijl, handboor en een vuurtje.Als je dat bouwt of tekent krijg je een diep respect voor de kerels die dit deden met planken van 8 à 10 cm dik en 40 à 50 cm breed en tot lengte van 10 m![]()
Dankjewel Cees, tja die proxxon, ideaal als standaard maar dan ook verder weinig waarde in gebruik.Stephan wordt een mooi schip.
Ben blij dat ik niet de enige ben die proxxon bankschoef als standdaard gebruik.
Groet Cees
Dank je Hans, en naast mooi ook erg leuk werk om te doen. Ieder onderdeeltje wel tig keer passen en weer schuren totdat het juist zit. Zo zullen ze het vroeger ook gedaan moeten hebben. Alleen in het groot dan.Maar wel een ordentelijke werkplek
En mooi werk![]()
Dankjewel, ja scratchen vraagt eenmaal meer werktuig. Met zachter hout en gezondere handen had ik met minder gekunt. Maar ruimte en tools zijn handig als je ieder onderdeeltje uit een oud tafelblad moet maken.Er komt toch heel wat ruimte en materiaal bij kijken.
Mooie vorderingen in ieder geval!
Dankjewel RobErg mooi om de vorderingen te volgen. Respect hoor!