Stephan Kertész
Forum veteraan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Voor mijn schip de Black Pearl zoek ik geslagen touw. Ik heb maar heel weinig tijd om het zelf te maken en vroeg mezelf af of iemand ermee zou kunnen helpen. Ik zie mooie resultaten hier. Iemand tips waar ik het kan kopen of misschien dat iemand hier het voor mij zou kunnen maken tegen een vergoeding?
Zelf maken gaat prima, het is een hele oude techniek en prima na te maken. De slager wat Ptér gebruikte op die dag was ook mooi om te gebruiken en zelfs om te turnen naar eentje zoals Maarten hem demonstreerde.Goedenavond,
Aangezien ik bezig ben met het maken van een serving machine gaan mijn gedachten al meer naar de modelbouwers dag van vorig jaar. Daar heb ik de touwslager demonstratie mogen aanschouwen, eigenlijk dacht ik toen dit is nog even te gek voor mij als rookie. Maar ik zit er als meer aan te denken hoe gaaf zou het zijn om zelf me touw te maken. Mijn kinderen hebben toen een proefstukje mee mogen nemen, dit zie ik zo af en toe nog eens liggen en ik vind het echt prachtig touw. Nou zie ik op internet wel wat voorbeeldjes van de touwslager die ook bij de modelbouwersdag was. Deze lijkt mij ook wel zelf te fabriceren, is dit aan te raden of adviseren jullie liever wat anders?
Met technisch lego kom je ook een heel eindGoedenavond,
Aangezien ik bezig ben met het maken van een serving machine gaan mijn gedachten al meer naar de modelbouwers dag van vorig jaar. Daar heb ik de touwslager demonstratie mogen aanschouwen, eigenlijk dacht ik toen dit is nog even te gek voor mij als rookie. Maar ik zit er als meer aan te denken hoe gaaf zou het zijn om zelf me touw te maken. Mijn kinderen hebben toen een proefstukje mee mogen nemen, dit zie ik zo af en toe nog eens liggen en ik vind het echt prachtig touw. Nou zie ik op internet wel wat voorbeeldjes van de touwslager die ook bij de modelbouwersdag was. Deze lijkt mij ook wel zelf te fabriceren, is dit aan te raden of adviseren jullie liever wat anders?
Alles is mogelijk, het is een oude techniek en ik heb al eens een slager gezien van Meccano. Een handig iemand kan zelf iets in elkaar zetten en daarmee aan de slag gaan.Met technisch lego kom je ook een heel eind
Goedenavond,
Bedankt HansSchitterend gelukt zo!
Graag gedaan, ik deel graag mijn bevindingen zodat we er allemaal beter van worden. Op SOS is zelfs meer info te vinden in mijn topic. Daar hebben zelfs een paar professionele verkopers van touw info toegevoegd. https://shipsofscale.com/sosforums/threads/make-your-rope-on-a-rope-walk.9094/ En als je behoefte hebt om de touwslager te bouwen die daar ook tentoongesteld was en door een aantal nagemaakt is, laat mij maar weten.Bedankt Hans
Stephan ook nog bedankt voor het topic dat je gemaakt heb, zonder al deze informatie was ik er niet aan begonnen.