Zenoah 38 trust?

Als Zenoah zelf zegt dat ze niet speciaal voor modelbouw een
motor bouwen maar het een goed werkende ombouw is, dan zal het wel kloppen neem ik aan.



Maar wat maakt het uit.

Ze maken betrouwbaar spul.

Ze zijn wat zwaar en de power is in vergelijk wat minder.
Maar ze zijn goed.


Ik zelf hoop dat nog meer merken met een 20CC benzine komen.
Volgens mij zijn ze de enige die deze inhoud leveren.

Ik vind een 20CC wel leuk maar gezien het gewicht kan je net zo goed een DL-30 nemen. Is dan net zo zwaar en ruim 2x zoveel vermogen.

Hoop dat er een DL-20 komt....
 
Die dle 20 is binnenkort ook in nederland leverbaar
Het zijn goede motoren voor wijnig geld

Zenoah motoren zijn ook wel goed maar hier in nederland is er maar 1 importeur die de prijzen ongelofelijk over de kop gooit
Ze zijn inkoop namelijk goedkoper dan een dle
Juist omdat deeze motoren meer een masaproductiemotor is
Die voor verschilende doelijnden gebruikt worden

Terwijl de DLE motoren speciviek zijn ontworpen voor de modelbouw
 
Die dle 20 is binnenkort ook in nederland leverbaar
Het zijn goede motoren voor wijnig geld

Zenoah motoren zijn ook wel goed maar hier in nederland is er maar 1 importeur die de prijzen ongelofelijk over de kop gooit
Ze zijn inkoop namelijk goedkoper dan een dle
Juist omdat deeze motoren meer een masaproductiemotor is
Die voor verschilende doelijnden gebruikt worden

Terwijl de DLE motoren speciviek zijn ontworpen voor de modelbouw

beste,

iedereen die drie kratten DLE motoren besteld, word per direct "importeur" gemaakt
dat jij er een zooi gekocht hebt, maakt je nog niet tot exclusieve Importeur van Nederland,
ik heb een maand of wat geleden het zelfde aanbod gehad van DLE,
heb jije een site waar je een en ander kan vinden?

op de zelfde manier, ben ik "importeur" van Futaba en OSmotoren (geweest)

ik durf te beweren dat ik Futaba in veel gevallen nog steeds goedkoper kan leveren dan waar ook in Nederland en china of usa,
 
De beste chinese motor schrijf je op je website .
Een handelaar schrijft altijd dat zijn produkt het beste is .:rolleyes:

Er zijn mij te veel mensen met DLE motoren die niet aan het vliegen komen omdat er altijd iets is met de cloon.

Voorbeelden genoeg te vinden , ook hier op het forum.

En hoe komen de chinesen aan 55cc ?

Als ik lees dat de zuiger 43 mm rond is en de zuiger een weg aflegt van 35 mm kom ik nooit aan 55cc.

Ze zullen de rekenmaschine ook wel gekloont hebben met dit resultaat . :rolling:

Mvg Johan
 
Niet altijd
Als een produkt niet goed is dan zet ik hem niet op de site
Ik ken iemand die nu al een paar jaar zonder problemen met de DL 50 draait
en de DLE 55 is daar een nieuwere vercie van
Mijn 3w is er zaterdag ook spontaan mee gekapt
Van het een op het andere moment draait i nietmeer
terwijl ik net daarvoor nog prima heb gevlogen
Ik ken mensen die een
DA80 hadden die uit elkaar klapte

Je kan zomaar is pech hebben

De meeste motoren zijn wel goed al zijn er een paar merken bij die je moet mijden
De thor motoren
die onder verschilende merkname verkocht worden en de SV motoren zijn daar 2 voorbeelden van
Koop deeze motoren niet dat is zonde van het geld

Volgens mij heb ik de voor en nadelen van de verscilende motoren al uitgebrijd opgenoemd hier
En ik zeg niet dat zenoah motoren niet goed zijn

Aleen traag en zwaar
 
De thor motoren
die onder verschilende merkname verkocht worden en de SV motoren zijn daar 2 voorbeelden van
Koop deeze motoren niet dat is zonde van het geld

Ik ben ook geen fan van de THOR , maar bij ons op de club vliegt er een mee zonder problemen .

Hij heeft hem niet vaak mee maar hij start altijd zonder problemen en hij blijft lopen tot hij hem zelf weer uitzet .

Ik heb zelf nu een Turnigy 26 heel goedkoop gekocht om hem te vergelijken met een ZG-20 (neem maar geen 26er :D)

Moet er alleen even tijd voor finden.
In moment te druk.

Mvg Johan
 
Ik heb 2 jaar geleden samen met 2 vrienden 3 thor motoren gekocht bij hobby in
er is er nog maar 1 van heel
Maarja die zit nog in de doos
De andere 2 zijn alebij de ontstekingen al stuk
Ook hebben ze bar wijnig vermogen

Die 26 cc turnigy heb je daar ook foto's van
Ik ben wel benieuwd naar testresultaten over die motor

Ik zal eerdaags het gewicht van de motoren ook op de site zetten

Ik ben nu zelf een SV 100 aan het testen op mijn sukhoy
Ik moet zeggen hij start mooi
Maar hij klinkt als een koffimolen met losse bouten bij half gas
 
Allemaal goede informatie die hier voorbij komt!

Het wordt een mooi brandstof-motoren-topic.

Ik ben erg benieuwd naar je verdere bevindingen over de SV100.
 
Ik zal het hier wel posten
Ook als i in elkaar draait
Dan maak ik natuurlijk ook foto,s van wat er stuk is gegaan
 
Update:

Ik begon te twijfelen om de ZG38 maar te verpatsen en er een DLE30 voor terug te kopen.

Ik vond op HobbyKing wat gewichtsspecificaties van de DLE30.

Dus mijn ZG38 maar eens uit elkaar gedraaid.
Wat blijkt naar mijn eerste schattingen;
De ZG38 is zo kaal als de DLE30 maar zo'n 100 tot 200 gram zwaarder dan de DLE30.
Daarbij ga ik er wel vanuit dat ik er zelf een nieuwe propeller meenemer voor ga draaien/frezen.

Ook zit ik nu na te denken over een conversie naar elektronische ontsteking. Dit geeft meer vermogen, brengt de motortemperatuur naar beneden en scheelt enorm veel gewicht. Het vliegwiel op de ZG38 weegt maarliefst 288 gram! En de ontsteking met bouten 267 gram!!!
Een elektronische ontsteking zal ongeveer zo'n 120 gram gaan wegen, hoewel hier natuurlijk wel weer een accu bij komt voor de vonkjes :-)
Dit samen dus goed voor zo'n 435 gram besparing!

Kortom, ik zie er misschien wel de uitdaging van in om de ZG38 te strippen en zo licht mogelijk te maken. (Er zit aan deze motor namelijk nogal wat overbodig materiaal.) Vervolgens er een elektronische ontsteking op te zetten.
Heel misschien ga ik de motor zelfs wat tunen door de zuiger aan te passen.
Natuurlijk kan je als die-hard tuner aan de slag gaan en ook de spoelpoorten, kop, krukas en dergelijke aanpassen. Maar dit is voor nu iets te hoog gegrepen.
Wel zou ik er een nieuwe carburateur bij kunnen kopen, dit schijnt ook aardig wat uit te maken voor het vermogen.

Nieuwe ontwikkelingen volgen hopelijk snel terwijl al jullie adviezen over bovenstaande natuurlijk erg gewild zijn!

Cheers!
 
Ik ga er van uit dat een ZG-38 zonder vliegwiel niet loopt .

En een E-ontsteking geeft niet veel extra power , hij kan er rustiger van worden op stationair (lager toerental is mogelijk) .
En het starten kan beter worden , maar met een 38er is nooit een probleem geweest bij mij .

Alle motoren van Zenoah krijg je met PCI onsteking , behalve de 38er .

En dat zal wel een reden hebben.

Jij kijkt alleen maar naar een beetje meer gewicht .
Het comfort van een altijd lopende motor is mij veel belangrijker als 200 gram aan gewicht meer .

Daar merkt een ZG-38 toch niks van , of hij nu 7,5 kg of 7,7 kg naar boven moet brengen.

Mvg Johan
 
Back
Top