Even over die marketing truc,,,,,
Dat verhaal gaat niet helemaal op.
Er zit wel degelijk verschil tussen de CY en de Fuelie motoren.
De motoren onder de naam Fuelie hebben andere carters, clinders en zuigers.
Die verschillen heb ik wel gezien bij revisie van verschillende motoren.
De fuelie motoren zijn toch wel van hele andere kwaliteit als de gewone CY motoren.
Ik heb al vele motoren uit elkaar gehaald voor tuning en/of revisie en bij mij staat de Fuelie 26S motor toch wel boven aan als de mooist afgewerkte motor.
Mooier als een zenoah en gaat net zo lang, zo niet langer mee als een zenoah.
Vroeger had CY problemen met hun cilinderwanden.
Maar deze problemen kom je nu niet meer tegen.
Als ik nu moest kiezen nam ik de nieuwe CY 4-bolt F-260 (26cc) of de F-270 (27cc) met 2mm langere slag krukas.
The new 4 bolt CY engines are available
F 260 26cc 4 Bolt Engine:
1) 4-Bolt Cylinder
2) New Piston
3) 8000RPM Clutch Spring
4) Lighter Clutch Shoes
5) Big Muffler
6) Star shape bolts
F – 260 Specifications:
Cooling Type Air Cooled
Displacement cc 26cc
Bore mm 34 x 28mm Stroke
Max. Power PS / rpm Unknown
Max. Torque kg-m Unknown
Fuel Recommend Pre-mixed (25 Gasoline : 1 Engine Oil
Oil Recommend FC grade 2 Cycle engine oil
Ignition Type TDI
Spark Plug Std. NGK: CMR7H
Starter Recoil
In rpm Unknown
Clutch Stall rpm 10,500
Length 158mm
Overall Size Width 240mm
Height 199mm
Weight 2.24kg
F – 270 Specifications:
Cooling Type Air Cooled
Displacement cc 27cc
Bore mm 34 x 30mm Stroke
Max. Power PS / rpm Unknown
Max. Torque kg-m Unknown
Fuel Recommend Pre-mixed (25 Gasoline : 1 Engine Oil
Oil Recommend FC grade 2 Cycle engine oil
Ignition Type TDI
Carburetor WT-668
Spark Plug Std. NGK: CMR7H
Starter Recoil
In rpm Unknown
Clutch Stall rpm 10,500
Length 158mm
Overall Size Width 240mm
Height 199mm
Weight 2.24kg
Kijk hier maar eens:
Chung Yang F-230 Disassembly | Emjay Ltd.
De grootste motor aanbieder in dit segement is toch wel Chung Yang.
Ikzelf ben overgestapt naar de Fuelie 26S motor