Concept rcrallycup 2009/2010

Voor die IMAX lader heb je ook nog een voeding nodig. Die zijn iets van 15 euro. Dan ben je met 50 euro zeker wel klaar

En lipo kost maar 20 amerikaanse euro's ;p
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S 20C Lipo Pack $19.99

mvg Bram

Bram,

Deze lipo is wel goedkoop maar niet aan te raden voor RC Racing; als je de EFRA-lipolijst bekijkt http://www.efra.ws/PDFs/2009 EFRA 2S LiPo List V5 pdf.pdf zie je dat er alleen maar hardcase lipo's voor de auto's staan vermeld. Naast een lipozak om te laden lijkt dit toch wel de minimale bescherming die we in de sport in acht moeten nemen.

mvg,

Eric
 
Ok, dank je, en besteld.

Nu nog 2 zippys, 8 batterijen en de auto.

Dan ooit nog spares en een Futaba 2,4 GHz en dan ben ik klaar.

Ben ik op de laatste items na "maar" 400 euro kwijt, 100 euro onder budget (voor het eerst :)).

En niet onbelangrijk, zijn er in de regio Tilburg, Rijen, Breda nog andere SCRT bashers om bijv. bij 't zand in Alphen te rijden?

Leo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Jasper

Ik had altijd begrepen dat de bandenmaat vanaf de V groove HPI was afgeleid = 89mm.
Volgens mij zijn er meer rijders die er zo over denken.

Vorig jaar kon ik bij 1 wedstrijd op de HFCC net alle 5 de runs halen op een nieuw setje banden, hetzelfde was het geval in eindhoven, dus met langere rijtijd heb ik nog meer banden nodig a 25 euro de twee is dus 50 euro, komt de overige slijtage nog bij.
Wordt toch wel kostbaar, langere rijtijd haal ik gewoon niet op mijn '"oude" accu's, jewilt toch meedoen om vooraan te rijden, dus nog meer investeren.
Tuurlijk langer rijden is leuk, maar je weet ook hoeveel uitval er is met 5 min.

Ik ben even gestopt met het opbouwen van mijn truck, moet er nog even goed over nadenken, vind het overigens wel jammer heb met plezier meegedaan in een ontspanen sfeer.

Arnold
 
Jasper je stapt wel heel erg makelijk over het feit heen dat je in totale tijd 3 wedstrijden meer rijdt en dat geen extra slijtage met zich meebrengt.
Ik heb maar 1 lipo die ik dan zover leeg rijdt dat je hem niet op tijd vol krijgt voor de volgende heat.
 
Rijtijden

Ik vind het allemaal wel lichtelijk overdreven hoor ,de argumenten waarom je niet langer zou kunnen rijden... je hebt meestal maar weinig grip en ik heb 2 jaar geleden met 1900mah accu's van 5 jaar oud wedstrijden gewonnen in de rallylasse met een TL01 (niet de meest effeciente is denk ik een understatement...) bovendien heb je het helemaal niet nodig al die power en punch (is wel leuk overigens) want je kunt het vermogen niet kwijt in de meeste gevallen.
Ook over de banden kan ik kort zijn ,ik heb nog maar weinig setjes opgereden ,ze slijten wel maar om nou te zeggen dat je per wedstrijd een setje op rijdt ,uhhh nee.

Ik rijd nu wel met lipo in de unlimited maar als ik vorig jaar keek naar het verbruik dan was dit soms nog minder dan in de rally?!!
 
Het vergelijk maken tussen een 27 turns op 6 cellen of een 5.5 turns op 5 cellen lijkt mij een beetje krom.
Bandenslijtage is bij mij gewoon een feit.

Als er niets gewijzigd m.b.t de rijtijden ga ik binnen rijden bij de mach, kan ik in iedergeval mijn 5 cell accu's nog gebruiken.

Arnold.
 
Feit blijft 50% meer rijden is tenminste 50% meer slijtage.
Ik wil wel zien wat er na 8min met een 27t in de regen van de borstels over is.
En de pin banden waar je de meeste grip mee hebt in de regen bij trucks slijten gewoon snel.
Diegenen die profiteren van lange rijtijden zijn die met de nieuwste packs.
 
Feit blijft 50% meer rijden is tenminste 50% meer slijtage.
Ik wil wel zien wat er na 8min met een 27t in de regen van de borstels over is.
En de pin banden waar je de meeste grip mee hebt in de regen bij trucks slijten gewoon snel.
Diegenen die profiteren van lange rijtijden zijn die met de nieuwste packs.

Het klopt niet helemaal wat je zegt...ik heb heel veel ervaring met het rijden van een borstel motor in de regen en dat kan helemaal geen kwaad. Ken je het principe van "waterdipping" ? Dat is om de borstels van motoren die niet rebuildable zijn in te laten lopen. Zo´n proces kan een half uur tot een paar uur duren. Vuil daarentegen heeft natuurlijk wel invloed op de borstels van de motor en het is zaak deze na elke heat goed schoon te maken.

In de Rally kunnen we ook nog gebruik maken van een gesloten geheel waardoor vuil of water geen invloed heeft.

Banden slijten, en als je wedstrijden rijdt is dit natuurlijk ook voor de grip absoluut van belang. Offroad slijten de banden minder dan onroad. Toen ik jaren geleden de Tamiya Euro Finale onroad reed moest ik om voorin mee te kunnen komen elke heat een nieuwe set banden monteren( 60 euro per set) Nu zal dat in de RallyCup absoluut meevallen en zal het goed zijn om versleten banden in te zetten op hoge grip banen en asfalt en een nieuwe set te gebruiken voor offroad.

Ik heb vorig jaar met oeroude 1700 nicad´s en 3300 nimh gereden en op een gladde ondergrond, geladen met 4,5 ampere, rij ik ruim 10 minuten met een 1700 en 15 minuten met een 3300...met hoge grip banen ligt het verbruik hoger en kom ik respectievelijk op ongeveer 6 en 10 minuten uit...als je tussen de 2,5-3,5 ampere laadt, haal je de rijtijd van 7-8 minuten zelfs met een 1700mah accu;)
 
Dat is over nog geen 2 weken als ik me niet vergis.
komend weekend houd ERCE een rallycup.
laatste race dit jaar bij ERCE. Daarna lekker barbeknoeien.
 
7 tot 8 min rijden op 1700mA met een 5.5 in een 4wd truck kijkt me sterk, met een 10.5 motor haal ik het al niet en heb ik ook geen power om behoorlijk te kunnen springen.

Mijn punt is dat in de ene klasse iets niet "vernieuwd" wordt n.l lipo, om de kosten te drukken terwijl de argumenten in een andere klasse dat het wel wat kostbaar wordt op deze manier zomaar van tafel worden geveegd.

Denk aan de insteek van de rally cup, lekker rijden voor een laag budget met je oude spullen
hier wordt volledig aan voorbij gegaan.


Arnold
 
7 tot 8 min rijden op 1700mA met een 5.5 in een 4wd truck kijkt me sterk, met een 10.5 motor haal ik het al niet en heb ik ook geen power om behoorlijk te kunnen springen.

Mijn punt is dat in de ene klasse iets niet "vernieuwd" wordt n.l lipo, om de kosten te drukken terwijl de argumenten in een andere klasse dat het wel wat kostbaar wordt op deze manier zomaar van tafel worden geveegd.

Denk aan de insteek van de rally cup, lekker rijden voor een laag budget met je oude spullen
hier wordt volledig aan voorbij gegaan.


Arnold

Hoi Arnold, we hebben het als je even terug leest over 27T motoren....maar idd met een 5.5 kun je dat vergeten....;)
 
Persoonlijk zou ik lipo en 6 cellen vrij geven in alle klasse.
Het meeste win je niet met vermogen maar met het goed nemen van de hindernissen.

Langere rijden word zwaarder voor de motor en banden.
Vooral voor de brushed motor.
De oude accu's trekken het al helemaal niet meer.
Verplicht je ze wel om weer nieuwe accu's te kopen.
Tevens denk ik niet dat de funfactor omhoog gaat als je 7 a 8 minuten rijd tegen over 5 a 6 minuten.
 
7 tot 8 min rijden op 1700mA met een 5.5 in een 4wd truck kijkt me sterk, met een 10.5 motor haal ik het al niet en heb ik ook geen power om behoorlijk te kunnen springen.

Mijn punt is dat in de ene klasse iets niet "vernieuwd" wordt n.l lipo, om de kosten te drukken terwijl de argumenten in een andere klasse dat het wel wat kostbaar wordt op deze manier zomaar van tafel worden geveegd.

Denk aan de insteek van de rally cup, lekker rijden voor een laag budget met je oude spullen
hier wordt volledig aan voorbij gegaan.


Arnold

De SCT klasse is een nieuwe klasse waarin gekeken wordt wat er nu speelt...in de Unlimited kon je vorig jaar ook al met een LIPO rijden.. en met je oude spullen Rally rijden kan nog steeds. We hebben in het concept staan dat er geen LIPO's toegelaten worden... Nogmaals met mijn zeer oude 1700 rij ik 10 minuten op een slippery ondergrond...dus het enige wat verandert is, is daadwerkelijk de rijtijd...meer rijtijd, minder wachten, meer plezier..
 
Back
Top