Hpi baja 5b SS

Dat kan ook wel, maar dan zul je de tandwielverhouding aan moeten/kunnen passen.

Hoeft niet, met grotere banden heb je minder trekkracht een wat hogere topsnelheid, met kleinere meer trekkracht en lagere topsnelheid.
Dat is een keuze die je zelf moet maken dan. Maar dat ze specifiek zeggen ALLEEN voor de 5b.... Beetje onzin dus dat zeggen dat het alleen voor de 5b is.
 
Hoeft niet, met grotere banden heb je minder trekkracht een wat hogere topsnelheid, met kleinere meer trekkracht en lagere topsnelheid.
Dat is een keuze die je zelf moet maken dan. Maar dat ze specifiek zeggen ALLEEN voor de 5b.... Beetje onzin dus dat zeggen dat het alleen voor de 5b is.

Dat klopt gedeeltelijk.
De verhoudingen bij de SS en T zijn verschillend:
SS een tandwiel van 20
T een tandwiel van 19

Dus toch wel verschil. De verminderde trekkracht wordt opgeheven door het kleinere tandwiel.
Dezelfde topsnelheid door de grote banden!

Je ziet dat een SS en T uit de doos dus ongeveer even hard optrekken en een even snelle top.
Ga je dus onder een T de kleinere SS/B banden zetten, nog meer snelheid bij optrekken, en minder top!
 
Vorige week een "nep" dominator ( reso ) besteld :-)
Vandaag heb ik deze gemoneerd en uiteraard gestest:

[URL="
- hpi baja wheely.wmv[/URL]

Enorm meer vermogen :-D

Een echte dominator haalt tot 1.5PK extra uit je motor, dus met een motor van 3PK standaart is dat metteen de helft erbij. Dat verschil merk je inderdaad goed :mrgreen:
Houd er wel rekening mee dat de H schroef van je carburator nu iets rijker (+1/4 t.o.v. stock setting) moeten staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
woo-hoo-ho---hoooooOOOOOOOOOOW
Veel te zot die power dude ! ! ! !
niet normaal, veel plezier ermee, jouw baja was al over the top, nu gaat hij skyhigh.
Nice...R.E.S.P.E.C.T ;-)
 
Zo'n SS potje is inderdaad een producer van irritant geluid. Vrc uitlaten halen volgens geruchten 5,2pk uit een 26cc. Maar dit is abnormaal die (nep) Dominator, tjongejonge
 
Zo'n SS potje is inderdaad een producer van irritant geluid. Vrc uitlaten halen volgens geruchten 5,2pk uit een 26cc. Maar dit is abnormaal die (nep) Dominator, tjongejonge

5,2pk zal el een beetje hoog gegrepen zijn, ze zitten allemaal rond de 1,5pk extra. Meestal verschillen ze in het toerental waar ze een boost geven .VRC uitlaten zijn eerder mid- tot High rpm uitlaten, bedoeld voor snelheid terwijl de Dominator low- tot mid end zijn ,voor betere acceleratie .Mijn dominator deed vroeger ook wheelies maar sinds ik men baja vol met aluminium en inox delen aan het proppen ben, heb ik die moeten inleveren.
Een 30,5cc kan daar hopelijk weer verbetering in brengen.:mrgreen:

Mrhpibaja vergat er ook bij te zeggen dat hij zen koppeling veranderd heeft, dat speelt ook een grote rol in het optrekken met wheelies.
 
Laatst bewerkt:
Mrhpibaja vergat er ook bij te zeggen dat hij zen koppeling veranderd heeft, dat speelt ook een grote rol in het optrekken met wheelies.

Zoveel is er niet veranderd aan de koppeling, enkel een nieuw rood veertje.
Dus een standaard motor met originele koppeling en een dominator ( of nep dominator) volstaan :D
 
Back
Top