B
BelgianBuzzer
Guest
Beste Heliërs,
ik heb dit forum al een tijdje gevolgd en nu eindelijk ook maar eens geregistreerd. Vooraf mijn hoed af voor de discussies: in vele andere forums eindigt het heel dikwijls op schreeuwen, naam roepen of beledigingen; hier (nog) niet. Misschien een hele goede moderator??
Wie ben ik op RC gebied? Zo'n bijna 20 jaar geleden begonnen met heli-vliegen: die waren op één hand te telllen in dit land. En de mekaniek was heel ver verwijderd van deze van vandaag. Nog iemand geïnteresserd in een Sky-Fox of Maverick? (met 10 cc OS-Max motoren) en een Robbe zender van 10 kg, zo leek het). Dan 15 jaren niets meer (op RC gebied, wel de echte) en sinds ~ 1 jaar weer terug bij de schatjes en geavanceerde technologie van de mCR en de mSR. De coaxen zijn kinderlijk eenvoudig; de mSR is al iets anders. Tot nu toe alleen binnen gevlogen; dat heeft ook zijn uitdagingen. Bv. is het een hele klus om met gelijkmatige hoogte en voortgang mooie rondjes te vliegen, voor en achter-uit, of zijwaarts. Ik gebruik mijn DX6i die ik op ~ 50% expo heb ingesteld.
Het klinkt waarschijnlijk arrogant, maar na 300-400 vluchten heb ik nog nooit schade opgelopen; desalniettemin vond ik de mSR een zware klus voor ik me daar gerust bij voelde.
Vraag: een punt wat ik nog nergens ben tegengekomen: mijn mSR verandert doorlopend van hoogte: is OK want zodanig moet ik steeds de throttle aanpassen en dat geeft me nog meer scholing. Ik heb de indruk dat mijn lipo's (nog originele E-flite 110 en 120 mAH) niet (meer?) gelijkmatig stroom afgeven en daardoor resulteren in ongelijkmatige toerentallen, dus hoogte bij de mSR FP. Iemand dit probleem ook gemerkt?
Van mijn 6 originele lipootjes, zijn er nog 4 bruikbaar; 2 geven de geest na 10 of 20 seconden; de andere 4 halen nog net 4 minuten, waar ze origineel alle 6 minuten draaiden op de mSR (8' op de mCX). Ik laad ze met 1C, dus iets over één uur en heb het alarm zo ingesteld dat ik meestal landt vóórdat de zaak begint te flikkeren en letterlijk in mekaar zakt.
Vraag: ik lees veel over de Hyperion's G3, maar waar vind ik ze? Alles wat ik lees sinds 3 maanden is dat ze 'binnenkort' weer verkrijgbaar zijn.
Tenslotte: zijn er ook indoor meets hier in het noorden, zoals Assen, Groningen,... dan wil ik wel eens mijn vleugels uitslaan, letterlijk, en in een hal vliegen ipv. mijn kantoor thuis, en wat snelheid maken met die mSR; een nieuwe uitdaging!
Bob
ik heb dit forum al een tijdje gevolgd en nu eindelijk ook maar eens geregistreerd. Vooraf mijn hoed af voor de discussies: in vele andere forums eindigt het heel dikwijls op schreeuwen, naam roepen of beledigingen; hier (nog) niet. Misschien een hele goede moderator??
Wie ben ik op RC gebied? Zo'n bijna 20 jaar geleden begonnen met heli-vliegen: die waren op één hand te telllen in dit land. En de mekaniek was heel ver verwijderd van deze van vandaag. Nog iemand geïnteresserd in een Sky-Fox of Maverick? (met 10 cc OS-Max motoren) en een Robbe zender van 10 kg, zo leek het). Dan 15 jaren niets meer (op RC gebied, wel de echte) en sinds ~ 1 jaar weer terug bij de schatjes en geavanceerde technologie van de mCR en de mSR. De coaxen zijn kinderlijk eenvoudig; de mSR is al iets anders. Tot nu toe alleen binnen gevlogen; dat heeft ook zijn uitdagingen. Bv. is het een hele klus om met gelijkmatige hoogte en voortgang mooie rondjes te vliegen, voor en achter-uit, of zijwaarts. Ik gebruik mijn DX6i die ik op ~ 50% expo heb ingesteld.
Het klinkt waarschijnlijk arrogant, maar na 300-400 vluchten heb ik nog nooit schade opgelopen; desalniettemin vond ik de mSR een zware klus voor ik me daar gerust bij voelde.
Vraag: een punt wat ik nog nergens ben tegengekomen: mijn mSR verandert doorlopend van hoogte: is OK want zodanig moet ik steeds de throttle aanpassen en dat geeft me nog meer scholing. Ik heb de indruk dat mijn lipo's (nog originele E-flite 110 en 120 mAH) niet (meer?) gelijkmatig stroom afgeven en daardoor resulteren in ongelijkmatige toerentallen, dus hoogte bij de mSR FP. Iemand dit probleem ook gemerkt?
Van mijn 6 originele lipootjes, zijn er nog 4 bruikbaar; 2 geven de geest na 10 of 20 seconden; de andere 4 halen nog net 4 minuten, waar ze origineel alle 6 minuten draaiden op de mSR (8' op de mCX). Ik laad ze met 1C, dus iets over één uur en heb het alarm zo ingesteld dat ik meestal landt vóórdat de zaak begint te flikkeren en letterlijk in mekaar zakt.
Vraag: ik lees veel over de Hyperion's G3, maar waar vind ik ze? Alles wat ik lees sinds 3 maanden is dat ze 'binnenkort' weer verkrijgbaar zijn.
Tenslotte: zijn er ook indoor meets hier in het noorden, zoals Assen, Groningen,... dan wil ik wel eens mijn vleugels uitslaan, letterlijk, en in een hal vliegen ipv. mijn kantoor thuis, en wat snelheid maken met die mSR; een nieuwe uitdaging!
Bob