Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Jacob, van harte gefeliciteerd met je mooie kist. Helaas kan ik hem zondag niet bewonderen, maar ik zie hem vast nog wel een keer. Waarom kom je de 21e niet naar de elektro sleepmeeting in Dongen, kan je meteen kijken voor een leuk slepertje.
Al zou ik het zelf nooit in mijn hoofd halen om zo'n mooi toestel in zo'n rotweer (veraderlijke windstoten) te testen.
Ik had de lijst even snel bekeken, maar glad over je heen gekeken. Hopelijk zie ik je daar!En kijk eens wie zich lang geleden als 5e heeft ingeschreven voor de sleepmeeting op de 21e . . .Tot dan!
Je kan niet ongestraft het hele mechanisme omdraaien. Dit i.v.m. het zwaartepunt verhaal. Toch kan het mits de constructie aangepast wordt. (Dat bedoelde ik met ingewikkelde constructie).
Hier een schets.
![]()
Johannes
En ik dacht een constructie te hebben bedacht welke nog niet eerder is gemaakt. :lol:
Maar dat is wel vaker zo met ideeën.
Deze constructie is op zich niet zo bijzonder.
Mechanisch gezien vind ik het een sterke en betrouwbare oplossing.
Johannes
Nou misschien kun je nog wat leren van de patentenstrijd van Apple/Samsung want jou 'publicatie' was wel voordat dit type KTW uitkwam...
Constructief kan ik het niet beoordelen, maar daar twijfel ik geen moment aan jouw oordeel. Ben zelf steeds meer gecharmeerd van de eenvoud van dit idee, juist ook omdat het hoogstwaarschijnlijk een stuk beter zal gaan passen in de romp. Heb al eens wat zitten schetsen en met gewoon 'bouwmarkt' materialen kom je een heel eind denk ik.
Jacob
Alleen vraag ik me wel af hoelang het wel niet duurt om een spindel van dat formaat heen en weer te bewegen. Zou je dan niet beter gebruik kunnen maken van een wormwiel oid? En of een Speed 400 in staat is zo'n koppel te leveren. En hoeveel weegt zo'n constructie wel niet al met al?
Een van de 1:1 DG-1000's van onze zweefvliegclub heeft een elektrisch intrekbaar landingsgestel. Dat werkt ook met een spindel en een elektromotor die sterk lijkt op een 12 volt speed 600. Ik schat dat het wiel en de overige constructie dicht tegen de 10 kilo aan zit en die wordt in ca 5 tot 7 seconden ingetrokken. Ik zou me best kunnen voorstellen dat, met de juiste overbrenging, een speed 280 motortje ook wel kan volstaan voor dit KTW.
Max
Goed uitgelijnd en lichtlopend heb je volgens mij echt geen sterke motoren nodig.
het is raadzamer om een nieuwe romp op te bouwen ,aangezien de plaats waar het ktw komt dan verstevigd dient te worden . dit gaat het mmooiste door opnieuw te bouwen en de vanden van balsa fineer balsa fineer te maken(ja 4 lagen )hiermee kreeer je een ijzersterke construktie die niet veel weegt .
Klopt, en daarbij ook nog wat aandacht voor een goede afstelling van de eindstanden. Ik merk bij de DG waar ik het in een eerdere post over had dat de motor het pas zwaar krijgt als hij het wiel in de overcenter lock moet drukken. dat speelt bij een KTW natuurlijk niet of in mindere mate.
Max
@Jacob
Ik zal me er ook eens wat in gaan verdiepenVind het erg leuk zulke projecten, heeft veel raakvlak met mijn studie.
Mocht je op een gegeven moment iets getekend hebben op papier, of met een idee in je hoofd zitten dan wil ik dat wel in SolidWorks (Cad) voor je zetten. Ik kan er dan ook een animatie van maken (alles laten bewegen zoals het plan is) En uiteindelijk uitfrezen in aluminium!
Een mooi soepel lopend spindeltje betekent dat de aandrijfmotor bijna alleen maar de zwaartekracht moet overwinnen.
Groet,
Jacob