Even snel een update er doorheen drukken.
Bezig geweest met de jet, de tunnel van de jet is een messing pijp/bocht die normaal gesproken gebruikt word voor gootsteen afvoeren oid.
Platform gemaakt van aluminium waar de tunnel op komt en dient gelijk als fundering van de kast, tevens om de ski op de jet te monteren. Het alu kruisje in de nozzle was een bewerkelijk stukje gemaakt van 3mm dik alu, dat onderdeel brengt de tunnel en nozzle bij elkaar met 4 schroefjes. Het kruisje geeft ook ondersteuning voor de schroefas.
Onderdeel gemaakt dat in de body van de Wetbike komt, hieraan word de jet bevestigd.
Heb daarvoor natuurlijk een gat moeten maken in de body van de Wetbike, het onderdeel zit vastgelijmd met grijze epoxy, komt er nooit meer uit. De 4 schroeven (waarvan ik er maar twee ga gebruiken) in de body zijn voor de bevestiging van de motor.
Nadat de epoxy droog was ben ik begonnen een kast te maken voor de jet, gemaakt van alu plaatwerk en een aantal L profielen met de nodige epoxy. Op deze manier sluit de kast perfect aan de romp.
Vervolgens weer de epoxy laten drogen om later de kast er vanaf te schroeven zodat de tunnel erop gelijmd kan worden.
De tunnel had nog een gat nodig waarin de askoker komt, doordat het in een bocht zit was het lastig te bepalen waar dat gat moest komen. Een laser was de oplossing om ervoor te zorgen dat de nozzle, het gat in het kruisje en het gat in de tunnel allemaal op één lijn komen te liggen. De rode stip gemarkeerd met een stift om vervolgens het gat te kunnen boren.
De askokertje is van Graupner net als de 30mm snelheidsschroef, van de schroef heb ik 1mm van de bladen afgehaald zodat hij in de tunnel past zonder er tegenaan te lopen. De tunnel heeft een diameter van 30mm.
De jet word aangedreven door middel van een tandriem met de nodige tandriemschijven.
De tandriemschijf voor op de motor heeft een gat voor een as van 4mm, de motoras was iets van 2,5mm dus die moest aangepast worden. Gebruik gemaakt van een 4mm messingbuisje die precies over de as van de motor valt, de motoras had al een gaatje waar een pin doorheen kan, enkel nog een gaatje moeten boren in de messing buis en de twee assen zijn met elkaar verbonden zonder dat ze gaan slippen.
De motorsteun is gemaakt in twee delen omdat als eenmaal de tandriemschijf erop zit ik niet meer bij de schroeven kan komen die in de motorkast zitten.
De tandriemschijf op de schroefas heb ik moeten aanpassen omdat het anders niet in de jet past, het gat in de tandriemschijf was 2,3mm die ik heb uitgeboord naar 4mm zodat de schroefas erin past. Ook 2mm van de dikke schijf af moeten halen zodat hij niet tegen de kast aanloopt, vervolgens een gaatje daarin geboord (net als de schroefas) waarin een pin komt die het geheel borgt.
Twee productie foutjes, ikzelf liet per ongeluk de schroef met as op de grond vallen waardoor 1 blad gebroken is. Het polyurethaan waarvan de tandriem is gemaakt heeft een mankement die tijdens de kwaliteitscontrole in de fabriek er tussendoor is geglipt, het lijkt erop dat er lucht in hun mal zat waardoor er gaten in de riem zitten. Ook 1 tand ontbreekt, deze moet ik vervangen samen met de schroef.
Voorste onderdeel van de Wetbike overgezet op aluminium,
In de body geplaatst met epoxy en geplamuurd,
Vervolgens in de grond verf gezet,
De jet ook een eerste zwarte laag gegeven, sommige gaatjes in de aluplaat waren overbodig. Dat had ik met opzet gedaan omdat het in de beginfase van de bouw makkelijker is om gaatjes erin te boren dan wanneer de jet helemaal in elkaar zit.
De body van de Wetbike is gespoten met hoogglans wit, de onderkant met zijdeglans zwart.
Er staat nog een grote afplak klus te wachten om de rode, blauwe, en zwarte lijnen op de body te krijgen, daar zie ik enorm tegenop...
De achterste ski moet ook nog gemaakt worden en een oplossing vinden om het deel waar het zadel op zit waterdicht te laten aansluiten op de body.
Next update, zo snel mogelijk.