FMS Mustang P-51D ( 1700mm)

Vandaag mail gehad van RC-Addict .

FMS blijkt met een versie 3 uit te komen van deze mustang.
Vleugels zijn sterker, buizen kunnen er verder in en retract zijn ook wat steviger.

Nu krijg ik ook de v3 vleugels en retracts welke kostenloos opgestuurd.
( toch een service van topzaak die RC-Addict heet en niet te vergeten FMS, ook dat mag gezegd worden.)

Nu ff geduld hebben
 
Nou, gyro op ailerons is een suc6, ondanks wind haaks op de baan level binnen komen, neus in de wind wind en de ailerons houdt de mustang vlak

Wel makkelijk als het net te heftig wordt met de wind dat je deze optie hebt.
Gain in heading hold staat zo laag dat hij niet compenseerd.
Met landen vlieg ik dus in rate mode en tijdens de vlucht staat heading hold aan.

Nu een test doen met gyro op de rudder met heading hold welke wel compenseerd, alleen als ik dan los ben moet heading hold uit gezet worden.

Ben benieuwd, wel grappig om te zien, is niet meer zo bijterig:cool:
 
Laatst bewerkt:
Gisteren voor de 2 keer mn P51 (versie 8), de prop aan barrels gevlogen.
Wel verschrikkelijk zwakke prop op dit ding.
 
@Paternoster.
Een externe bec is betrouwbaarder, zeker bij de 'goedkope' regelaars. Gewoon doen dus!

Een aardige bec is een 10a van castle creations, of de 5-7.5a van turnigy (hobbyking). Beide zo'n 15 a 20 euro.
Overigens, een aardige regelaar is de 80a plush regelaar van turnigy. Die kan je wellicht direct meebestellen.

Let op, als je de bec aansluit, de middelse (rode) draad van de regelaar loshalen (voordat je deze op de ontvanger bijprikt). Anders blauwe rook...
 
@Paternoster.
Een externe bec is betrouwbaarder, zeker bij de 'goedkope' regelaars. Gewoon doen dus!

Een aardige bec is een 10a van castle creations, of de 5-7.5a van turnigy (hobbyking). Beide zo'n 15 a 20 euro.
Overigens, een aardige regelaar is de 80a plush regelaar van turnigy. Die kan je wellicht direct meebestellen.

Let op, als je de bec aansluit, de middelse (rode) draad van de regelaar loshalen (voordat je deze op de ontvanger bijprikt). Anders blauwe rook...

Hoi, dank je voor je reactie, ik het ga deze week eens rustig bekijken en deze spullen aanschaffen, mustang blijft toch even aan de grond totdat ik de V3 vleugels hebt met de versterkte retracts.

Als deze retracts bevallen ga ik ze ook op de V2 vleugel zetten, wilde misschien namelijk de eflite 60-120 retracts aanschaffen welke ik heb gelezen op rcgroups.

HD camera besteld bij HobbyK, om straks ook eens vanuit de lucht te filmen :cool:

Nu hadden ze het ook over een prop mod, maar kan nog niet precies zeggen van hoe of wat, want de snelheid zou wel iets omhoog mogen.

Groetjes Ferdi
 
Qua prop kan je beter overstappen naar een 2 blads prop.
En de eflites kan ik je aanbevelen, maar tegenwoordig zijn er ook goede PZ V2 retracts (bijv. rc-castle.com) voor de 1700-serie. Die schijnen heel goed te zijn (en 1/8'ste van de prijs).
 
Qua prop kan je beter overstappen naar een 2 blads prop.
En de eflites kan ik je aanbevelen, maar tegenwoordig zijn er ook goede PZ V2 retracts (bijv. rc-castle.com) voor de 1700-serie. Die schijnen heel goed te zijn (en 1/8'ste van de prijs).


Thanks voor de tip betreft de retracts, ga het eens bekijken.

Betreft de 2 bladsprop, hoe kan ik bepalen welke 2 blads prop ik moet kiezen ??, ben daar nog niet zo thuis in.:confused:
 
Wat voor 4 blads vlieg je?

Als je van 4 naar 2 blads gaat kan je iets omhoog qua diameter of spoed.

Uiteraard is het afhankelijk van de motor en het voltage. Welke motor en welk voltage?
 
Wat voor 4 blads vlieg je?

Als je van 4 naar 2 blads gaat kan je iets omhoog qua diameter of spoed.

Uiteraard is het afhankelijk van de motor en het voltage. Welke motor en welk voltage?

Dit is wat erop zit

Motor Size: 5060 270kv Brushless Outrunner Motor
Propeller: 17x10 (4 blads )
Regelaar/ESC: 85A Brushless ESC
Lipo Accu: 6S 22.2V 4000 mAh 45C

Groetjes Ferdinand
 
Vandaag mail gehad van RC-Addict .

FMS blijkt met een versie 3 uit te komen van deze mustang.
Vleugels zijn sterker, buizen kunnen er verder in en retract zijn ook wat steviger.

Nu krijg ik ook de v3 vleugels en retracts welke kostenloos opgestuurd.
( toch een service van topzaak die RC-Addict heet en niet te vergeten FMS, ook dat mag gezegd worden.)

Nu ff geduld hebben

Die v3 vleugels hebben zo ver ik weet alleen een alu wing joiner spar ipv glasvezel die bovendien in "v" stand staat. Geen idee of dat beter is. Ik heb in ieder geval totaal geen problemen met mijn v2 vleugels.

De verbeterde retracts heb ik vandaag binnen gekregen van RC-Castle ter vervanging van mijn v1's die niet altijd even goed regeerden.. Zien er stevig uit en ervaringen op internet zijn goed. Heb tevens de v2 landing gear binnen gekregen. De oleo housing is nu van alu ipv plastic, ook weer net iets steviger en bovendien geen speling meer.

Persoonlijk houd ik zelf mijn 4-blads prop; ziet er toch beter uit dan 2-blads. De prop mod (shims onder prop) om de pitch te vergroten is vrij simpel uit te voeren dmv tie-wraps. Zie ook draadje op rcgroups. Persoonlijk ben ik zelf tevreden voorlopig met de snelheid die ik met de stock setup haal: lekker schaal.

Morgen weer vliegen!
 
Die 4blads is inderdaad mooi ja. Je bekoopt het met snelheid en inefficiency natuurlijk. Persoonlijk heb ik na mijn slechte ervaring met de 4 blads op mijn corsair (een blad brak spontaan af tijdens een statische test) mijn voorkeur verlegd naar een saaie apc e prop. Onverwoestbaar en efficient, maar lelijk.
Het is jammer dat de 1700mm zo duur is in vergeliking met 1400. Anders zou ik wel interesse hebben in de p47.
 
Hey,

Na op een aantal sites te kijken heb ik een vraagje ivm FMS.

Is de verkoop van de toestellen nu zo goed dat de winkels er geen meer kunnen bestellen of worden de modellen niet meer gemaakt?
 
Ah ok :)

niet dat ik er snel 1 zal kopen want ik vlieg nog maar een maand ;) maar de toestellen spreken mij wel aan!!! :)

dank u voor het snelle antwoord!
 
Hallo, vandaag kan ik eindelijk mijn nieuwe vleugels halen met daarbij de nieuwe. Retracts.

De v2 vleugel is gerepareerd en daar heb ik nu ook de v2 retract erop zitten.

Heb vorige week nieuw printje besteld in USA, voor mijn landingsgestel, dat de deur dicht gaat nadat de wielen naar beneden staan.

Gezien dat de snelheid wel iets omhoog mag heb ik na het lezen van de FMS draadje op rcgroups de V8 prop shim mod toegepast.

De persoon van wie deze mod komt had de aantal watts gemeten.
Stock had hij 1682 watt, na mod was dit naar 2200+ watt gegaan, heb filmpje gezien en de mustang heeft nu de snelheid die hij eerst tekort kwam , ik kan niet wachten om het zelf te testen.

Alleen nu een vraag aan jullie deskundige, deze mod verhoogt de pitch waardoor de Amps van 74 naar 91 ampere gaat, dus de stock regelaar van 85 amp is niet voldoende.

Moet ik nu voor een 100 of 120 amp gaan en welke zouden jullie.mij aanraden.

Alvast bedankt.

Ferdinand
 
Back
Top