Powned slaat de plank mis

Hmmm...Garbungel, dat is t m nou net, denk ik...

Het kwaad is al geschied...de naam hangt al aan een negatief bericht op het I-net....en mogelijk staat t daar voor altijd...

ERGO: wees voorzichtig(er) met wat je beweert/roept/schrijft :teacher:

Ik begrijp Hardcopy wel....

Paul Raats werd toch ook meteen weer aangehaald?
word daar niks over gezegd dan? :tank:
 
28 jarige man uit hoorn

heb even gespit en heb ooit een klant uit hoorn gehad.
maar door privacy wetten kan je er niks mee natuurlijk.
maar heeft wel een bedrijf voor fotos en luchtopnames.

Info waar we niks mee kunnen, wat mij betreft kun je dit soort 'net-niet' info van Telegraaf niveau wel achterwege laten...
 
we zijn niet in duitsland met leistungsgewahr johan:cool:.

Daar mag jij wel blij om zijn.
Daar hat de " Wettbewerbzentrale " allang de boetes verdeelt .
Daar laat je het heel snel iemand vals te beschuldigen of vermoetingen in het net te zetten .
Niet voor niks vind je zoiets als hier gebeurt nooit op de duitse forums .

Mvg Johan
 
Ik weet ook overigens over welk bedrijf het gaat, maar om dezelfde reden wil ik niet met modder gooien.. Ik gun iedereen een kans.
Overigens, naar mijn weten deed hij niets verkeerd.
De KLPD probeert hem een oor aan te naaien door te zeggen dat hij in een aanvliegroute van schiphol vloog in verboden luchtruim. Zodra je 5km buiten schiphol bent, is de grens 150M meen ik. Het enige wat hem verweten kan worden is dat hij boven mensen vloog, maar dat is volgens mij uit de beelden niet direct op te maken. Hij had het ook vanuit een hoek kunnen filmen.
Linksom of rechtsom, jammer dat de multirotors in kwaad dachtlicht gezet worden.
Aangezien het kwa wetgeving nog een wilde westen is op het moment, zal het niet zo lang duren voordat iemand hard genoeg aan de bel weet te trekken....

Ps. Grote kans dat ik het fout heb mbt wetgeving, maargoed :)
 
Toch niet te scherp dacht ik??

<of-topic>
By the way, Erik. Heb je mijn nieuwste creatie al bewonderd, de hexa?
Kijk ff op mijn account-page...leuk...
<on-topic>
 
Overigens, naar mijn weten deed hij niets verkeerd.
De KLPD probeert hem een oor aan te naaien door te zeggen dat hij in een aanvliegroute van schiphol vloog in verboden luchtruim. Zodra je 5km buiten schiphol bent, is de grens 150M meen ik.


Dan moet je toch maar eens heel goed gaan zoeken en gaan uitzoeken hoe de CTR van Schiphol is, ik denk dat je jezelf rotschrikt.
In die CTR mag er geen modelvliegsport (of iets wat daarop lijkt) beoefend worden, en een bedrijf met dit spul zal dan de nodige ontheffingen moeten hebben als ook een convenant met de luchtverkeersleiding. Hebben ze dat niet dan hebben ze een groot probleem.

Het is hier al eens aangehaald, iedere gek probeerd nu op deze manier een graantje mee te pikken van de "nieuwe" markt. Dit gaat dus zo heel snel leiden tot regels waar we dadelijk als modelvliegers niks meer mee kunnen.

even voor je gezocht, en dit gevonden met kaartje.... http://www.aviationlegislation.info/Pub_Veilig/Schiphol%20CTR.pdf

en of http://wetten.overheid.nl/BWBR0014330/geldigheidsdatum_06-09-2012 het luchthaven besluit Schiphol
 
Laatst bewerkt:
De
uitstulpingen aan de Schiphol CTR
beginnen op 1.200 voet hoogte en
lopen door tot de bovengrens van de
CTR, dus tot 3.000 voet.

Dat is bij mij nog altijd 365 meter.
Dus als ik het goed begrijp is dat de minimale hoogte of niet?

Dat van die aanvlieg route vind ik persoonlijk ook ver gezocht.

En dat je op de radar te zien bent zijn ook sprookjes. Daar is het object veel te klein voor


Er zit hier vlak bij mij een vliegclub (Hoofddorp), best raar dan want volgens die CTR kaart valt ie onder de aanvliegroute van schiphol.


Maar even wat anders, net bij Ruud de Wild op radio 538 hadden ze het er weer over en toen werd er gezegt dat er twee octo's waren waarvan er dus èèn is gecrasht

Dus weer een ander verhaal :confused:
 
Dezelfde alinea, alleen het eerste stuk:
Normaal gesproken loopt een CTR van het aardoppervlak tot een bepaalde hoogte erboven. In Nederland is die hoogte 3.000 voet voor alle CTR’s.

Dus vanaf 0 voet tot 3000 voet, en voor de uitstulpingen vanaf 1500 voet tot 3000 voet. Maar dat betekend niet dat wij er dan wel mogen vliegen. De clubs die in een CTR zitten hebben als het goed is een convenant met de Luchtverkeersleiding afgesloten waarin dan zeer zeker een maximale vlieghoogte is opgegeven.

Hier in Limburg zitten 3 clubs in de CTR van Maastricht Aachen Airport en die hebben alle drie een convenant met verschillende maximale vlieghoogtes.

Let wel, die PDF stamt uit 2010 en kan dus verouderd zijn. Zelf even zoeken naar de laatste nieuwe regels.
 
het gaat ondetussen van links naar rechts en van boven naar onder hier..
gaat eigenlijk niet helemaal meer over de octo van powned en hoe het negatief in de media komt..

tijd voor een:
Open-lock.png


misschien?
 
Ik vlieg lekker met mn oude PCM ontvangertje, want de 2,4 en 35Mhz is zo vuil geworden dat er niet meer normaal te vliegen valt. Tevens schiet mijn PCM in de failsave waarbij ik een signaaltje naar de Multiwii zet dat hij altitude/location lock vasthoudt.

/rant

Ik heb me verdiept in de zenders, maar welke frequentie is PCM?
 
Back
Top