Magnum reloaded

zitten er al in jasper, ik laat ze echt wel zitten en zoveel zal het niet uitmaken, zover zitten ze ook niet naar achteren, ik zal ze dan misschien 2 a 3 cm op kunnen schuiven naar voren
dan zitten ze boven de CG, alleen lijkt dat nergen op, ach we redden het wel, ik denk dat ik morgenvroeg even buiten ga vliegen om hem in de ruimte af te stellen en te kijken wat hij doet, lijkt me niet handig dat morgenmiddag in de hal te gaan doen

Nee lijkt me inderdaad verstandig!
Zou je die voor mij mee willen nemen?
Dan neem ik geld mee en kan ik volgende week plakken of zo...

Groet.
 
De Magnum is al snel tailheavy.
Met de gangbare oplossingen moet het wel op te lossen zijn.
Ik heb b.v.een motor van 25 gram.
Ruimte genoeg om de accu naar voren te plaatsen tot kort achter de motor.
Regelaar ver naar voren.
Ontvanger en servos zitten boven de vleugel.
Staart licht houden voor zover mogelijk.
Als je power genoeg hebt niet naar drie cellen gaan maar een grotere 2s lipo gebruiken.
Met 3 cellen moet je vaak naar een kleinere prop of een lager kv.
Kleine props op de Magnum vliegt minder prettig omdat het een echte slowflyer is.
Ik heb er een 7X4.3 op omdat de motor wat te hoogtoerig is.;)
 
heb vanmorgen de maiden gehad van de magnum, maar even naar het veld geweest,( koud!!!! ) met de CG op 10 cm vliegt hij wel maar hij hangt te veel in de staart
nu 60 gram (!!!) lood aan de voorzijde toegevoegd en vliegt hij goed
totaal vlieggewicht met accu 2S 700Mah en 60 gram lood is 325 gram, vliegt wel best zo maar is volgens mij in de hal te zwaar, ik had ook een magnum reloaded van depron gemaakt
deze was behoorlijk lichter, affijn vanmiddag maar even testen.



De Magnum is al snel tailheavy.
Met de gangbare oplossingen moet het wel op te lossen zijn.
Ik heb b.v.een motor van 25 gram.
Ruimte genoeg om de accu naar voren te plaatsen tot kort achter de motor.
Regelaar ver naar voren.
Ontvanger en servos zitten boven de vleugel.
Staart licht houden voor zover mogelijk.
Als je power genoeg hebt niet naar drie cellen gaan maar een grotere 2s lipo gebruiken.
Met 3 cellen moet je vaak naar een kleinere prop of een lager kv.
Kleine props op de Magnum vliegt minder prettig omdat het een echte slowflyer is.;)
 
doe nou geen gekke dingen Jasper en Jan ik neem van beide woensdagavond een goed vliegend voorbeeld mee
gr.Pieter

sorry hoor, dit is maar een simpel schuimpje, hoor als ik dit nog niet kan bouwen stop
ik er vadaag nog mee, vroeg alleen wat info, je hoeft geen vliegend
expemplaar mee te nemen hoor, deze hebben wij er genoeg staan, hier in veendam zijn we niet achterlijk hoor ook al wonen we in het noorden :)
 
sorry hoor Jan het is goed bedoeld en als ik hoor dat jullie in dit simpel schuimpje al lood nodig zijn! en je hoort mij niet zeggen dat jullie achterlijk zijn we hebben er een heel nest vliegen en niet eentje met lood
 
dat is wel de bedoeling Renerc ga morgenavond naar de Veendammer magnum piloten om ook hier eens over te brainstormen we hebben een mooi veld met een mooie brede sloot ernaast waar je prima op drijvers kunt vliegen dus alles is mogelijk
gr.Pieter
 
dat is wel de bedoeling Renerc ga morgenavond naar de Veendammer magnum piloten om ook hier eens over te brainstormen we hebben een mooi veld met een mooie brede sloot ernaast waar je prima op drijvers kunt vliegen dus alles is mogelijk
gr.Pieter

hou je me op de hoogte aub, mocht ik dan tijd hebben kom ik met plezier vliegen, bedankt alvast
 
de mijne vliegt perfect al heb ik wat weinig vermogen. misschien een iets grotere motor in de toekomst.
cg ligt op 80mm, vlieggewicht met een 1000mAh 2 cel lipo is 240 gram.

bild2300.jpg
 
Back
Top