Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Zo te zien werken die zoals het hoort,dan mag ik hopen degene die ik nu heb ook goed hun werk zullen doen dan :)

Het zijn er van traxxas geworden big bore shocks,nr 5862
De achterste zijn op een mm na,exact even groot. Die staan er al op en passen goed.
De voorste schelen een 6mm,dat ze langer zijn. Ik ga ze er eerst zo op zetten en kijken wat dat al zegt. En anders heeft de winkelier me de tip gegeven... van binnen in de shockbody een stukje darm,of iets dergelijk van een 5 a 6mm rond de shockpin te doen.
En ze hebben wel dezelfde dikte als de originele,dus je kan veren enz...gewoon omwisselen,maar dat lijkt me op het eerste zicht niet nodig.

Reden waarom de voorste er ook nog niet opstonden...is dat men hond een vaas heeft omgelopen die in de garage stond(terwijl we aan de buggy bezig waren) ,en overal bloed...dierenarts...en 6 nietjes in zijn poot rijker nu:(
Was een lelijke snee.
 

Bijlagen

  • IMG_1428.JPG
    IMG_1428.JPG
    117,6 KB · Weergaven: 211
  • IMG_1427.JPG
    IMG_1427.JPG
    86,8 KB · Weergaven: 177
  • IMG_1426.JPG
    IMG_1426.JPG
    135 KB · Weergaven: 189
Laatst bewerkt:
Je kunt shock limiters toevoegen in de cilinders, onder de zuigers.

Wel een heel mooi setje!
Dus als ik het goed begrijp:

Voor steek 84mm
Achter 99mm

En wat is de buiten diameter inclusief veer?

Big bore is altijd mooier, en deze shocks zijn van goede kwaliteit.

Edit: net deze set proberen te googlen op het artikelnummer, en ik kan ze niet vinden. Klopt het wel?
 
Laatst bewerkt:
Je kunt shock limiters toevoegen in de cilinders, onder de zuigers.

Wel een heel mooi setje!
Dus als ik het goed begrijp:

Voor steek 84mm
Achter 99mm

En wat is de buiten diameter inclusief veer?

Big bore is altijd mooier, en deze shocks zijn van goede kwaliteit.

Edit: net deze set proberen te googlen op het artikelnummer, en ik kan ze niet vinden. Klopt het wel?

En dat ga ik doen ook,5mm is blijkbaar toch veel,en de neus staat een beetje omhoog,niet storend maar toch.
De buitendiameter is 17mm hetzelfde als de originele,je kan ook de originele veren van arrma erop zetten,maar niet nodig,want de witte zijn even straf.
@Unusual RC , sorry stond nummer verkeerd heb het aangepast.

Gisteren wezen rijden,en ze werken zoals het moet,en eens kunnen rijden zonder zorgen,bijna toch!

Het volgende probleem en hopelijk het laatste nu dat ik zou moeten aanpassen,zijn de dogbones,die zijn veels te kort zijn.
Gisteren,ontelbare keren dat ze eruit schoten.
Omdat ze zo kort zijn,zitten ze altijd net aan het uiteinde van de axle te draaien,waardoor dat dat nu helemaal verbogen is aan de axle zelf.
De link dat ik heb geplaatst heeft iemand universial joints gebruikt,kan iemand me zeggen dat er nog issues aan verbonden zijn,of past het gewoon,begrijp zelf niet alles 100% in het engels?

Zou ik dit eigenlijk aan Arrma kunnen aankaarten,aangezien de axles niet meer bruikbaar zijn door te korte dogbones?

Zal men best eens doen om dit op het Armma forum te plaatsen,of iemand mag het ook altijd wel voor mij doen :D
 
sorry stond nummer verkeerd heb het aangepast.
dogbones?

Geen probleem, we zijn hier om elkaar te helpen! ;)
Ik zal deze shocks ook toevoegen op het betreffende topic op het arrmaforum.com!
Hiermee hebben we in Europa eindelijk weer een bruikbare optie erbij.

Overigens heeft Arrma wat verandert aan de aandrijving achter vanaf het zog. 2015 model. Zover ik weet (check de handleiding om zeker te zijn van de correcte artikelnummers) heeft jou wagen de nieuwe 83mm lange dogbones. Voorheen waren ze 80mm.

Er zijn topics op het arrmaforum over los schietende dogbones van het laatste model, waaronder de Raider: https://arrmaforum.com/threads/longer-dogbone-options.3030/

Echter te grote uitslagen van de wielophanging (vanwege de nieuwe te lange shocks) achter kunnen hier ook debet aan zijn.

Stukje siliconen brandstofslang om de glijstang IN de cilinder onder de zuiger van de juiste lengte kan dit probleem oplossen.


Zal men best eens doen om dit op het Armma forum te plaatsen,of iemand mag het ook altijd wel voor mij doen :D

Ik wil het wel doen, maar ik zie geen link?
 
Laatst bewerkt:
Geen probleem, we zijn hier om elkaar te helpen! ;)
Ik zal deze shocks ook toevoegen op het betreffende topic op het arrmaforum.com!
Hiermee hebben we in Europa eindelijk weer een bruikbare optie erbij.

Bedankt en graag gedaan.

Overigens heeft Arrma wat verandert aan de aandrijving achter vanaf het zog. 2015 model. Zover ik weet (check de handleiding om zeker te zijn van de correcte artikelnummers) heeft jou wagen de nieuwe 83mm lange dogbones. Voorheen waren ze 80mm.
Degene die erop zitten zijn nog altijd die van 80mm.

En zoals ik kan zien op de site van Arrma zelf,zijn ze origineel nog altijd onveranderd 80mm. Maar anderzijds als je bij de optielijst ga kijken staan die van 83mm! Waarom doen ze dit? Dit wil toch zeggen dat ze het probleem kennen,anders maken ze er geen die wat langer zijn,maar waarom voorzien ze dit als optie en zetten ze die er niet standaard op zoals het zou moeten?

Er zijn topics op het arrmaforum over los schietende dogbones van het laatste model, waaronder de Raider: https://arrmaforum.com/threads/longer-dogbone-options.3030/

Wat zou ik doen?
Ofwel gewoon de langere bestellen,die je nog altijd kan kwijtspelen als je suspension arm loskomt.
Ofwel die universial joint van team durango,die tenminste blijven zitten.


Echter te grote uitslagen van de wielophanging (vanwege de nieuwe te lange shocks) achter kunnen hier ook debet aan zijn.
Het was daarvoor ook wel,maar niet zo erg als nu,dus de iets langere shoks zullen de reden wel zijn.

Stukje siliconen brandstofslang om de glijstang IN de cilinder onder de zuiger van de juiste lengte kan dit probleem oplossen.

Dat we inderdaad zo gaan oplossen:thumbsup:




Ik wil het wel doen, maar ik zie geen link?
Dit wad de link een paar posts terug.
Zou graag willen weten of er nog issues zijn die moeten aangepast worden na het plaatsen van die universial joints van team durango.
Dat ze gewoon passen of niet.
Omdat ik ook iets las over een donor wagen de Granite.


http://www.rctech.net/forum/electric-off-road/885284-build-complete-arrma-raider.html

je moet de Quote openen om alles te lezen,precies iets verkeerd gedaan.
 
Hier een nieuwkomer met een Arrma Typhon BXL 6S. Vandaag aangeschaft. Nu accu's laden en hopen dat het snel beter weer wordt.
Meteen even een vraag. Met hoeveel Lipo rijden jullie?
 
Ligt aan gearing maar met mijn vergelijkbare mugen rij ik vaak 4 cell. Gewoon omdat 6 cell te hard kan gaan. 6 cell doe ik trouwens wel met mijn losi lst omdat die extreem lage gearing heeft.

Laag gearing is trouwens minder vragen van je motorset. Standaard komt je auto met normale gearing waarmee je overal mee kan rijden: straat enoffroad

Trouwens je hebt nu een wagen gekocht als ik het goed begrijp?
 
Hier een nieuwkomer met een Arrma Typhon BXL 6S. Vandaag aangeschaft. Nu accu's laden en hopen dat het snel beter weer wordt.
Meteen even een vraag. Met hoeveel Lipo rijden jullie?
Hoi Ries

Leuk om te horen dat je een arrma hebt gekocht. Wij hebben elkaar denk ik gesproken over de Losi van mp.
Maar super dat je typhon hebt.

Wat ik wel zou doen is even de diffs checken of er voldoende olie in zit. Vanaf fabriek zit er soms te weinig in. Tip is ook om er een paar goede sleutels bij te kopen.
De koppen vd schroeven zitten namelijk behoorlijk vast, en eenmaal doorschieten is vaak het leed niet te overzien.
 
Bedankt voor de tips denbosch. Vandaag voor het eerst gereden op een afgelegen weg met wat zand en modder erop. Wat gaat dat ding als de brandweer zeg! Al veel plezier mee gehad, hopelijk houd ik hem lang heel. Nu even schoonmaken.

vbRhuEsfAZudtCCpz3KqWuFdAIESsd-SO7vz5OC1TZk%2CCliw0AgpE5vxVSEiKhrCTr0vdu9xtY4_5Lv8On7Ksdc%2CUwESPzjStA8M2nzwcYhTqdEN-KjRuMhJRJlWGxpOACE
 
Bedankt voor de tips denbosch. Vandaag voor het eerst gereden op een afgelegen weg met wat zand en modder erop. Wat gaat dat ding als de brandweer zeg! Al veel plezier mee gehad, hopelijk houd ik hem lang heel. Nu even schoonmaken.

vbRhuEsfAZudtCCpz3KqWuFdAIESsd-SO7vz5OC1TZk%2CCliw0AgpE5vxVSEiKhrCTr0vdu9xtY4_5Lv8On7Ksdc%2CUwESPzjStA8M2nzwcYhTqdEN-KjRuMhJRJlWGxpOACE
Hoi Ries,

Wat voor accu's gebruik je als ik vragen mag.
op 6s gaat hij erg snel in ieder geval.
 
Dat is inderdaad snel genoeg.
Bevalt de auto verder wel goed?
Of loop je tegen kleine dingen aan.

Heb er nog niet veel mee gereden, maar de auto bevalt me heel goed. De bestuurbaarheid is heel goed en als hij over de kop gaat valt het me op dat hij vaak op 4 pootjes weer terecht komt. Het ziet en voelt allemaal degelijk aan. Alleen denk ik 1 Lipo stuk is (kan niet meer opladen). Ben meteen gestopt toen de auto langzamer ging rijden en ik heb een goede lader bijgekocht en weet hoe ik met de Lipo's om moet gaan. Dus daar kan het niet aan liggen. Deze week mee terug naar de winkel, hopelijk krijg ik zo een nieuwe ervoor. Op termijn wil ik wel op een circuit eens gaan rijden. Momenteel ben ik nog op zoek naar een geschikte plek omgeving Eindhoven om lekker in het zand te spelen met de Typhon. Iemand nog tips voor omgeving Eindhoven/Veldhoven/Best?
 
Heb er nog niet veel mee gereden, maar de auto bevalt me heel goed. De bestuurbaarheid is heel goed en als hij over de kop gaat valt het me op dat hij vaak op 4 pootjes weer terecht komt. Het ziet en voelt allemaal degelijk aan. Alleen denk ik 1 Lipo stuk is (kan niet meer opladen). Ben meteen gestopt toen de auto langzamer ging rijden en ik heb een goede lader bijgekocht en weet hoe ik met de Lipo's om moet gaan. Dus daar kan het niet aan liggen. Deze week mee terug naar de winkel, hopelijk krijg ik zo een nieuwe ervoor. Op termijn wil ik wel op een circuit eens gaan rijden. Momenteel ben ik nog op zoek naar een geschikte plek omgeving Eindhoven om lekker in het zand te spelen met de Typhon. Iemand nog tips voor omgeving Eindhoven/Veldhoven/Best?

Hoi Ries,

Het kan inderdaad zo zijn dat je accu niet goed is. maar kijk voor alle zekerheid even je esc na of je lipo cut off goed ingesteld staat.
Standaard vanuit de fabriek staat deze op 3,2v wat prima is.
 
Probleem met accu is opgelost door de winkel. Was toch onderspanning ondanks lipo cut off. Hopelijk komt het nu niet meer voor.
 
Hallo, ben nieuw met RC's. Deze week een Arrma Vorteks BLX aangeschaft. Zat standaard een 8,4v Nimh accu bij. Ik wilde eerst eigenlijk gelijk een 3S Lipo, maar met deze std accu gaat ie ook al lekker van z'n plek! Eerst daar maar eens mee rijden. Noppenbanden slijten wel als een gek onroad overigens. Heb al geprobeerd deze hele thread door te spitten. Leuk dat er best wat mensen met veel kennis over RC zitten. Ik heb er weinig verstand van, maar vind het wel leuk om allemaal te leren. Mocht er iemand weten welke wielsetjes passen op de Vorteks (oftewel welke offset ik nodig heb) houd ik mij aanbevolen. Het instructieboekje is zeer karig met het delen van deze info.

Vandaag even op de Teteringse Heide (Teteringen, Breda) wezen scheuren, supertof! Mooi duingebiedje om ook te springen. Ik kreeg het bij het lezen van dit draadje al wel benauwd, lees een hoop kapot spul, maar tot nu toe alles heel gebleven, afkloppen :-)
 
Welkom om het forum!
Zo te zien gaat het om een stadium truck?
Zitten er 6 kant meenemers op?
Dus waar de wielen door aangedreven worden?
Als dat zo is kunt u gewoon kijken naar 2.2 banden voor Stadium trucks.
Volgens mij is de offset daar vrij standaard, dus de bekende merken als Proline, Jconcepts, AKA, Medial pro etc zouden gewoon moeten passen.
Nou zijn AKA en Jconcepts wat meer gericht op racen, maar Proline heeft een aantal goede all terain en onroad banden.
2.8 banden zouden ook kunnen, maar dan moet u wel iets anders gaan vertanden.
 
Back
Top