Hij rijd erg goed door de bocht zeg! Ziet dr goed uit
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Je kunt shock limiters toevoegen in de cilinders, onder de zuigers.
Wel een heel mooi setje!
Dus als ik het goed begrijp:
Voor steek 84mm
Achter 99mm
En wat is de buiten diameter inclusief veer?
Big bore is altijd mooier, en deze shocks zijn van goede kwaliteit.
Edit: net deze set proberen te googlen op het artikelnummer, en ik kan ze niet vinden. Klopt het wel?
sorry stond nummer verkeerd heb het aangepast.
dogbones?
Zal men best eens doen om dit op het Armma forum te plaatsen,of iemand mag het ook altijd wel voor mij doen![]()
Dit wad de link een paar posts terug.Geen probleem, we zijn hier om elkaar te helpen!
Ik zal deze shocks ook toevoegen op het betreffende topic op het arrmaforum.com!
Hiermee hebben we in Europa eindelijk weer een bruikbare optie erbij.
Bedankt en graag gedaan.
Overigens heeft Arrma wat verandert aan de aandrijving achter vanaf het zog. 2015 model. Zover ik weet (check de handleiding om zeker te zijn van de correcte artikelnummers) heeft jou wagen de nieuwe 83mm lange dogbones. Voorheen waren ze 80mm.
Degene die erop zitten zijn nog altijd die van 80mm.
En zoals ik kan zien op de site van Arrma zelf,zijn ze origineel nog altijd onveranderd 80mm. Maar anderzijds als je bij de optielijst ga kijken staan die van 83mm! Waarom doen ze dit? Dit wil toch zeggen dat ze het probleem kennen,anders maken ze er geen die wat langer zijn,maar waarom voorzien ze dit als optie en zetten ze die er niet standaard op zoals het zou moeten?
Er zijn topics op het arrmaforum over los schietende dogbones van het laatste model, waaronder de Raider: https://arrmaforum.com/threads/longer-dogbone-options.3030/
Wat zou ik doen?
Ofwel gewoon de langere bestellen,die je nog altijd kan kwijtspelen als je suspension arm loskomt.
Ofwel die universial joint van team durango,die tenminste blijven zitten.
Echter te grote uitslagen van de wielophanging (vanwege de nieuwe te lange shocks) achter kunnen hier ook debet aan zijn.
Het was daarvoor ook wel,maar niet zo erg als nu,dus de iets langere shoks zullen de reden wel zijn.
Stukje siliconen brandstofslang om de glijstang IN de cilinder onder de zuiger van de juiste lengte kan dit probleem oplossen.
Dat we inderdaad zo gaan oplossen
Ik wil het wel doen, maar ik zie geen link?
Hoi RiesHier een nieuwkomer met een Arrma Typhon BXL 6S. Vandaag aangeschaft. Nu accu's laden en hopen dat het snel beter weer wordt.
Meteen even een vraag. Met hoeveel Lipo rijden jullie?
Hoi Ries,Bedankt voor de tips denbosch. Vandaag voor het eerst gereden op een afgelegen weg met wat zand en modder erop. Wat gaat dat ding als de brandweer zeg! Al veel plezier mee gehad, hopelijk houd ik hem lang heel. Nu even schoonmaken.
![]()
Dat is inderdaad snel genoeg.Ik rijd op 4s 6A en dat vind ik snel zat! En dan blijft de aandrijflijn ook langer heel. Nu totaal 2x mee gereden.
Dat is inderdaad snel genoeg.
Bevalt de auto verder wel goed?
Of loop je tegen kleine dingen aan.
Heb er nog niet veel mee gereden, maar de auto bevalt me heel goed. De bestuurbaarheid is heel goed en als hij over de kop gaat valt het me op dat hij vaak op 4 pootjes weer terecht komt. Het ziet en voelt allemaal degelijk aan. Alleen denk ik 1 Lipo stuk is (kan niet meer opladen). Ben meteen gestopt toen de auto langzamer ging rijden en ik heb een goede lader bijgekocht en weet hoe ik met de Lipo's om moet gaan. Dus daar kan het niet aan liggen. Deze week mee terug naar de winkel, hopelijk krijg ik zo een nieuwe ervoor. Op termijn wil ik wel op een circuit eens gaan rijden. Momenteel ben ik nog op zoek naar een geschikte plek omgeving Eindhoven om lekker in het zand te spelen met de Typhon. Iemand nog tips voor omgeving Eindhoven/Veldhoven/Best?