Republic F84F Thunderstreak 1/6

Mooi om te volgen en te zien hoe je bouwd. Ik zie je hebt wel de nodige gereedschappen bij de hand. Schitterend werk.
 
Laatst bewerkt:
Yesss, ze zijn goed losgekomen! Gelijk eerste testje met de servo drive gedaan en ben 100% blij! Het loopt soepel en spel vrij hoewel de messing lager busjes er nog ingelijmd moeten worden. Soepel naar 25 graden beide kanten op wat méér dan genoeg is voor maximale uitslag. Ik ben verkocht aan dit systeem, zo kun je prachtig sterke aansturingen maken in een relatief dunne vleugel zonder enige niet-schaal horntjes of stangen.

Hier geïnstalleerd zonder tape, over de balsa moet nog een laagje 25gram glasdoek met G4.
540.jpg


Servo installatie met torq aansluiting. Deze heb ik zelf gemaakt met een normale servo horn en een aluminium bus er tegen met 2 M2 stalen boutjes. Er zijn koppel bussen verkrijgbaar en heb er ook een paar in huis maar was niet tevreden met de passing van deze dingen.
540.jpg


540.jpg


En hier een filmpje;

Hoi Gerald wat een MOOI system is dat. Heb je daar juist sterkere of juist minder sterkere servo,s voor nodig? Juist in dunnere vleugeltips liever platter en Dan warschijnlijk iets minder sterk.
Voor bij een gewone aileron toch wel erg gaaf!!!
Gr Hans
 
Gerald, het is gewoon weer veel genieten en (bij) leren hier. Het wordt wederom prachtig ! :worship:.
Ik hoop eind van het jaar aan een Hawker Hunter, Mick Reeves kit te beginnen, heb al weer aardig wat ideetjes hier opgedaan. :rolleyes:;)
Vooral dat malletje vooraf maken t.b.v. deuren e.d. top idee !:goal
 
Hoi Gerald wat een MOOI system is dat. Heb je daar juist sterkere of juist minder sterkere servo,s voor nodig? Juist in dunnere vleugeltips liever platter en Dan warschijnlijk iets minder sterk.
Voor bij een gewone aileron toch wel erg gaaf!!!
Gr Hans

Volgens mij heb je dezelfde sterkte nodig, je kan de hoek van de stalen pen anders buigen zodat je bij maximale servo uitslag ook de maximale aileron uitslag hebt. In dat geval heb je maximaal gebruik gemaakt van de servo kracht. Je weet het al denk ik maar als je een normale horn op het roer erg kort houd moet je zender travel naar beneden bijstellen, dan ben je altijd servo kracht aan het inleveren dan wanneer een een lange arm hebt. Zo telt dat ook een beetje voor de stuurpen hoek. Ik heb de hoek bepaald door eerst vast te stellen hoe groot de aileron uistlag hoek mag zijn, maximaal 20 graden want groter dan dat verliest het effect en vergroot de weerstand. (Wel handig voor differentieel ailerons wat ik ook ga toepassen maar dat is een andere discussie :)) Dan kijk ik hoe groot de servo draaihoek is en dan kom ik uit op een buighoek. Voor de meeste toepassingen zal dat ergens tussen 30 en 45 graden zijn. Beetje experimenteren....
 
Gerald, het is gewoon weer veel genieten en (bij) leren hier. Het wordt wederom prachtig ! :worship:.
Ik hoop eind van het jaar aan een Hawker Hunter, Mick Reeves kit te beginnen, heb al weer aardig wat ideetjes hier opgedaan. :rolleyes:;)
Vooral dat malletje vooraf maken t.b.v. deuren e.d. top idee !:goal

Dank je, ik heb ook op het punt gestaan om die mr Hunter te bouwen, leuke kit hoor!
 
Laatste stukje van flap naar romp fairing afgemaakt, lastig stukje maar nu zit het precies goed;
540.jpg


Bovenkant;
540.jpg


Onderkant;
540.jpg


Vleugels voorlopig effe klaar mee, door met de neuspoot.
540.jpg


Nu ik de deuren heb afgemald kan het gat er uit;
540.jpg


Nu bedenken hoe en waar de spanten er in moeten. Heb al een idee in Autocad uitgewerkt, morgen wat triplex zagen en kijken hoe ik het er in krijg. De schaal montage bied weinig ruimte om en rond de lucht inlaten en het moet ook nog eens sterk én licht zijn. Ik wil het hele spant werk uitgedacht en gepast hebben alvorens de inlaat ducts er permanent ingelijmd gaan worden, anders kunnen we er niet meer bij.

540.jpg
 
Zo was even van de radar af maar nu er weer gewerkt moet worden kan ik ook hier weer eens kijken.

Schitterend stukje werk weer Gerald :worship:
 
Wow, da`s wel heel warm.

Bij ons op zolder zal het nu ook wel zoiets zijn, dat was het in het oude huis ook, nu in de garage is het stuk koeler, koeler zelfs dan in huis waar het 27 graden is.
Ik hoop dan snel ook weer wat te kunnen bouwen, als eerste een bouwtafel en dan weer aan de modellen ;-)
 
Net boven gekeken, ik denk dat het wel meevalt. Het water niveau was een stuk hoger gekomen dan het normaal tijdens een bui zo komen. Water van boven is anders dan water van onderen. Water is weg dus gestopt. Ik ga wel weer eens kijken als het minder warm is! ;)

De kelder minder heet dus ik laat de romp bouw in de garage effe voor wat het is en ga verder met metaalbewerking, het onderste gedeelte van de neuspoot, de vork voor het wiel;

540.jpg
 
Back
Top