Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Pakketje is binnen

douanewaarde $100,-
BTW 19 euro
inklaring 16.75 euro

dan scheelt jet niet veel meer met Nederland ;);)
 
Mensen met een HPI tuned pipe. Hebben jullie ook last van met een koprol/crash dat de rolkooi een deuk in de uitlaatbocht drukt??
 
Wie heeft ervaring met het monteren van de Elcon koppeling

Welke soort veren moet ik gebruiken de glanzende of de zwarte :confused:

en de afstelling van de inbusjes , hoeveel slagen aandraaien de eerste keer :confused:
 
Dus inklarings kosten zijn verdubbeld :confused:
Nee hoor, de laatste twee jaar heb ik altijd al € 16,75 moeten betalen aan inklaringskosten. Dus daarin is niets gewijzigd. ;)


Wie heeft ervaring met het monteren van de Elcon koppeling

Welke soort veren moet ik gebruiken de glanzende of de zwarte :confused:

en de afstelling van de inbusjes , hoeveel slagen aandraaien de eerste keer :confused:
De zwarte veertjes gebruiken, de zilveren zijn veel stugger en zorgen voor meer slip. Bij offroad heb je grote snelheidsvariaties waardoor de koppeling dan telkens af valt en opnieuw moet aangrijpen. Voor wat betreft het afstellen zo'n 50 pagina's terug. ;)

Indraaien tot de buitenkant van de schoteltjes net zichtbaar is.
 
De zwarte veertjes gebruiken, de zilveren zijn veel stugger en zorgen voor meer slip. Bij offroad heb je grote snelheidsvariaties waardoor de koppeling dan telkens af valt en opnieuw moet aangrijpen. Voor wat betreft het afstellen zo'n 50 pagina's terug. ;)

Indraaien tot de buitenkant van de schoteltjes net zichtbaar is.

je bedoelt dat je net tussen het schoteltje en busje kan kijken ?

is het verstandig om ook de koppelingsklok te vervangen ?
De oude heeft wel wat slijtsporen , maar niet erg veel.
 
je bedoelt dat je net tussen het schoteltje en busje kan kijken ?

is het verstandig om ook de koppelingsklok te vervangen ?
De oude heeft wel wat slijtsporen , maar niet erg veel.


Inbusjes helemaal indraaien en dan ongeveer 2 1/4 slagen terug. Dan heb je ongeveer de standaard ss koppeling qau toeren.
 
Wie heeft ervaring met het monteren van de Elcon koppeling

Welke soort veren moet ik gebruiken de glanzende of de zwarte :confused:

en de afstelling van de inbusjes , hoeveel slagen aandraaien de eerste keer :confused:

Zie pagina 44 van dit draadje, daar heb ik wat moie foto's geplaatst. Hou er rekening mee dat als de bronzen busje zichtbaar zijn zoals op de foto, de koppeling laat ingrijpt. Dit geef niet, alleen zal de motor het eerste tankje nóg later ingrijpen omdat de koppeling nog moet inslijten om meer grip te krijgen.
Helemaal indraaien en dan 2,5 slag terug is een subjectief begrip want wanneer is deze helemaal ingedraaid? dit is per persoon verschillend..

Je moet gewoon zorgen dat de busjes als afgebeeld zichtbaar zijn en door aan de trekstarter te trekken kun je goed beoordelen of ze ale 4 goed staan als je steeds op één punt focust.

Ik heb achteraf de schroeven 90 graden losser gezet omdat ik het prettig vind om ook af en toe iets minder agressief weg te rijden.

Succes!
 
je bedoelt dat je net tussen het schoteltje en busje kan kijken ?

is het verstandig om ook de koppelingsklok te vervangen ?
De oude heeft wel wat slijtsporen , maar niet erg veel.

Het meest belangrijk is dat de speing tussen as en lagers niet teveel is. HPI heeft daar wat moeite mee. Ik heb hiervoor wat lock tide gebruikt, maar super is het niet. Dat is de reden dat ik nu een nieuwe van Turtle Racing heb gekocht. Hier zit een stuk minder speling op maar perfect vind ik het nogsteeds niet. Wel is het zo dat door de warmte ontwikkeling de as ietsje zal uitzetten en de speling wat minder wordt.

Van een beetje slijtage in de clutchbell hoef je niet wakker te liggen want dit komt vanzelf door het zand. Mer kwalijk is het als de clutchbell niet goed rond is maar ik neem aan dat je hier geen last van hebt.
 
De speling valt best mee.
Ik had ook een alu houder besteld , maar die moet ik op het werk morgen ff aanpassen, de sukkels hebben er 2 verzonken gaten ingemaakt in plaats van
potgaten....:twisted:

Mij koppelingsklok is nog mooi rond , maar ik zal voor de zekerheid een nieuwe bestellen , je kan het maar op voorraad hebben :D:D:D

Bedankt voor de tip tot nu toe ;)
 
De speling valt best mee.
Ik had ook een alu houder besteld , maar die moet ik op het werk morgen ff aanpassen, de sukkels hebben er 2 verzonken gaten ingemaakt in plaats van potgaten....:twisted:
Dan heb je die alu busjes niet meer nodig... :? Daarom misschien. ;)
 
De speling valt best mee.
Ik had ook een alu houder besteld , maar die moet ik op het werk morgen ff aanpassen, de sukkels hebben er 2 verzonken gaten ingemaakt in plaats van
potgaten....:twisted:

Mij koppelingsklok is nog mooi rond , maar ik zal voor de zekerheid een nieuwe bestellen , je kan het maar op voorraad hebben :D:D:D

Bedankt voor de tip tot nu toe ;)

Hmmm ik hoop niet dat het een houder is van RDLogics want die heb ik een halfuur geleden besteld?!

Verder zou je ook de spur opganging van ula kunnen maken maar waar houdt het op; een alu gearbox?
 
Laatst bewerkt:
@sleurhutje,

daar heb je gelijk in , maar een verzonken gat zit op de plaats van het opvulbusje rechts bovenaan.....dus dat klopt niet.

de houder is van GH komt van DDM af.....
 
Killswitch, hoe dik moet de draad tussen motor en killswitch zijn

Ik ben bezig mijn killswitch te monteren en laat een draad lopen vanaf de motor naar de RC-box. Ik heb nog goede siliconendraad 0,5mm liggen. Is dat in orde? Hoeveel volt en ampere loopt door de draad (dus van on/of schakelaar naar RC-box)?
 
@sleurhutje,

Jij heb het in het gedelete Baja topic eens gehad over de kleine dunne ringetjes die je moest gebruiken bij een Elcon koppeling...

Waar diende die voor ?
 
Back
Top