Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Kunnen jullie mij vertellen of de pph 29cc van pitstop een goede cilinderset is. Ik wil betrouwbaarheid maar iig wel sneller en meer trekkracht dan mn 26cc standaard ss motor. Ik rij op grote open vlaktes dus wil zeker meer top gaan halen.

goeie link Egbert!!!,maar als je meer wilt bestellen,hoe geef je dat aan dan,ivm verzendkosten..

Mike, bij RC NITRO HOBBIES krijg je korting bij een gecombineerde verzending. Je kunt gewoon een item bestellen en dan 'continue shopping' of iets dergelijks aanklikken en dan kun je steeds nieuwe items toevoegen op die manier. Hij verkoopt gewoon de items uit een Baja SS kit dus je krijgt alles netjes in de originele zakjes. Je kunt hem ook vragen om de waarde op de verzendbon op $ 29,00 te zetten, dan vertraagt de zending niet zo in Nederland ;-)

Hoe kan je een vertraagde zending bij de douane traceren ?
Ik wacht al 3 weken op een pakket uit Amerika van DDM :(:(

Duurt dat altijd zo lang ?
Heeft iemand een goede tip hoe ik er achter kan komen waar mijn pakket is ?

Hoe kan je een vertraagde zending bij de douane traceren ?
Ik wacht al 3 weken op een pakket uit Amerika van DDM :(:(

Duurt dat altijd zo lang ?
Heeft iemand een goede tip hoe ik er achter kan komen waar mijn pakket is ?
Als je via DHL had gedaan, heb je het met 5 werkdagen in huis. DHL zorgt dan voor de inklaring omdat ze een leveringsverplichting hebben. Dit is wel de duurste methode. Andere keuze is via USPS met tracking, je krijgt dan een USPS nummer (meestal begint dat met EV9...). Je kunt dan nadat je pakket tenminste twee dagen bij de douane is (kun je zien via de tracking site van USPS) bij TNT Post het nederlandse Track & Trace nummer opvragen. Na 5 werkdagen kun je gaan klagen bij TNT en dat helpt meestal wel. Als je helemaal geen tracking hebt ben je aan de goden overgeleverd en dan kan het wel zo'n 40 tot 60 dagen duren. :evil:

Drie weken? Ik wacht nog op een zending van DDM van 2 februari. Met USPS maar volgens DDM geen tracking. Ik heb nog even geduld.... :(

ik heb een EV9 nummer dus het is met tracking verstuurd
hoe kan ik dit nummer opvragen bij TNT ?

dit staat bij het trackignummer :

Package Status OUT OF FOREIGN CUSTOMS (F0) at 5:31 PM on 03/07/2008 in .

Laatst bewerkt:
Dat zou wel gaaf zijn , ik was al bang dat tegen de tijd als het pakje binnen is
de kerstman alweer in het land zou zijn .
Maar ik hoop dat het goed komt.

ik heb een EV9 nummer dus het is met tracking verstuurd
hoe kan ik dit nummer opvragen bij TNT ?

dit staat bij het trackignummer :

Package Status OUT OF FOREIGN CUSTOMS (F0) at 5:31 PM on 03/07/2008 in .
Op de website van TNT Post (PostPlaza Track & Trace) kun je ook vragen stellen. Even vriendelijk vragen dat je wel een USPS-nummer (EV9...) hebt maar niet weet hoe je dat via Track & Trace kunt opzoeken. Een dag later krijg je per email antwoord met daarin het nederlandse 3S... nummer.

Ik heb nog de ''Oude'' versie van de CBE kill-switch maar die reageerd niet als de spanning te laag komt of als de spanning wegvalt!
Dus als ik de motor start en ik zet dan me ontvanger uit dan zou me motor ook uit moeten gaan, maar hij blijft gewoon draaien!
Hoe kan dit,want dezeggen wel dat hij dat moet doen!

@Egbert,
Is dat bij de ''Nieuwe'' versie die jij hebt van TGN wel het geval dat de motor gewoon uit gaat als de spanning wegvalt??

Dat zou wel gaaf zijn , ik was al bang dat tegen de tijd als het pakje binnen is
de kerstman alweer in het land zou zijn .
Maar ik hoop dat het goed komt.

Zorg maar dat je geld in huis hebt, je moet nl. gelijk afrekenen bij TNT,
19% + inklaring (iets € 10,-), anders nemen ze het pakje weer mee.
3 weken is nog snel, moest eind vorig jaar 6 weken wachten.
Als ie echt kwijt is, doet DDM trouwens niet moeilijk, ik had hun gemaild na 5 weken, nog een week aankijken en anders zouden ze het opnieuw verzenden.

Ik heb nog de ''Oude'' versie van de CBE kill-switch maar die reageerd niet als de spanning te laag komt of als de spanning wegvalt!
Dus als ik de motor start en ik zet dan me ontvanger uit dan zou me motor ook uit moeten gaan, maar hij blijft gewoon draaien!
Hoe kan dit,want dezeggen wel dat hij dat moet doen!

@Egbert,
Is dat bij de ''Nieuwe'' versie die jij hebt van TGN wel het geval dat de motor gewoon uit gaat als de spanning wegvalt??

Ian, de kill switch is een maak / verbreek contact. Standaard staat deze aan, hij heeft dus spanning nodig om de motor uit te kunnen schakelen. Als jouw accu tijdens het rijden volledig wegvalt heb je dus een probleem, gaan we maar even niet vanuit dat dat gebeurt.

Als je een fail safe functie wilt, moet je dit via de ontvanger instellen. Nu is het zo dat standaard de servo's naar neutrale waarde gaan als de zender wegvalt of het voltage te laag wordt van de accu.

De motor blijft dan dus stationair draaien. Ik vind dat geen probleem.

Ian, de kill switch is een maak / verbreek contact. Standaard staat deze aan, hij heeft dus spanning nodig om de motor uit te kunnen schakelen. Als jouw accu tijdens het rijden volledig wegvalt heb je dus een probleem, gaan we maar even niet vanuit dat dat gebeurt.

Als je een fail safe functie wilt, moet je dit via de ontvanger instellen. Nu is het zo dat standaard de servo's naar neutrale waarde gaan als de zender wegvalt of het voltage te laag wordt van de accu.

De motor blijft dan dus stationair draaien. Ik vind dat geen probleem.

Nee, de kill-switch hoort de motor uit te zetten als de accuspanning wegvalt!
Dus dan hoort de kill-switch stroom te hebben om de motor juist NIET uit te schakelen!
Dus als dan je accuspanning wegvalt dan zorgt je reales dat je je ontsteking kortsluit!

Op de website van TNT Post (PostPlaza Track & Trace) kun je ook vragen stellen. Even vriendelijk vragen dat je wel een USPS-nummer (EV9...) hebt maar niet weet hoe je dat via Track & Trace kunt opzoeken. Een dag later krijg je per email antwoord met daarin het nederlandse 3S... nummer.

Gewoon de klantenservice van TNT-post bellen ( 058-2333333 ), na het USPS nummer gegeven te hebben krijg je direct het nieuwe trackingnummer...

Zorg maar dat je geld in huis hebt, je moet nl. gelijk afrekenen bij TNT,
19% + inklaring (iets € 10,-), anders nemen ze het pakje weer mee.
Inklaren via TNT-post kost meer als €10,- zit ergens in de buurt van 16 of 17 euro... Je zal cash moeten betalen want van een pinapparaat hebben ze bij TNT-post nog nooit gehoord...

Laatst bewerkt:
Inklaren via TNT-post kost meer als €10,- zit ergens in de buurt van 16 of 17 euro... Je zal cash moeten betalen want van een pinapparaat hebben ze bij TNT-post nog nooit gehoord...

Ik heb TNT factuur ff opgezocht, was € 8,50 inklarings kosten en 19 % BTW. Bestelling was $ 155,-
Gelijk cash te betalen aan chauffeur en niet pinnen :hammer:

De rekening er ook maar ff bij gepakt... Bestelling: $334,-

Douanewaarde pakket: €230,-
BTW bij invoer: €49,90
Inklaringskosten: €16,75

Ondanks de BTW en extra kosten was het nog steeds de moeite waard...

Back