Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Aspen is duur en boven alles zijn de dampen voor en na verbranding behoorlijk giftig (behoorlijk veel erger dan gewone benzine).

Over die "giftigheid" in vergelijking tot gewone zelf gemixte brandstof,...weet je dat heel zeker?? Het schijnt namelijk precies andersom te zijn....:fadein:

Dus dan wordt het zondag 16 maart?
Koffie wordt dan geregeld ;)

met 6 liter heerlijke "Hoogtij koffie" moeten we toch een heel eind komen in combinatie met de niet te versmaden cake,houdbaar tot 3017 moet het goed komen:cool:
Dat is niet gezegd dat het 16 maart wordt. ;) Dit weekend wordt niets voor een aantal van ons. Het weekend daarop is voor mij in ieder geval nog niet zeker (en de 23e ook nog niet i.v.m. werk/verhuizing netwerk bij klant).

Over die "giftigheid" in vergelijking tot gewone zelf gemixte brandstof,...weet je dat heel zeker?? Het schijnt namelijk precies andersom te zijn....:fadein:
Weet ik niet zeker, pin mij er niet aan op, is van heb-horen-zeggen. :? (Ik weet niet alles hè :p)

Weet ik niet zeker, pin mij er niet aan op, is van heb-horen-zeggen. :? (Ik weet niet alles hè :p)

dat doe ik ook niet ;)

vergelijking_0003.png
=
vergelijking_0004.png

kettingzager.jpg

citaat Aspen site:

"Aspen is een zogenaamde alkylaatbrandstof. Deze brandstoffen worden op een andere manier geproduceerd dan conventionele benzines. Tijdens een geavanceerd productieproces, waarbij gassen als grondstof dienen, wordt de brandstof ontdaan van de meeste schadelijke stoffen. Zo bevat Aspen bijvoorbeeld totaal geen benzeen (één van de meest schadelijke, kankerverwekkende stoffen in conventionele brandstoffen). "

vlammen_0001(1).jpg
vlammen_0002.jpg

links= Aspen rechts= gewone tweetakt

Wat veel mensen weerhoudt is de aanschafprijs....5 liter Aspen kost ± 18 euro.
5 liter Vpower ± € 7,75

Wat ook wel belangrijk is om te weten: gebruik Aspen brandstof het liefst van af het eerste moment dat de motor in gebruik wordt genomen.
Aspen heeft namelijk de eigenschap om bij motoren die eerst met gewone tweetaktbrandstof hebben gedraaid,de inmiddels afgezette roet deeltjes op te lossen.
Dit kan in het ergste geval tot schade aan de zuiger/cylinder leiden = krassen door losgekomen vuilresten.
Vaak is het ook zo dat de carburateur opnieuw afgesteld dient te worden.

Laatst bewerkt:
Kom Sleur, de 16e is een mooie datum, de 23e is het Pasen en de 30e moet ik Mekebike zoekrijden omdat ik dan in Gelderland ben...

Je kunt toch een of meerdere vrijwilligers aanwijzen? 'Management is getting things done' (David Allen) ;-)

Spuiten body Baja SS in "HPI-stijl"

Ik ben bijna klaar met de bouw van mijn SS. Ik wil de body spuiten op dezelfe wijze als HPI op de foto's heeft gedaan, dus met wit/oranje en blauw. Heeft iemand een idee hoe ik dit het best kan aanpakken? Alle tips zijn welkom. Kan ik het best met tape de vormen afplakken of is daar iets voor te koop.

Ik heb de hobby na 18 jaar weer opgepakt, en destijds haalde ik een potje tamiya verf en ging ik de binnenkant schilderen...

Ik ben bijna klaar met de bouw van mijn SS. Ik wil de body spuiten op dezelfe wijze als HPI op de foto's heeft gedaan, dus met wit/oranje en blauw. Heeft iemand een idee hoe ik dit het best kan aanpakken? Alle tips zijn welkom. Kan ik het best met tape de vormen afplakken of is daar iets voor te koop.

Ik heb de hobby na 18 jaar weer opgepakt, en destijds haalde ik een potje tamiya verf en ging ik de binnenkant schilderen...
Welkom terug bij de oude hobby. ;) Als je hier kijkt zie je hoe je het zelf kunt doen. Fasmask (van Faskolor/Parma PSE) is een vloeibaar verfmasker wat je aan de binnenkant van de body opbrengt met kwast of airbrush. Op de beschermlaag aan de buitenkant van de body kun je hulplijntjes zetten en aan de binnenkant met een hobbymesje het masker op de gewenste plekken los snijden en weghalen. Vervolgens spuiten met Tamiya PS spuitbusjes of airbrush (gebruik verf die geschikt is voor lexaan/polycarbonaat). Herhaal dit voor alle kleuren en werk van donker naar licht om kleurverschillen te voorkomen op stukjes die dunner gespoten zijn. Alles een paar dagen goed laten uitharden en klaar. :yes:

2 1/2 liter nitro 25% kost rond de 25 euro.....
Wat is dan duur :hammer:

;)

website%20appels%20en%20perenkopie.jpg

Nitro met benzine vergelijken is ongeveer hetzelfde als appels met peren.

Het enige nadeel van Aspenbenzine is dat het ± 2,5 zo duur is als V powerbenzine...

Ik gebruik dat spul beroepsmatig,maar alleen omdat het door sommige opdrachtgevers verplicht wordt gesteld ivm arbo-& milieu-eisen.

En ik denk dat je de goede eigenschappen van Aspen naar de knoppen helpt omdat je met onze Zenoahs en Chung Yang motortjes 1 :25 gaat mixen...
M.a.w: je gaat weer iets toevoegen van een andere samenstelling dan Aspen...dus V-power met Castrol TTS is een gunstigere oplossing voor de portemonnee.;)

Laatst bewerkt:
Ik heb een dikke 4 week geleden een killswitch beteld bij RCFUN. Na ondertussen een paar keer te hebben gemaild geen reactie terug. Ja 1 keer sorry heb het te druk gehad u bent de laatste die hem krijgt. Gebeld en ja hoor in dat weekend daarop zou ik hem hebben. Je raad het al weer niks. Nu na 2 week weer gemaild en weer geen reactie. Ben wel mooi mn 45 euro kwijt. Wat een kut zaak!!
Ze laten totaal niets van hun horen, beloven dingen die ze niet nakomen en je krijgt het bestelde product niet eens.

Is gewoon uitverkocht.
Op site staat dat ie 9 maart weer voorradig is.

Zelfde met Pitstop gehad, reageren ook bijna niet op mails, gewoon bellen als je iets wil weten. Wil niet gelijk zeggen dat een k#* zaak is.

Die ik besteld had is een andere en die is van hun site af. Ik had ook gevraagd of ik wat anders kon uitzoeken voor dat geld maar weer geen reactie. Ik bestel er nooit weer wat. Pits stop mailt je tenminste als ze iets niet voorradig hebben en eventuele levertijd.

Ik zou toch maar bellen hoor. Ik heb het helaas ook gehad. Na een maand was alles er terwijl het op "vooraad" was. 1 onderdeel niet maar niet melden en de klant maar wachten.

Ik zou toch maar bellen hoor. Ik heb het helaas ook gehad. Na een maand was alles er terwijl het op "vooraad" was. 1 onderdeel niet maar niet melden en de klant maar wachten.
Die gasten hebben het heeel druk,een beetje machtspositie,iedereen wilt tenslotte een HPI Baja 5B :-)..ze maken ook zelf upgrades,en die Ami`s zijn er verzot op,de cnc draaibanken maken overuren daardoor,en daardoor kunnen ze niet alle mail/bestellingen de aandacht geven,wat het verdient..

Op de hele wereld is die kill switch uitverkocht lijkt wel,ik heb deze: DL Engines and Hobby Australia - ZKILL Ignition Kill Switch - Magneto Ignitions (Powered by CubeCart) ,en bevalt uitstekend,snel over uit Australie,geen invoerkosten,Aussiedollar is laag,en een zeer vriendelijke vent uit Australie,die verzot is op Nederland..
Deze schakeld op het derde kanaal,met een solenoid(relais) je ontsteking uit,en bij singaalverlies na een seconde ook..

inmiddels is er weer een leverbaar, dit is volgens mij gewoon dezelfde als voorheen (CBE) alleen nu word ie geleverd/gemaakt door TGN , exact dezelde tekst als voorheen staat erbij ;)

tt497 - TGN 3-Channel Failsafe

Die ik besteld had is een andere en die is van hun site af. Ik had ook gevraagd of ik wat anders kon uitzoeken voor dat geld maar weer geen reactie. Ik bestel er nooit weer wat. Pits stop mailt je tenminste als ze iets niet voorradig hebben en eventuele levertijd.

Probeer van raalte tuning eens ,behandelen je bestelling meteen ,veel mail contact,en sturen parts die ze niet op voorraad hebben later na.
En zijn niet super duur

Ik had ook wat probleempjes met rc fun :-?

Hoi sleurhutje, dank voor je tip, en Suzuki/yoshimura, mooi werk! Welke kleurnummers heb je gebruikt?

Als ik klaar ben zal ik foto's posten

Ik heb deze kleuren van Tamiya gebruikt : ps 1, ps7, ps38, ps41. En fasmask gebruikt dat werkt beter dan afplakken hoor. Gewoon 3 x insmeren en dan wat je op de buitenkant hebt uitgetekend uitsnijden in die fasmask. Ik had een flesje van 250 ml gekocht maart ik kan je vertellen dat je daar wel 30 body's mee kan doen dus een klein potje is voldoende.
Hier besteld neem dus gerust die van 7,75 euro: RC World BV :: Verf, Lijm en meer... :: FasMask en FasGlitter

Rc tuning raalte is idd top met leveren.

Back