Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Dag,dag..ik heb niet aan motorcross gedaan,alleen hobby-enduro..,maar vind je het gek dat er bijna geen crossbanen meer zijn,en dat we niet bij die crossbaan in Eefde rijden mochten,omdat ze de vergunning niet kwijt willen raken,door geluid buiten de afgesproken tijden te maken.....Door die geitenwollensokken mongolen!!
Ik daag het niet uit,en wil iedereen zijn plezier gunnen,vandaar dat ik zo min mogelijk overlast in de omgeving maak,met mijn Quad/Motor, of rc-auto..zouden meer mensen over na moeten denken..(En in een manege,heb ik gehoord,is het geluid ook erg luid,met een expansie zonder demper)

De dominator is een absolute top-uitlaat. Extreem veel vermogen onderin, maar ook extreem veel lawaai. Ik heb vanwege rijden in de manege een JetPro v3 met extra demper. Prestaties zijn merkbaar minder dan de Dominator maar een heel stuk stiller. Zelfs stiller dan de HPI Tuned Pipe en de prestaties zijn gelijkwaardig met de JetPro v3.

Dominator Rulezzzzzz

Maakt inderdaad veel herrie ja , maar we rijden toch meestal in open vlaktes toch :confused:
Dan maakt het niet veel uit vindt ik , zelf rijdt ik ook wel eens door de straat , maar tot nu toe geen klachten gehad :)

Dominator Rulezzzzzz

Maakt inderdaad veel herrie ja , maar we rijden toch meestal in open vlaktes toch :confused:
Dan maakt het niet veel uit vindt ik , zelf rijdt ik ook wel eens door de straat , maar tot nu toe geen klachten gehad :)
Geen klachten gehad of gewoon niet gehoord. ;) :rolling:

Ik had de Dominator op mijn standaard 23cc'tje zitten en toen begon de ellende met gebroken dogbones en cups die insleten. :evil: Los van het geluid (wat iets teveel van het goede is) is de sensatie als je op een meter afstand langs iemand rijdt enorm. Je voelt een warme straal lucht voorbij blazen. 8O Wel is twee keer de bevestiging/steun achterop losgescheurd en heb ik die opnieuw moeten lassen. Bij de JetPro is dat tot nu toe nog niet gebeurd.

Ik moet je eerlijk bekennen , ik rijdt al meer dan een jaar met dezelfde aandrijfassen en cups , nog niets aan de hand
Wel begint na een tijd bashen met paddles mijn koppeling het te begeven :mad:
Maar ik heb een Elcon achter de hand :D

ben benieuwd wat ie gaat doen met een standaard 23 cc een Dominator en een Elcon :confused:

Dag,dag..ik heb niet aan motorcross gedaan,alleen hobby-enduro..,maar vind je het gek dat er bijna geen crossbanen meer zijn,en dat we niet bij die crossbaan in Eefde rijden mochten,omdat ze de vergunning niet kwijt willen raken,door geluid buiten de afgesproken tijden te maken.....Door die geitenwollensokken mongolen!!
Ik daag het niet uit,en wil iedereen zijn plezier gunnen,vandaar dat ik zo min mogelijk overlast in de omgeving maak,met mijn Quad/Motor, of rc-auto..zouden meer mensen over na moeten denken..(En in een manege,heb ik gehoord,is het geluid ook erg luid,met een expansie zonder demper)

Mike, in Lochem heb je ook nog een motor cross terrein aan het Twente kanaal en daar zijn geen huizen in de buurt. Aan het einde van de maand ben ik er weer, dan kunnen we daar eens kijken. Zal ik wat oorkleppen voor je meenemen zodat je je niet aan mij hoeft te storen. :rolling:

Kijk wel ff of ik dan ook kan,oordoppen hoeft niet,ik kan er wel tegen ;-),vind het allemaal ook wel mooi,maar ik rijd niet lekker als ik weet dat ik mensen tot overlast ben..Dominator is de max.maar qwa geluid ook..(in de woestijn is het helemaal genieten lijkt mij dan ook).

Pubers!!lawaai betekent niet dat die harder loopt,is gewoon Asosiale herrie..vind je het ook gek dat motorsportliefhebbers door millieufreaks in de hoek worden gepushd..de techniek is er ook,alleen willen de kinder lawaai produceren..
Sorry dat ik het zo zie,maar luid is uit..(Of je moet Harley gaan rijden :-x)
De reden dat ik mijn Mielke verkoop(voor minder dan die van Ian ;-) ),is dat ik de kap er niet makkelijk vanaf kan halen,en ik hoop dat RN Tuning met een hele stille uitlaat komt,dan hebben ze aan mij al een klant..

Hij gaat ook weg omdat hij iderdaat gewoon onhandig is!
Maar ik vindt hem ook te stil want je hoord je diff fluiten en dat vind ik zo slordig staan,net zoals je dat altijd hoord bij die Hormann's :rolling:

Staat wel stoer zo`n ding,net lachgas...of je er wat van merkt?,durf mijn Baja erop te verwedden dat je het niet merkt,maarja zo zit er wel meer op een Baja,alleen voor het uiterlijk vertoon,is wel grappig.(ik persoonlijk zou die boost ook eerder kopen,dan een achterlicht/koplamp).
Het idee erachter is,dat bij gassluiten,de gasstroom richting busje gaat,en zich erin opslaat,totdat je weer gasgeeft,dan zuig je het gas in de bus ook mee de verbrandingskamer in,een soort van turbo effekt(je) van 1/1000 msec.,brommerrace zie je ze ook wel eens,(zelfgemaakt van een lege slagroomspuit ofzo..)

Edit:Egbert,mocht je er 1 bestellen,doe ik wel met je mee anders,gaan we met zijn tweeen kijken of het wat is ;-)

Laatst bewerkt:
Zo, mijn as verbreders en nieuwe turttle racing clutch bell (met veel minder speling op de as) zijn eindelijk binnen; het weekend kan niet snel genoeg beginnen!

Hier is mijn baja ss dan :p

DSCF0778.jpg

DSCF0766.jpg

DSCF0772.jpg

DSCF0767.jpg

DSCF0764.jpg

DSCF0768.jpg

kwijl kwijl :lol: ;)

Zo, mijn as verbreders en nieuwe turttle racing clutch bell (met veel minder speling op de as) zijn eindelijk binnen; het weekend kan niet snel genoeg beginnen!

Waarom spoorverbreders?
Bij mijn SS klijten de draag armen niet in en ik draai toch heel vaak rondjes!

Kiept niet zogauw om,in gras kiept die makkelijk,veel betere wegligging krijg je erdoor,geen blingbling,maar een nutvolle aanvulling ;-)
En Egbert,nu nog een alu.clutchbell houder,veel stijver geheel!!

Kiept niet zogauw om,in gras kiept die makkelijk,veel betere wegligging krijg je erdoor,geen blingbling,maar een nutvolle aanvulling ;-)
En Egbert,nu nog een alu.clutchbell houder,veel stijver geheel!!

Ik reed toen ik mijn SS nog niet had met RTR baja's van een vriend van me,hij heeft er ook spoorverbreders op zitten maar die wegligging is amper beter al dat van me SS!

Ik heb gelijk met het bouwen van me SS een Integy alu clutch bell holder gemonteerd,erg te vreden over.
Het scheeld je ook nog eens wat kapotte lagers en versleten spurgears's!
Zeker kopen Egbert!

Ook geen wereldwonderen verwachten bij (2x) 8mm verbreden,maar het verbeterd zekers wel!!(en het kost de kop ook niet)race/cross auto`s zijn ook niet voor niets(laag en) breed op de wielen.

Ja precies Mike, maar ook wel een beetje bling bling hoor, is toch weer een lekker stukje breder zeg....

Ik zat te denken aan de au clutchholder maar..... de elcon heeft geen speling en de clutchbell heeft geen speling meer dus, hoe worden oneffenheden dan opgevangen want het ontwerp van de constructie vind ik niet denderend. Nu kan het kunsstof nog het een en ander opvangen. Ik zie dus vooralsnog geen reden om over te stappen op de alu houder. Ik hou de slijtage van mijn spur gear goed in de gaten, maar de 6 uur die deze er nu opzit na het 'garantie ongelukje' is er nog nauwelijks slijtage waarneembaar terwijl er toch lekker mee geragd is.

Mooi kapje Fritsie! zo hebben we ze nog niet gezien.

Als de originele érg in de weg zit, wil ik deze wel van je overnemen hoor :-)

Back